subota, 23.03.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:15

Zašto pošiljke s „I-beja” dugo čekaju na carinjenje

Propisima nije određen rok za carinjenje poštanskih pošiljki, osim ekspresnih, kod kojih procedura mora da se završi istog dana
Autor: Jelica Anteljnedelja, 27.01.2019. u 23:30
(Фото Танјуг)

Roba, koju je jedan naš čitalac naručio još u decembru preko „I-beja”, i posle gotovo mesec i po dana nije stigla na adresu. Preko sistema za praćenje pošiljki, kako kaže, ustanovio je da njegov paket već dvadeset dana čeka na carinjenje u Srbiji i pošto je gotovo istekao rok za isporuku koju garantuje prodavac iz Amerike, odnosno „I-bej”, za koji dan već bi mogao da traži povraćaj novca.

– Paket čeka na carini, a vreme za isporuku ističe, čime ja kao kupac imam pravo na refundaciju. Isti problem u Srbiji se pojavio pre dve godine, kada je zbog kašnjenja veliki broj kupaca tražio i ostvario povraćaj novca, a onda sa zakašnjenjem dobio i pakete. Mnogi su zloupotrebili ovakvu situaciju. Međutim, pošto i prodavci prate kretanje robe, oni su kupcima u Srbiji vratili novac, ali su se istovremeno žalili „I-beju” tvrdeći da na našem tržištu ima zloupotreba. To automatski baca lošu sliku koja nikako nije poželjna u onlajn trgovini – objašnjava naš čitalac. On podseća da je, u jednom trenutku, gotovo obustavljena trgovina preko „I-beja” sa kupcima iz Srbije. „Pej-pal”, sistem za elektronsko plaćanje koji je još pripadao „I-beju”, jednostavno je blokirao ovaj servis sa Srbijom. Nezvanična suspenzija trajala je dovoljno dugo da napravi probleme onima koji trguju preko interneta.

Naš čitalac kaže da bi ista situacija mogla da se ponovi budući da osim kupaca „Pej-pal” podjednako štiti i prodavce koji su u ovom slučaju poslali robu, ali ipak mogu biti oštećeni zbog okolnosti na koje ne mogu da utiču. Možda zbog toga pojedini prodavci na „I-beju” već imaju isključenu opciju slanja u Srbiju. Oni koji trguju preko ove globalne onlajn platforme kažu da svakako ne bi trebalo da dozvolimo da se zbog ovakvih sitnica naša zemlja, u kojoj inače raste onlajn trgovina, bilo gde u svetu nalazi na nekoj nepoželjnoj listi.

Na pitanje zašto pošiljke toliko čekaju na carinjenje u Upravi carina kažu za naš list da se povremeno dešavaju zastoji.

– U zavisnosti od broja prispelih pošiljki i doba godine poštanske pošiljke se u proseku na carinjenju zadržavaju od četiri do sedam radnih dana. Desi se i zastoj, ali treba imati u vidu, da u carinsku ispostavu Beograd, dnevno stigne od nekoliko stotina, pa do nekoliko hiljada paketa – kažu u Upravi carina.

Oni dodaju da taj broj raste pred kraj godine, odnosno, u vreme poklona, oko novogodišnjih i božićnih praznika, kada raste i kupovina preko interneta, dok je sa druge strane, veliki broj neradnih dana zbog verskih i državnih praznika.

Povremenih zastoja u carinjenju, tvrde, ima i tokom prvih meseci nove godine, jer je to period velikih sniženja, što je takođe razlog da ljudi više kupuju.

– Zbog ograničenih kapaciteta i broja pošiljaka, koje je moguće obraditi u toku jedne smene, dešava se da i pored svih napora, koji se ulažu, u pomenutom periodu pošiljke čekaju na carinjenje i više od 10 radnih dana. Carinski službenici čine sve što je do njih, mada carinskim propisima nije striktno određen rok u kome se postupak carinjenja poštanske pošiljke mora završiti – objašnjavaju u Upravi carina.

 Izuzetak su, kažu, ekspresne pošiljke, koje imaju prednost i moraju biti ocarinjene istog dana. Za tu vrstu usluge, čija je cena znatno viša u odnosu na običnu pošiljku, naručilac se izjašnjava prilikom kupovine. Korišćenjem usluga brze pošte, odnosno kurirskih službi (DHL, FEDEKS, UPS, itd.) takođe se ceo postupak ubrzava.

– Međutim, za naše građane i dalje je povoljnije da robu primaju putem obične pošte, s obzirom na to da su PTT usluge jeftinije od usluga brze pošte, pa su samim tim ukupni izdaci niži – kažu naši sagovornici.


Komentari35
84d03
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milan K.
Drago mi je da vidim da ova tema napokon dobija medijsku paznju. Ja ne znam koju ste Upravu carina vi intervjuisali, ali paketi koji stizu u Srbiju na carini se zadrzavaju i do mesec dana, nebitno koje doba godine. Jadni smo mi gradjani koji smo u svemu ovome nemocni i moramo da citamo ovako gnusne i bezobrazne izjave ljudi koje sami placamo.
Milan Matic
Meni je stigao paketić iz Kine i nije se mnogo dugo zadržavao na carini ali ga ipak nisam dobio. Poštar je kobojagi ostavio poruku u sandučetu a ja nisam podigao paket, pa je vraćen u Kinu. Naravno da poštar nije ostavio poruku jer bih je sugurno dobio, sanduče mi je zatvoreno i sigurno. Priča se da poštari neće da nose paketiće jer su im teški i ima ih puno. Neverovatno kako nismo sposobni da bilo šta organizujemo da radi.
dejan
ista priča od carine ide već godinama, na NS carini paketi trenutno čekaju 25 dana što je neverovatno. Kinezi nas takođe polako ali sigurno izbegavaju i počinju da i za najsitnije predmete naplaćuju slanje zbog zloupotreba. Takođe na BG carini se na velik broj paketa ne računa PDV i paketi idu brže, dok se na NS carini skoro na svaki paket obavezno zaračuna PDV plus što pošta naplaćuje famozno "otvaranje paketa" a gde naravno ne dobijate nikakav račun kao potvrdu za uslugu. Legalizovana pljačka od strane države. Ozbiljne firme kao što su ebay, paypal, alliexp, neće da imaju posla sa banana državama pa ne treba čuditi ako nas blokiraju jer za bolje i nismo.
Mirjana
Kakva drzava takva i carina. Lopovi.
miki mali
Ko je imao posla sa postom ili carinom zna koliko je to pogubljen sistem i koliko je neorganizovan. Ako bi poredili njihovu efikasnost sa kolegama u Americi dobili bi verovatno odnos 100:1. Uz to, trgovina putem interneta konstantno raste a kapaciteti poste i carine se ne prilagodjavaju. Toliko od usta punih IT-ja nase premijerke i ministara. Ne treba drzava da pravi tehno parkove vec da obezbedi efikasnu carinu i protok novca, ostalo ce samo da se sredi... a oni upravo to ne rade.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja