petak, 05.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 24.01.2019. u 18:15
ISHRANA

So podiže pritisak

Preporučena količina je od tri do pet grama soli dnevno, što znači da ukoliko ne unosite dovoljno soli, možete imati niži pritisak, mada preterana upotreba soli ima loš uticaj na bubrege
(Фото: Ансплеш)

Letargija može biti samo jedna od naznaka za nizak pritisak, a osim toga to mogu da budu i osećaj umora, poremećaj sna, malaksalost, vrtoglavica, nesvestica, anksioznost, depresija i lupanje srca. Nizak pritisak karakteriše vrednost ispod 100/60 mmHg.

Iako hipotenzija nije opasna po organizam kao visok pritisak, ona ipak stvara određene probleme, a može da ukazuje i na ozbiljne poremećaje cirkulacije, premora, loše ishrane, ali i nekih infekcija.

U svakom slučaju preporučuje se poseta lekaru. Osim toga, možete primeniti i neke dijetetske mere, uz promenu životnih navika, kako biste ublažili simptome koje prati nizak pritisak.

Ukoliko ne unosite dovoljno soli, slobodno posolite hranu. So u suštini vezuje vodu i podiže pritisak, ali preterana upotreba soli može imati loš uticaj na bubrege i povećati rizik od drugih bolesti. Imajte na umu da mnogi proizvodi sadrže so.

Pijte dosta vode. Nizak krvni pritisak obično prati dehidraciju, tako ćete lako podići krvni pritisak povećavajući unos tečnosti. Trudite se da pijete najmanje osam do deset čaša vode (ili uopšteno – tečnosti) dnevno. Ukoliko vam se od pomenutog unosa vode simptomi ne smanje ili imate povećanu fizičku aktivnost, naročito tokom letnjih meseci, možete popiti i više.

Češće jedite više manjih obroka. Kada jedete više manjih obroka, umesto jednog ili dva velika obroka, pomažete regulisanju šećera u krvi i krvnog pritiska.

Izbegavajte obrađene ugljene hidrate, kao što su testenine i proizvodi od belog brašna. Birajte integralne namirnice od celog zrna, kao što su ovsene kaše i pahuljice, integralni pirinač, integralne testenine, integralni hleb, kao i hlebove od više vrsta celih žitarica (ječam, pšenica, raž, ovas).

Uravnotežite ishranu. Važan faktor za zdraviji krvni pritisak i bolje opšte zdravlje je zdrava, dobro izbalansirana ishrana. Uravnotežena ishrana podrazumeva unos nemasnog mesa i ribe, žitarica i puno voća i povrća.

Povećajte unos vitamina Be12 i folne kiseline. Ovi vitamini doprinose normalizaciji krvnog pritiska i boljoj cirkulaciji. Izvori vitamina Be12 su riba i mlečni proizvodi (sir, mleko, jogurt). Folna kiselina se nalazi u tamnozelenom povrću kao što su spanać i brokoli.

Smanjite unos alkohola. On izaziva dehidraciju čak i ako se koristi u umerenim količinama. Ako imate problema sa niskim krvnim pritiskom, nemojte piti alkohol ili ga svedite na minimum.

Pijte kafu i napitke koji sadrže kofein. On sužava krvne sudove, što utiče na rast krvnog pritiska.

Oprezno sa začinima. Razno lekovito začinsko bilje, poput semena anisa i ruzmarina, po nekim iskustvima, pomaže u smanjenju tegoba kod niskog pritiska. Drugi začini deluju suprotno i snižavaju pritisak, pa stoga smanjite unos đumbira, cimeta i bibera.

Ne prekrštajte noge dok sedite. Na ovaj način se može usporiti cirkulacija, a kako je ona od velike važnosti za vaš pritisak, držite pravilan položaj tela dok sedite i ne prekrštajte noge.

Vežbajte redovno. Redovno vežbanje doprinosi opštem zdravlju, ali će takođe regulisati i cirkulaciju krvi. Ništa lakše, hodajte 20 minuta svakog dana malo oštrijim tempom i osećaćete se bolje.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komеntari3
24774
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran
Slobodno izbegavajte so, nece ni 1% vas da ima probleme zbog toga, ali ce vas 99% da ima pozitivne efekte. Secam se jos u Srbiji moja zena stvaljala malo soli u supu i mi se navikli. Dosao rodjak moj, kad probao, skocio sa stolice i otrcao u kuhinju d atrazi so, jedva nije ispljunuo supu. Ja ga gledam...dobro...uzmi. A jelo bez zacina je uvek sladunjavo malo, samo se niste navikli. Mi ekstremno malo stavljamo so. Jos zena moaj ima nizak proitisak i nema nikakav problem. Ja imam normalan ili malo nizi. So slobodno mozete d aizbacite iz jela ili samo malo.
Darko
nemoj da savetujes ukoliko nisi strucnjak na tom polju svako ima svoju boljku svi organizmi se razlikuju, ako ti imponuje da zvucis pametno, bar nadji neke argumente.
Zoran
I pravi krecanu od krvnih sudova. A vi dao bog volite slano....

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja