nedelja, 17.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:04

Potvrđena još jedna genetski modifikovana trudnoća u Kini

utorak, 22.01.2019. u 11:38
Хе Ћијанкуји (Фото Бета-АП)

Naučnik koji tvrdi da je kreirao prve genetski modifikovane bebe suočiće se sa policijskom istragom u Kini, javili su državni mediji, a vlasti su potvrdile da je još jedna žena ostala u drugom stanju u okviru ovog eksperimenta, prenosi regionalna televizija N1.

He Ćijankuji šokirao je naučnu zajednicu prošle godine objavom da je uspešno izmenio gene dve bliznakinje rođene u novembru da bi sprečio da se zaraze HIV-om.

On je rekao na forumu o ljudskom genomu u Hongkongu da potencijalno postoji još jedna trudnoća u kojoj učestvuje drugi par. Istragom je potvrđeno postojanje druge majke i da je ta žena još trudna, javila je zvanična kineska agencija Sinhua.

Ova žena i devojčice iz prve trudnoće biće stavljene pod medicinski nadzor, rekao je jedan istražitelj. Istragom je utvrđeno da je He „falsifikovao papire o etičkoj oceni” i „namerno izbegao superviziju”, dodaje se u izveštaju.

Istražitelji su rekli da je naučnik „jurio za ličnom slavom” i koristio „sredstva koja je sam sakupio” za ovaj eksperiment. Za ovo istraživanje prijavilo se dobrovoljno 18 parova koje su činili HIV pozitivni očevi i HIV negativne majke, a jedan par kasnije je odustao, podseća AFP.

Detalji ovog eksperimenta, koji nije nezavisno verifikovan, dočekani su kritikama iz globalne naučne zajednice, a kineske vlasti su naredile da He obustavi svoj rad nekoliko dana nakon što ga je objavio.

52dc7

Zoran
Ja mislio Amerika ce ovo prva da uradi.;)
Biolog
Amerika je to i uradila jer je razvila metod kojim mogu da se preuredjuju npr. mutirani geni, i zove se CRISPRCAS . Ali nije to radila na ljudima jer se drzi propisa i konvencija. Malo manje nacvijanja a vise citanja.

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti