utorak, 19.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:27

Na Davosu sa Kinezima o fabrici električnih vozila

utorak, 22.01.2019. u 17:26
(Фото Пиксабеј)

DAVOS Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je izjavio danas da će pokušati tokom Svetskog ekonomskog foruma u Davosu na kratko da se vidi sa potpredsednikom Kine Vangom Ćišanom i da sa njim razgovara o eventualnom pravljenju kineske fabrike električnih autobusa u zapadnoj Srbiji, pošto smo jedna od zemalja sa najviše litijuma na svetu, prenosi Tanjug.

Na pitanje novinara da li bi i projekat „Jadarit” koji kompanija Rio Tinto realizuje na zapadu Srbije mogao da postane uspešna priča kao i Železara Smederevo koju su preuzeli Kinezi, Vučić je rekao da upravo ovih dana treba da se vidi i sa predstavnicima Rio Tinta.

On je naglasio da je taj projekat važan za celu zapadnu Srbiju, kao i da ta kompanija već razgovara sa Kinezima o saradnji.

„Pokušaću negde na sekund da uhvatim kineskog potpredsednika kako bi o tome razgovarali”, naveo je Vučić.

Kaže da kod Loznice postoji nalazište minerala jadarit koji sadrži litijum, kao i da se tu nalazi 10 odsto svetskih rezervi litijuma.

Objasnio je da je litijum neophodan za baterije odnosno akumulatore u električnm vozilima.

„Zato želimo da dovedemo Kineze koji već razgovaraju sa Rio Tintom koji bi napravili fabriku u Srbiji, ali da imaju najpovoljniju cenu litijuma i da onda budemo proizvođači električnih autobusa”.

Vučić ističe da bi ta fabrika mogla da se napravi u zapadnoj Srbiji, negde na potezu od Prijepolja do Krupnja.

Podsetio je da su već dve fabrike napravljene u Loznici i istakao da treba napraviti i fabrike u užičkom i zlatiborskom kraju, pošto tu nije bilo velikih investicija.

Zato je važno što ćemo graditi autoput Čačak - Požegu, kao i da ostaje da se izgade putevi oko Uzića, odnosno Požega - Sevojno - Užice.


Komentari9
38c36
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Цицка 19:40
Ово је добро , какве све позитивне ствари произилазе ако би се овако нешто код нас остварило . Тамо где би била смештена таква фабрика видим не само наше људе да раде већ и раднике из иностранства из Румуније, Бугарске ,Мађарске , видим издавање станова, нове порезе на приход од тога , куповину намештаја , опреме за купатила, видим женидбе, удадбе, прославе , извоз, видим продавнице резервних делова за е.л возила и што је најважније чистију околину где год буду била таква возила .
Gliga
Ilon Mask, CEO Tesle, kaže da u litijum-jonskim baterijama, litijum čini mali procenat i da bi bilo logičnije da se zovu nikl-kobaltne. Kobalt je (po ceni) ključni element baterije za vozila. Vrlo je redak, skup i skoro 2/3 svetske proizvodnje je u Kongu. Zovu ga i „Krvavi dijamant baterije".Šta mislite gde su najveće rezerve u Evropi? Na Kosovu!!!!
Боба
Да ли неко у Србији уопште схвата да се овим питањима морају бавити људи од струке а не правници макар били и председници? Да ли ми имамо академију наука, инжењерске факултете као онај у Крагујевцу који је стварао стручњаке који су некад правили ауто индустрију. Или имамо само једног свезнајућег? Као неко ко је радио у ауто индустрији могу само да кажем да је несрећа што је ауто индустрија уништена и замењена шрафцигер индустријом за склапање увезених делова и извоз профита. Људе је неко убедио да ето не знају ништа и да све странци треба да раде а Срби ће само да мотају каблове. Ово је сумрак сваке логике ако је више неко уопште у стању да то схвати.
Milan Matić
Budućnost nije u automobilima sa baterijama, već sa gorivnim ćelijama na vodonik, koji su daleko bolji i ekološki potpuno prihvatljivi. Imamo stručnjake, u zemlji i inostranstvu, koji su za tu tehnologiju svetski eksperti. To treba iskoristiti.
Beogradjanin Schwabenländle
Возила на електрични погон и Србија, извините поштовани писци осврта али то не паше за земљу која има још десетине насеља без електричне енергије, тј, осветлења, слатко/горкои сам се насмејао. верујем да ни не схватате о чему се ради са изузетком господина октобарске феште. Не знам да ли живите већ у облацима, али ово је већ неозбиљно. Иначе, данас сам се возио са најмодернијим и најновијим возилом на свету, мерцедесов аутобус на водоник. Наравно уколико опет желите да вам неки полуобучени радници склапају нека возила за Кинезе са платом за 3-400 € вра месећно, а ти исти Кинези то онда вама продају за 40-70 хиљада, однесу цео приход , онда је у реду. не можете један ауто после 50 година да самостално направите, а ви би сад одмах у суперлигу. Јако сте смешни.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja