subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:46

Aerodrom u Lađevcima sredinom godine

Vazdušna luka kod Kraljeva biće u junu otvorena za civilni saobraćaj, a u planu je da 2019. počnu i radovi na Moravskom koridoru, od Preljine do Pojata
Autor: M. Dugalićponedeljak, 04.02.2019. u 22:30
Првим путничким авионом у Лађевце су 2011. слетели тадашњи председник Борис Тадић и министри у Влади Србије (Фото М. Дугалић)

Kraljevo – Kraljevčani, kao i njihovi gosti uskoro će u svet i ovde odlaziti i dolaziti avionom ili auto-putem. To su najnovije informacije, koje smo dobili od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. U tom odgovoru se podseća, da je Vlada Srbije osnovala preduzeće „Aerodromi Srbije”, kojem je glavni zadatak da bude operater to jest upravljač aerodroma. Shodno tome, vlada je donela odluke i planska akta, kojima se neophodni aerodromski sadržaji potrebni za civilni saobraćaj sa vojnog vraćaju na raspolaganje državi.

To je potvrđeno i ugovorom između Ministarstva odbrane i „Aerodroma Srbije”, o zajedničkom korišćenju manevarskih površina. U odgovoru sledi i ono što će buduće putnike najviše interesovati: „Stoga su planirani građevinski radovi, opremanje aerodroma, zapošljavanje i osposobljavanje budućih radnika na poslovima prihvata i otpreme vazduhoplova, putnika i robe, otvaranje i opremanje graničnih prelaza i sertifikacija aerodroma. Sve ovo trebalo bi da se završi do kraja juna 2019. godine. Aerodrom će se opremiti tako da je moguće njegovo korišćenje i u uslovima smanjene vidljivosti. Od otvaranja do kraja godine možemo očekivati i prve avio-kompanije zainteresovane za letove sa ovog aerodroma.”

Znači, otvaranje će biti krajem juna a ne, kako se u ovdašnjim političkim krugovima govori, mesec dana ranije – 31. maja. Posle kreću i prvi letovi u skladu sa obećanjem Aleksandra Vučića, predsednika prilikom nedavnog boravka u Kraljevu. On je tada naglasio da će, uprkos biznis planovima na osnovu kojih će za pokriće troškova održavanja država gubiti godišnje oko dva miliona evra pa je neophodno sve učiniti da to ne bude više, ovaj aerodrom ipak biti otvoren. I, to u prvoj polovini godine, naravno, za letove manjih civilnih aviona.

Predsednik Vučić je napomenuo i da on mora biti povezan sa dobrim putevima pa smo resorno ministarstvo upitali i kada počinje gradnja takozvanog Moravskog koridora. U odgovoru se objašnjava da je pomenuti auto-put od Preljine do Pojata – 110 kilometara. Povezivaće dva najvažnija pravca u Srbiji, Koridor 10 i Koridor 11, a prolaziće kroz područja opština i gradova u kojima živi oko pola miliona stanovnika, a to su: Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačka Banja, Kraljevo i Čačak. O konkretnim aktivnostima i vezi izgradnje auto-puta se navodi:

„Za realizaciju projekta 15. oktobra 2018. godine potpisan je memorandum o razumevanju i saradnji između Vlade Srbije i američke kompanije „Behtel”, što je prvi infrastrukturni projekat u čiju se realizaciju uključuju kompanije iz SAD. Vrednost investicije je oko 800 miliona evra. No, posle katastrofalnih poplava u Srbiji bilo je neophodno novim projektom izmestiti trasu puta na jednoj deonici, što će značiti i regulisanje vodotoka Zapadne Morave, kako bi put bio potpuno bezbedan. Očekujemo da taj posao bude završen ove godine, a uporedo vodimo razgovore zbog obezbeđenja finansiranja da bi do kraja ove godine počeli sa radovima”, tvrdi se u odgovoru Ministarstva saobraćaja.

To su informacije o aktivnostima oko, kako se Kraljevčani često na račun političara šale, „aerodruma i vazduplohova” kao i za ovaj kraj veoma važnog koridora. Razumljiva su strahovanja da li će pomenuti rokovi biti poštovani, jer je sličnih najava minulih godina bilo mnogo. Bivša vlast je aerodrom u Lađevcima za civilni saobraćaj čak nekoliko puta otvarala i sletanjem putničkih aviona sa političarima, bila je najavljena i prva redovna linija... Ali, čim su okončavane aktivnosti poput izbora, bez obzora na to što je obavljena adaptacija aerodromske piste, što je sagrađen novi kontrolni toranj, pristanišna zgrada, za civilni deo „Morave”, putnički avioni su prizemljeni i još odavde niti sleću niti uzleću.


Komentari11
e29ab
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Nije nam nuzno da pravimo stalno nove puteve. Iz Kraljeva do Nisa i obratno putovacemo avionom. Kad se otvore jos neki aerodromi moci cemo da biramo let. Preko Varvarina ili Aleksinca.
ralence
Села око Краљева и Чачка скоро су празна а градови су са малим бројем становника и економски врло слаби. Тих 2-3 милиона Евра годишње треба уложити у откуп имања и укрупњавање ораница и поседа. Развијати пољопривреду,воћарство и сточарство па тек онда кад имаш нешто да извозиш отворити аеродрум за брзо пребацивање робе на тржиште.
артиљерац
Дозволите ми пар речи,ипак сам ваздухопловни инжењер већ дуже од 30 година.Сва обећања АВ су само то,обећања.Држава НЕ МОЖЕ ни Ер Србију да натера да лети с Лађеваца ако нема јасну економску рачуницу.Акамоли неку страну компанију.То што ће држава дати 2-3 милиона евра је бацање у бунар ако се с Лађеваца не буде летело.Лађевци су бивши војни аеродром, ту су били Мигови 21.Дете је рођено,ваља га љуљати,а не знамо како.Иста је прича с Пониквама,на Златибору.Краљево је од Београда 163 км,2 сата од Ниша 136,такође 2 сата.Није Србија тржиште за авиокомпаније да се лети са сваког аеродрома који имамо.Макар се радило и о low cost компанијама-Тек оне гледају на попуњеност.Сећам се,с Ниша је ишла Пјаћенца или Вићенца,3-4 лета,нема путника,здраво.Авио саобраћај није "Вечерња ревија жеља".Давно је прошло време СФРЈ и ЈАТ-а.
Nikola
Večito o bivšoj vlasti, a mi u KV kao da smo sisali vesla pa nismo gledali i slušali bar 4 puta slikanje, obećanja i otvaranja tog istog aerodrUma od sadašnje vlasti!
dipl. agronom
Aerodrum je posledica podliva mozgova,iako ga je sagradila bivsa JNA,za vreme vestacke tvorevine SFRJ...Fala Bogu,sada ce upravljati naslednici,i Srbija bez jedne AP-e,tzv. uza Srbija tj.Centralna Srbija...
Boris
Vladislave, Aerodrom Lađevci je izgrađen 1961.godine a stari aerodrom se iz perioda Kraljevine je pretvoren delom u Mašinski fakultet a delom su magacini privatnih kompanija. Taj aerodrom je izgrađen za potrebe Fabrike Aviona u Kraljevu koju su Nemci 1941.nakon velikog streljanja demontirali i odneli za Nemačku. Leteli su nad Kraljevom avioni pre nego što mnogi misle.
Preporučujem 24
Владисав
Аеодром је из период Краљевине а садашњи изглед са бункерима су му дали Немци током окупације.
Preporučujem 8

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja