nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59

Stanica Novi Beograd preuzela ulogu glavne

Posle zatvaranja Železničke stanice novobeogradska je jedna od najprometnijih, ali i dalje nema mnoge sadržaje u skladu sa ulogom. – „Prokop” kao sadašnje centralno železničko čvorište nema dobru saobraćajnu vezu sa gradom, niti staničnu zgradu
Autor: Dejan Aleksićutorak, 29.01.2019. u 21:00
(Фото: Д. Алексић)

Otkako je Glavna železnička stanica letos ugašena, putnici koji redovno koriste ovu vrstu prevoza dovijaju se na razne načine kako bi uhvatili vozove, naročito zbog toga što „Prokop” koji sada važi za glavnu stanicu nije baš dobro povezan sa ostatkom grada. Većina građana koji idu u pravcu severa umesto u „Beograd centar” odlaze na Novi Beograd, stanicu koja je poslednjih meseci takođe jedna od glavnih, pogotovu što se do nje javnim prevozom znatno jednostavnije i brže stiže. Koliko glavnom gradu nedostaje prava, potpuno završena glavna železnička stanica, dobro povezana sa ostatkom Beograda, možda najbolje oslikavaju poslednji zimski, snežni dani.

Da je količina nezadovoljstva u železničkom čvoru mogla da se izmeri, jedna od glavnih tačaka sasvim sigurno bila bi stanica Novi Beograd. I putnici koji su čekali međugradske vozove i oni koji su čekali kompozicije „BG voza” minulog vikenda, kako ističu, doživeli su neprijatnost.

– U subotu sam krenuo na međunarodni voz za Budimpeštu koji je trebalo da pođe u 11.20 sa Novog Beograda. Kada sam kupovao kartu, putnik ispred mene je pitao da li će voz kasniti, na šta mu je službenica uzvratila da ne bi trebalo mnogo, već 15, 20 minuta, kao i svi drugi vozovi tog dana. Nismo ni mogli da zamislimo da će se tih 20 minuta pretvoriti u 130 minuta smrzavanja na vetrometini – ukazuje sugrađanin Marko Mitić.

Problem i za njega i za sve druge putnike je nastao jer, kako je rekao, niko na stanici, kao ni u kol centru „Srbija voza”, nije putnike obavestio da postoji mogućnost da svi gradski i međugradski vozovi dosta kasne u polasku. Jer da je konkretna informacija data blagovremeno, kako kaže Mitić, mnogi putnici bi „BG vozom” otišli na „Prokop” gde postoji čekaonica.

– Za sve vozove je najavljivano kraće kašnjenje, a onda su samo dodavali minute. Konkretno za moj voz prvo je rečeno 60 minuta, onda su dodali još 30, pa 25, i na kraju se više i ne sećam šta je bila poslednja najava. U jednakoj nevolji bili su i putnici koji su čekali „BG voz” jer se uopšte nije poštovao red vožnje gradskih kompozicija, ali i oni koji su išli ka Sremskoj Mitrovici i Šidu. Taj voz je kasnio još više – žali se Mitić.

Putnike na stanici Novi Beograd, čini se, nije toliko razgnevilo što su im informacije o kašnjenjima seckane, nego što nisu imali gde da se sklone od hladnoće.

– Ko ne zna kako stanica Novi Beograd izgleda, to je stanica koja osim što ima nekoliko klupica nema nadstrešnice ili makar improvizovanu čekaonicu. I za ono malo nadstrešnica već duže je onemogućen prilaz. Ko je i pokušao da nađe kakav-takav zaklon nije se usrećio jer je stajao na stepeništu gde je prilično duvalo – ukazuje Ivana Pavlović, putnica koja je u subotu takođe čekala voz na Novom Beogradu.

Ova situacija na novobeogradskoj stanici aktuelizovala je jedno od glavnih pitanja putnika koji koriste vozove – zašto je Glavna železnička zatvorena, a „Prokop” još nije dobio staničnu zgradu, sve pristupne saobraćajnice i kvalitetnu vezu gradskim prevozom. Problem je što prometna stanica Novi Beograd nema uređen prostor za čekanje i dobru biletarnicu, već improvizovanu sa jednim šalterom na kojoj su nenormalne gužve pred polazak vozova.

Glavnu je letos zatvorilo širenje „Beograda na vodi”. Putnici su još tada uporno ponavljali da to nije dobar potez jer su ostale stanice u Beogradskom železničkom čvoru nedovršene, ali nadležni su isticali kako je „Beograd centar” sređen i ispunjava sve uslove za preuzimanje uloge centralne stanice. Rezultat ovakve odluke je da i posle sedam meseci od katančenja Glavne većina putnika izbegava saobraćajno odsečeni „Prokop”, koji umesto stanične zgrade krasi armatura, i odlaze na Novi Beograd koji je, i pored brojnih nedostataka, barem saobraćajno bolje povezan sa ostatkom grada.

Uređenje stanice Novi Beograd u okviru obnove pruge

Poslednje najave, kojima putnici sve manje veruju zbog ranijih pomeranja rokova, kažu da bi uskoro trebalo da počne sređivanje pristupnih veza „Prokopu” iz pravca niškog auto-puta, kao i da bi uskoro trebalo da se odobri i kredit iz koga će se graditi stanična zgrada i ostatak ploče u „Beograd centru”. Ipak, od svega ovoga putnici neće imati previše koristi, ako se „Prokop” konačno bolje saobraćajno ne poveže sa drugim delovima grada.

U planu je i sređivanje i loše opremljene stanice Novi Beograd, a ona bi kakav-takav preporod trebalo da doživi u okviru modernizacije pruge od Beograda do Stare Pazove, rekonstrukcije koja je u toku.


Komentari26
cb5d6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Manevar
Beograd treba da ima 4 (četiri) železničke stanice visokog ranga (kao glavne): Beograd Sever, Beograd Jug, Beograd Istok, Beograd Zapad + petu : Beograd Centar (Prokop). I te stanice treba da budu međusobno povezane "duplim" prugama. Sve ovo navedeno ima smisla i u skladu je sa budućim razvojem ovog grada, ako je namera da on postane strateški saobraćajni centar koji mu inače pruža geografska pozicija. Te stanice u mnogim zemljama imaju razne sadržaje koji pružaju non-stop usluge ne samo putnicima u saobraćaju nego i stanovicima gradova u kojima se nalaze. Kako doći do toga? Pa treba definisati lokacije, pa ponuditi trgovačkim centrima, pa dodati stanice, ili....
Cicka
I zašto sve što je važno za narod se po pravilu gradi na najvišim kotama i nemogucim mestima u Beogradu do kojih se ina;e teško dolazi i prevozom i peške ..
Inženjer
прокоп је рупа, коју је неко грешком зацрта да буде главна станица. Станица треба да буде повезана са осталим видовима превоза (аутобуски међуградски, градски превоз), такође да буде означено где је станица, да се може доћи и пешке, бициклом, мотором, аутомобилом, паркинг и остали садржају. Политичари путују по свету о нашем трошку, могу ваљда да сниме како је урађено да не би причали глупости.
Milan Matić
Hiljade i hiljade putnika će se maltretirati godinama dok se ne napravi železnilka stanica koja funkcioniše i koja je povezana sa gradom. Zašto? Pa, da bi se gradio Beograd na vodi!!!
Срђан
Само кажите да журите на београдски фестивал игре и стижете на време.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja