nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:41

Kad bankomat proguta pare

Banka je dužna da u što kraćem roku proveri navode korisnika kartice i da mu, ako se utvrdi da je u pitanju kvar bankomata, odmah obezbedi povraćaj novca na račun ili isplati gotovinu
Autor: Jovana Rabrenovićnedelja, 27.01.2019. u 21:31
(Фото А. Васиљевић)

Beograđanin G. A. prilično se pomučio kako bi podigao platu koju mu je preduzeće uplatilo još pre Nove godine. Razlog je to što mu je bankomat „progutao” pare, odnosno nije ih isplatio, a banka je novac knjižila kao da jeste. Put do para trajao je čak dve sedmice.

– Ubacio sam karticu, mašina je radila kao da broji pare i stala. Bankomat mi je, na sreću, karticu vratio, jer da nije onda bih još i na nju morao da čekam ko zna koliko. Logično bi bilo da banka klijentu pare sa računa skine tek kada ih isplati, a ne tek kada on zatraži isplatu. Softver banke napravljen je na štetu klijenata. To se vidi po tome što nalog za plaćanje nije povezan s informacijom da li u bankomatu ima para – kaže naš čitalac koji je po zanimanju kompjuterski programer što se i vidi iz njegove ilustracije pomenutog slučaja.

Dodatno, njega ne zadovoljava ni to što je na platu morao da čeka petnaest dana, ni objašnjenje da je to u skladu sa propisima.

– Kakav je to propis koji banci omogućava da drži moje pare 15 dana. U ovoj eri digitalizacije to može vrlo lako da se reši – kaže G. A.

U Narodnoj banci Srbije (NBS) objašnjavaju da, ako je korisnik upotrebom platnog instrumenta, odnosno platne kartice, pravilno autorizovao transakciju u određenom iznosu i njegov račun bude zadužen za taj iznos, ali bankomat ne isplati novac (uopšte ili isplati u manjem iznosu), korisnik treba najpre da podnese prigovor banci čiji je bankomat, bez obzira da li je ta banka i izdala platnu karticu. Budući da u toj situaciji korisnik zapravo ukazuje da se radi o neizvršenoj ili nepravilno izvršenoj transakciji banka je dužna da odmah, odnosno u što kraćem roku, proveri navode korisnika, odnosno da utvrdi da li je na njeno izvršenje uticao bilo kakav tehnički kvar ili drugi nedostatak, i da, ako utvrdi određene nepravilnosti, odmah korisniku obezbedi povraćaj iznosa na njegov račun ili isplati gotovinu.

– Iako izričito nije propisana pismena forma za prigovor u slučaju neizvršenja ili nepravilnog izvršenja platne transakcije, korisnici treba da podnesu pisani prigovor i da ga banci dostave lično, uz potvrdu prijema banke, putem pošte ili putem elektronske pošte kako bi imali dokaz da su podneli prigovor banci, a kako bi u slučaju da banka ne otkloni eventualne nepravilnosti mogli da, radi zaštite svojih prava, podnesu pritužbu Narodnoj banci Srbije. Ovo važi za situacije kada sve okolnosti ukazuju da se radi o eventualnom tehničkom kvaru ili nedostacima u vezi sa bankomatom, kao i da se unapred, bez utvrđivanja svih okolnosti konkretnog slučaja, ne može isključiti ni eventualna odgovornost banke izdavaoca platne kartice, kažu u NBS.

Svima, koji često plaćaju karticama, bar jednom se desilo da im banka blokira deo novca na računu na ime „rezervisanja“ za plaćanja koja se nisu desila. To su obično situacije kada prodavac više puta „provuče” karticu, jer je, na primer, prvi pokušaj naplate bio bezuspešan za trgovca, ali ne i za kupca, kome je banka već zaračunala taj iznos na računu. Pa se dešava da se dva puta blokira isti iznos novca, po istom fiskalnom računu. Banke uglavnom ovakve situacije automatski rešavaju, posle najviše nekoliko dana.


Komentari8
08d41
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

jovanA jecmenica
Meni je bankomat progutao pare prijaviti na salteru odmah I za 24 sata of prijave dobio Sam pare
Леон Давидович
Једном су ме у банци питали како то да никада не дижем новац на банкомату. Рекао сам да више волим контактирати са људским бићима него тамо са хладним апаратом.( Иначе неки су имали и другачије случајеве, да пронађу заглављен новац на излазу из аутомата и присвоје га себи. Ни једна техника није савршена и све може да се поквари. )
dsc
Meni je propalo 10.000 din. evo druga nedelja nista od toga rekli su mi da tuzim a kad sam im prijavila odmah nisu hteli ni da gledaju molila ih isla kod sefa kod direktora, pisala u Bg. i nista briga ih! Mozda ne smem reci koja je banka u pitanju ali zaista salterske radnice su divne i rekle su tu je novac ne brini dobices sutra dok je sefica bila drska i izbacila me. Sada tuzim sve moje nade su u policiju i sudu.
Preporučujem 0
David Pravnik
Upamtite: Bankomat ne guta pare nego pare guta onaj koji ga odrzava - a to je banka i niko drugi.
Dori
Ovako je u cijelom svijetu. A naši ljudi odmah "u Srbiji". Ista stvar u visoko razvijenim zemljama. Ni jedna banka ne nadoknađuje. Korisnik je dužan odmah obavijestiti banku! Prebrojavanjem novca se utvrdi da li je automat "progutao" tj. neki defekt ili je u pitanju kriminal. Najčešće je kriminal. Kriminalci zalijepe mjesto gdje automat izbacuje novac i posle uzmu novac. Obavijestiti novinare, a ne obavijestiti banku! Pa kako onda da se utvrditi, da li je ovo izmišljotina ili istina. Da li važno dati prostora za manipulacije?! Pa onda nezadovoljni koji provode vrijeme samo na društvenim mrežama ubijaju, kao što je slučaj na Zvezdari!
Lana Tošić
Ovako nije u celom svetu, ovako je nažalost samo u Srbiji. U civilizaciji bankomati uvek imaju pare, a ako se i desi kvar ili manipulacija bankomata, banke štite svog klijenta i svoj ugled time što odmah nadoknade štetu, jer za takve slučajeve imaju posebno sklopljena osiguranja. Nažalost, hteli mi to da uvidimo ili ne, srpsko bankarstvo se još uvek nalazi u kamenom dobu. Dakle, ako nemate nerve i pare za bacanje, onda idite na šalter kao pre pola veka.
Preporučujem 4
Ljuba Kg
Svi softveri banaka su napravljeni na štetu klijenata.Nbs je regulatorno telo , koje ima svoje inspektore koji kontrolišu poštovanje osnovnih načela ZZKFU. Umesto kontrole oni upučuju na prigovore i pritužbe koji mogu da se otegnu i 6 meseci.
Nikola
Nažalost, u Srbiji još sve funkcioniše na štetu građana. Na primer, meni lokalna poreska Niš nije proknjižila plaćeni porez od pre 10 godina i oni mene 10 godina duže za porez, uz stalno uvećanje kamate, a da me o tome ničim ne obaveštavaju ili opominju. Pa valjda su dužni da me opomenu odmah ako nisam izmirio neki dug a ne da me ovako kukavički okamaćuju u svoju korist i čekaju da bacim dokaz o uplati nakon mnogo godina. Trebalo je da proradi eServis da bih ja saznao za navodni dug sa kamatom, inače bi me dužili možda još 50 godina.
Preporučujem 20

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja