ponedeljak, 21.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:05

Nemci razmatraju uvođenje ograničenja brzine na autoputu

sreda, 23.01.2019. u 13:55
(Фото Пиксабеј)

Pred početak godišnje Konferencije stručnjaka za saobraćajno pravo u Nemačkoj, najavljeno je da će vladi biti upućen zahtev za uvođenje ograničenja brzine na autoputu od 130 kilometara na sat. Ovu ideju podržali su i visoki funkcioneri sindikata policije koji smatraju da je to najbolji način da se broj žrtava saobraćajnih udesa smanji sa sadašnjih 3.200 godišnje, prenosi „Dojče vele”.

Zahtevu se pridružila i Nemačka organizacija za zaštitu životne sredine DUH, koja traži ograničenje od 120 kilometara na sat, a na putevima prvog reda od 80 (trenutno važi 100 kilometara na sat), pre svega da bi se smanjila emisija ugljen-dioksida.

Predlog je odbio i ADAK, najveći evropski automobilski klub, kao Savez nemačke automobilske industrije (VDA).

Da je predlog još daleko od ozakonjenja pokazuje i to što je nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer izjavio da je ova ideja „protiv zdravog razuma”, prenosi Tanjug.

Kako podseća „Dojče vele”, za vreme velike naftne krize 1973. godine, nemačka vlada kancelara Vilija Branta uvela je zabranu vožnje nedeljom i generalno ograničenje brzine na autoputevima od sto kilometara na sat. Tadašnji ministar saobraćaja želeo je da zadrži ograničenje brzine i po okončanju krize navodeći kao glavni argument da je broj udesa za to vreme drastično opao. Za produženje ograničenja bio je i kancelar Brant. Međutim, ADAK ih je optužio da zloupotrebljavaju naftnu krizu nakon čega je počeo veliku kampanju u kojoj je poručio „Slobodna vožnja za slobodne građane”, tako da je ograničenje brzine ukinuto već u martu 1974. godine. I svi kasniji pokušaji da se na nemačkim autoputevima ograniči brzina neslavno su propali, pa ostaje da se vidi da li će ovog puta biti drugačije.


Komentari10
fff02
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

islam hajrudin
Umesto sto smanjuju brzinu bolje bi im bilo da uvedu dve vrste vozacke dozvole .Jedna za "highway" a Druga za sve ostalo.Pa kad se vozaci nauce i dobro ispraksiraju i nemaju nesreca ,saobracajnih prekrsaja i sta ti ja znam sta sve ne ,e onda brale mozes da vozis na auto putu. Neke zemlje imaju vec vise vrsta vozackih dozvola ali je to u povojima.
mile ć
Eto, i vama je čudno, ali to mi je ispričao jedan prijatelj sa istom tom titulom kojom se i vi potpisujete. A i sam sam video kolike se tone betona, sa armaturom, liju ispod novih autoputeva. Ja ne znam da li je to svuda potrebno, ali znam da se to radi i da se autobanovi zaista ne ugibaju te možete bez onog ljuljanja auta po vertkali, tako čestog na putevima u osatku Evrope, poterati i do 200 na sat.
mile ć
Istina je da su nemački putevi najbolji na svetu. oni, kad ih grade, posle zemljanih radova na pripremi i dovoženja peska i šljunka, prvo izliju ploču od armiranog betona od pola metra debljine, pa tek onda asfaltni sloj. Za celi svet to je ludost i neverovatno rasipništvo. Međutim, ni to nije dovoljno da bi brzina preko 150 na sat bila bezbedna. Zato treba ograničenje. Ali ne da moćna nemačka autoindustrija.
dipl.ing.građ
Poštovani, možda bolje da ne pišete o onome u što se ne razumete
Preporučujem 12
Dusan petrov
Švedska 110 nrgde i 120, na putevima auto putevima prvog reda sa razdeljenim trakama suprotnog smera 90. Na putevima za motorna vozila 70 km/h. Super
borko
Braćo Nemci razočarali ste me . Dvesta na sat. Oćete i vi da štopujete vreme izmedju naplatnih rampi. Ostavite kako jeste da možemo ko ljudi da dodjemo kod Vas. A kad dodjete kod nas imate predložene uslove.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja