subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:38
OBNOVA PRUGE

Bez vozova za Novi Sad dve-tri godine

Od sutra se ukidaju kompozicije od prestonice ka severu Srbije, Budimpešti i Beču. – Prevoz privremeno ukidaju intenzivniji radovi, ističu u „Infrastrukturi železnica Srbije”
Autor: D. Aleksićčetvrtak, 31.01.2019. u 22:00
Путнике му­чи то што се зва­нич­но не зна ко­ли­ко ду­го ће би­ти без ове по­вољ­не и од ауто­бу­са знат­но јеф­ти­ни­је и удоб­ни­је вр­сте пре­во­за (Фото Д. Жарковић)

Vest koja se minulih nedelja pronosila među putnicima, da će uskoro biti ukinuti vozovi između prestonice i severa zemlje, ovih dana postala je zvanična. Za putnike nije toliki problem što vozovi od Beograda ka Novom Sadu, Subotici, ali i Beču i Budimpešti od sutra neko vreme neće saobraćati zbog modernizacije pruge. Njih više muči to što se zvanično ne zna koliko dugo će biti bez ove povoljne i od autobusa znatno jeftinije i udobnije vrste prevoza.

U „Srbija vozu” su pre dva dana izdali samo šturo saopštenje da će biti obustavljen železnički saobraćaj na pruzi od Beograda do Novog Sada. Ali, nisu naznačili do kada će tačno trajati izmene saobraćaja na ovom vrlo rentabilnom železničkom potezu. U ovom železničkom preduzeću juče su nas uputili da odgovore na ovu temu potražimo u drugoj železničkoj kompaniji – „Infrastrukturi železnica Srbije”. Ali, ni u njoj nisu precizno odgovorili do kada bi mogao da traje prekid putničkog saobraćaja od Beograda ka severu zemlje.

Ako bi se zaključak izvlačio iz odgovora koje smo dobili u „Infrastrukturi”, čini se da putnici koji su do sada išli ka Novom Sadu i Subotici na vožnju ovom prugom neće moći da računaju bar u naredne dve-tri godine. Jer gradnja vijadukta i tunela „Čortanovci” počela je 11. avgusta 2017. i trajaće 52 meseca, obnova pruge Stara Pazova – Novi Sad krenula je 16. marta 2018. i trajaće 48 meseci. Na deonici „Beograd centar” – Stara Pazova gradilište je otvoreno novembra 2017, konkretniji radovi su krenuli  25. jula prošle godine, kako je krajem 2017. najavljeno sređivanje ove deonice će trajati 36 meseci.

Pošto je deo ovog zacrtanog roka već prošao, ali najobimniji radovi tek predstoje, jasno je zašto putnici iz prestonice put severa zemlje neće moći normalno da putuju u naredne dve-tri godine.

– Dosadašnji radovi na deonici Stara Pazova – Novi Sad izvođeni su u uslovima funkcionisanja železničkog saobraćaja. Međutim, planirani intenzivniji i sveobuhvatniji radovi zahtevali su obustavu železničkog saobraćaja na ovoj deonici, kako bi se radovi odvijali brzo i efikasno – navode u „Infrastrukturi”.

Do sada je na pruzi Stara Pazova – Novi Sad dugoj 44 kilometra položeno prvih desetak kilometara pruge za velike brzine. Kada je reč o vijaduktu i tunelima „Čortanovci”, majstori su tu gotovo na pola puta od okončanja radova.

– To gradilište jedno je od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine po 1,1 kilometar, dok će vijadukt biti dug 2,9 kilometara i nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara. Do sada je završeno oko 47 odsto ovih radova – ističu u „Infrastrukturi”.

Kada je reč o deonici koja je naročito važna Beograđanima jer utiče i na izmene u saobraćanju „BG voza”, odnosno deonici „Beograd centar” – Stara Pazova dugoj 34,5 kilometara, u toku je rekonstrukcija levog koloseka dvokolosečne pruge od „Prokopa” do Zemuna. Trenutno se uklanja stara železnička infrastruktura na levom koloseku ove pruge.

Ako se može suditi prema odgovorima nadležnih, ipak postoji šansa da pojedine deonice budu otvarane za saobraćaj i pre nego što se završe radovi na celoj trasi od Beograda do Novog Sada.

– Pratićemo dinamiku izvođenja radova na ovim projektima i, svakako ukoliko za to budu postojale mogućnosti, pojedine deonice u određenim vremenskim periodima biće otvarane za saobraćaj – najavljuju iz „Infrastrukture”.

Spremna pruga za teretni saobraćaj

Kompletan teretni železnički saobraćaj sa pruge Stara Pazova – Novi Sad preusmerava se na pomoćni prevozni pravac Pančevo – Orlovat – Rimski šančevi – Novi Sad.

„Infrastruktura” je u decembru završila obnovu 102,5 kilometara te alternativne pruge.

Rade Kinezi i Rusi

Prugu Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci”, radi ruska kompanija RŽD „Internešnl”, a projekat se finansira iz ruskog kredita.

Vrednost ugovorenih radova na pruzi Stara Pazova – Novi Sad je 247,9 miliona dolara, a radovi kod Čortanovaca su vredni 337,6 miliona dolara.

Deonicu od „Beograd centra” do Stare Pazove izvode kineske kompanije „Čajna rejlvejs internešnal” i „Čajna komjunikejšns konstrakšn”, a vrednost tog projekta je 350,1 miliona dolara.


Komentari19
7abd4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Коста Т. Савић
Поразно је чути да Србија једина у Европи нема железницу а оне су најефтинија врста масовног превоза на даљину. Овако се троше тоне безина, згађује атмосфера а станица Прокоп је све само није станца а ко зна колико је пута отварана!
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Где су две-три, ту су и три-четири... Нису блесави да нам кажу, па да буде као са Коридором 11: биће готов до краја године! (само не рекоше, које године?)
Милан
Јој где ми живимо... па ово нема нигде... Пре месец дана Кинези су пустили неку пругу дугачку преко 1000 км, а градили је годину дана... последњи део пруге од 37, 9 км у провинцији Фуђен направили су за 5 сати и 30 минута... Као да живимо у 19. веку. За те 3 године које планирају требало би да изграда 3000 км пруга, да споје све градове, вароши и села. Срамота
Kostadin
Novinar je postavio pravo pitanje. Kojiki je rok. Jedna ili dve godine. Možda tri godine. Kako to da izvođači nemaju ni približno realan podatak o trajanju radova i završetku radova. Možda je tačan rok završetka radova jedna decenija. Nikome nije palo na pamet da organizuje prevoz do Batajnice i nazad do NS i premosti deonicu radova. Zašto bi to radio. Pruga se pravi radi željezničara a ne radi putnika. Kome još trbaju putnici. Naravno ostaje još pitanje: da li će se smanjiti broj zaposlenih u željeznici zbog smanjenja poslova.
zaprepascen
Evo zamisljam sta bi bilo da ovde u Austriji suspenduju saobracaj izmedju Beca i Linca na sest meseci a ne na duze. Izbila bi buna! Proslih godina su u Austriji renovirali zeleznicke stanice u svim vecin gradovima i popravljali pruge na vise vaznih deonica. Da li su putnici trpeli? Ni najmanje. Organizovana je zamena prevoza ali NIKADA ni jedna linija nije bila suspendovana. Cini mi se da ovo sto vlast radi poslednjih dana radi sve da bi jos vise ljudi isteralo da seta subotom. Prvo ukinu zeleznicku stanicu a sad i liniju. Necuveno!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja