četvrtak, 28.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 06.02.2019. u 12:14

Vlada će finansijski podržati aviolinije od javnog značaja

(Фото Д. Жарковић)

Vlada Srbije je donela uredbu kojom je omogućila da pojedine aviolinije budu proglašene za linije od javnog interesa i uvela mogućnost kompenzacije avioprevoznicima na tim rutama.

Linije u javnom interesu, na osnovu uredbe donete 31. januara, mogu biti proglašene ako se odnose na rutu ka aerodromu koji opslužuje jedan ili više regiona u razvoju u Srbiji, kao i na rutama sa saobraćajem do 100.000 putnika godišnje ka bilo kom aerodromu.

Da bi bio proglašen javni interes za avioliniju, uslov je da prevoz drugim vidom saobraćaja ne zadovoljava potrebe regiona, da ne postoji komercijalni interes za obavljanje redovnog avio-prevoza, kao i da je linija značajna za privredni i društveni razvoj Srbije.

Uredba Vlade Srbije ostavlja mogućnost da se uspostavi aviolinija od javnog interesa i na osnovu bilateralnih i multilateralnih sporazuma. Za svaku avioliniju od javnog interesa prethodno se definišu obim saobraćaja, frekfencija letova, cene i uslovi prevoza i karateristike aviona.

Pogodnosti za avioprevoz na liniji u javnom interesu mogu obuhvatiti i kompenzaciju prevoziocu, propisuje uredba, ali ona ne sme da premaši iznos za pokriće neto troškova, odgovarajući prihod i razumnu dobit.

Pomoćnik ministra za vazdušni saobraća Zoran Ilić je prilikom prošlonedeljne posete Nišu, a nekoliko dana pre donošenja uredbe, najavio da će prve aviolinije od javnog značaja biti sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki”. Ilić je tada najavio i raspisivanje javnog konkursa za prevoznike na takvim linijama.

 

Komеntari4
2ddee
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nenad
Pa letovi za USA bi bili profitbilni da je uvedena linija za Cikago gde nas ima dovoljno da bi svakog drugog dana imali pun avion. Ovako oni iz "nekog " razloga nadjose Njujork da povezu sa Beogradom . Razlog je samo njima poznat . Ne pricam napamet ja sam za 20 godina leteo 51 put tamo-vamo i nikada nisam isao da u nekom avionu prema Evropi gde sam presedao za Beograd nije bilo nasih ljudi od nekoliko , pa do 60-70 , u jednom letu do Minhena. Bukvalno je svaki drugi bio nas covek. I to govorim za ljude koje sam poznavao a mozda je bilo jos nasih ljudi koje nisam poznavao . Dakle svako ima neku svoju logiku , ali ova njihova meni nije poznata niti shvatljiva . Dobro da nisu uveli liniju za tu drzavicu Palau u Okeaniji tamo iza Australije gde nasih uopste i nema mozda bi im bilo isplativo. Nikad se nezna sa SNS logikom. Evo i sad oni na TV-u pricaju jedno a realnost izgleda drugacije. Mladost masovno bezi iz tog njihovog raja koji napravise . Svi samo uce nemacki. Nesto tu smrdi mnogo.
ima (li) nade
Pa eto, sad sa ovom uredbom, moci ce AS da otvori bilo koju liniju, pa makar i ni jednu kartu ne prodali, jer ce sve to na kraju godine lepo iz budzeta da se pokrije. Ali i ne samo to - cim ne prodaju pun avion, dovoljno je samo da proglase da je to linija od javnog interesa, i opet ce iz budzeta moci da zahvate koliko god im zatreba. A onda ce tek cene karata da im krenu u nebo jer - zasto da se trude da drze konkurentne cene, kad to sve ionako placaju poreski obveznici. Pa onda kad krene zaposljavanje partijskih kadrova, pa nabubri kompanija na 10000 zaposlenih, svi lepe velike plate... nije frka, stizu pare iz budzeta jer ce vecina linija ionako da bude "od javnog interesa". Divota!
milan
Situacija u Srbiji u avio saobracaju je vise nego katastrofalna. Proglasicemo da su letovi za Ameriku od javnog znacaja pa ce poluprazni avioni cije iznajmljivanje papreno kosta da lete na toj relaciji. Ethad je dosao u Srbiju da smanji gubitke JAT a i da se zaradi na letovima. Gubici su se povecali a Srbija placa iznajmljivanje aviona pa to tako placaju i građani koji nikad nisu videli avion, sem na nebu.
ima (li) nade
Ovo veoma lici na pokusaj da se proglasi kako su letovi ka Americi u javnom interesu zbog drustvenog i privrednog razvoja, tako da moze Air Serbia (AS) da nastavi da obavlja te veoma neprofitabilne letove, a da gradjani pokrivaju minuse koji se pritom gomilaju. Uzgred, 100000 putnika godisnje je 273 putnika dnevno u oba pravca, odnosno skoro 137 putnika u jednom pravcu, a siguran sam da AS moze lako da dokaze da na pola svojih destinacija ima manji broj putnika od toga. Da li to znaci da ce od sada legalno iz budzeta da se pokrivaju svi takvi gubici koje bude pravila AS? Eto nama povratka na stari dobri korumpirani i neefikasni JAT Airways.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja