sreda, 21.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 05.02.2019. u 11:44 Dejan Aleksić

Počast gradonačelniku koji je stvarao metropolu

(Фото Беоинфо)

Godišnjica smrti Branka Pešića, nekadašnjeg gradonačelnika Beograda u čije vreme su podignuti Mostarska petlja, „Gazela”, Terazijski tunel i drugi važni objekti bez kojih se danas ne može zamisliti glavni grad, obeležena je juče. Polaganjem venaca na Pešićev grob juče je odata počast jednom od najuspešnijih čelnika u istoriji Beograda. Branko Pešić umro je 4. februara 1986.   

– Reč je o čoveku koji je u drugoj polovini 20. veka uradio mnogo za razvoj našeg grada. Danas, pola veka kasnije, rezultati i sve što je iza sebe ostavio zaista deluju impozantno i neverovatno. Branko Pešić nije zadužio samo savremenike, već i generacije koje danas žive u Beogradu. Naš grad je u njegovo vreme postao istinska metropola, a on je Beogradu promenio viziju, strukturu i dao mu moderan izgled – istakao je Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada.

U vreme Pešićevog mandata, kako je Nikodijević podsetio, urađeni su i deo auto-puta koji prolazi kroz Beograd, blokovi na Novom Beogradu, otvoreni i zatvoreni bazeni i sportski centri, ali i 66 novih škola i 86.000 stanova. 

– Te brojke i pola veka kasnije ostaju kao izazov nama koji živimo, radimo i stvaramo u Beogradu. Sigurno je da bi trebalo da čuvamo sećanje na jednog od najvoljenijih i najuspešnijih gradonačelnika u istoriji našeg grada. Takođe, moramo da se potrudimo da budemo dostojni njegovih dela. Pešić je imao viziju i bio čovek ispred svog vremena, a suočavao se sa kritikama, pre svega zbog činjenice da njegovi savremenici nisu razumeli njegove vizije. Njegovi projekti su često bili osporavani i napadani, a tek sa današnje distance može da se vidi koliki je bio vizionar. Verujem da ćemo uspeti da ostanemo dostojni Branka Pešića, kao i da ćemo budućim generacijama ostaviti nešto poput onoga što je nas dočekalo iz njegovog vremena – kazao je Nikodijević. 

Pre tri godine nekadašnji brigadiri, članovi Udruženja učesnika omladinskih radnih akcija, pokrenuli su inicijativu da se ustanovi Nagrada grada Beograda koja će nositi Pešićevo ime, a koja će se dodeljivati za neimarske poduhvate. Nadležni u gradu prihvatili su inicijativu, ali do danas ovo priznanje nije ustanovljeno, iako procedura, kako su tada isticali, nije komplikovana. Potrebno je da se uvođenje ove nagrade uvrsti na dnevni red neke od skupštinskih sednica i da je odbornici usvoje.

Komеntari6
ee5e6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vidoje Markovic
Ocekujem da ce i Djilas uskoro docekati slicnu pocast s obzirom da je bio prvi gradonacelnik posle Pesica koji je ostvario ideju izgradnje jos jednog mosta preko Save, kod Ade Ciganlije. I izgradnja Pupinovog mosta preko DUnava je zapoceta zahvaljujuci njemu i u vreme njegovog mandata. Necemo pricati o 43 vrtica za predskolsku decu, unapredjenje gradkog prevoza (jeste da ne volimo da placamo, volimo dzabe)... Naravno, bilo je i losih ideja, recimo podzemni kontejneri za djubre...). Slicno kao i Pesiceva ideja crne Beogradjanke kao simbolu Belog grada, ili auto-put koji je kao nozem prepolovio delove grada (recimo Vozdovac). Naravno, ideja je da nijedan projekat nije dovoljan sam za sebe, te je trebalo dodati infrastrukturu tom autoputu u smislu podzemnih pesackih tunela ili nadvoznjaka za ljude i kola. Ali, sam autoput je bio progres, kao i Gazela. Isto je i sa Djilasovim vizijama i ostvarenjima. A u u svako vreme su potrebne pare za gradnju. Ni komunistima ih nije doneo Deda Mraz.
Јованка Вождовчанка
Уз све поштовање, ауто-пут је упропастио Вождовац, пресекао га на 2 дела, који , ни данас, нису повезани и донео толико тешкоћа нама Вождовчанима да то не може да разуме нико ко не живи овде.
kole stara karaburma
A Jatagan mala? to bi bila centralna tacka svih turistickih ponuda.
Svako pogreši
Jedina greška mu je bila gradnja CRNE Beograđanke , kao simbola BELOGgrada
пиши као што говориш
Није црна, већ браон, није он подигао, већ су је осмислили архитекте, и - то је првокласна грађевина која није ни мало изгубила на вредности током деценија. Напротив, све је боља и после толико времена. Ја сам, иначе, противних тако високих грађевина у центру града, али, Београђанка је прворазредан солитер упркос томе.
Радомир
Бранко Пешић је увек имао највишу оцену као градоначелник градитељ Београда. Радује ме што се његов допринос граду не заборавља. Признање заслужују сви који се труде да се Земунац Бранко Пешић нераздвојно трајно повеже са Београдом.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja