Došli su gosti izdaleka i poželeli da prošetaju savskom obalom. Preporučujete im Karađorđevu ulicu u kojoj mogu da uživaju u koračanju širokim trotoarima sa sređenim drvoredom, u pogledu na umivene fasade i priobalje ispunjeno zelenilom i sadržajima za decu i odrasle.
Ova preporuka bila bi odlična da Karađorđeva zaista izgleda ovako, ali ona je decenijama saobraćajno vrlo opterećena i ne preterano interesantna za šetnju.
Ipak, ako se radovi koje trenutno izvodi konzorcijum predvođen „Energoprojektom” budu odvijali predviđenom dinamikom, preporuku sa početka teksta Beograđani će svim gostima moći da daju već u januaru 2020. Tada bi majstori, koji su se jesenas doselili u Karađorđevu, trebalo da napuste ovo gradilište od Brankovog mosta do Pariske.
Železničke šine sa priobalja u ovom delu grada su skinute, majstori su uklonili i stare tramvajske šine, a „podignut” je i asfalt i drugi slojevi kolovoza u levoj kolovoznoj traci u smeru ka Pariskoj. Dosta toga je urađeno, ali lako se može zaključiti da je pred građevinarima još dosta posla.
Slika zapuštene Karađorđeve kojoj sjaj trenutno daju jedino osvežene fasade, kada radovi budu okončani za godinu dana, trebalo bi da bude sasvim drugačija od one koja je dugo pred Beograđanima.
Umesto uzanih trotoara bez ijednog drveta i širokog kolovoza na kome apsolutnu prednost imaju četvorotočkaši, za 12 meseci uloge bi trebalo da budu prilično drugačije. Više zelenila i znatno više prostora za pešake i bicikliste, kako uveravaju nadležni, neki su od osnovnih kvaliteta buduće, obnovljene Karađorđeve.