sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58

Komplikovane lozinke najbolja zaštita od sajber pretnji

sreda, 13.02.2019. u 10:44
(Фото Пиксабеј)

Najbolja zaštita od sajber pretnji je redovno ažuriranje softvera i što složenije lozinke, kaže direktor RATEL-a Vladica Tintor.

On je za RTS rekao da pre 2016. godine oblast informacione bezbednosti uopšte nije bila regulisana, a da je zatim Zakon definisao pravila.

Naveo je tri najčešća napada na sajber bezbednost na koje građani treba da obrate pažnju – „fišing”, to je kada dobijete mejl od nekoga koji vam se čini poznatim, a domen se razlikuje za jedno slovo, zatim, mejl koji vam zaključa računar i traži novac da bi se rešio problem.

U tim slučajevima, rekao je, da ne treba pristajati na bilo kakva plaćanja, jer tako verovatno neće rešiti problem.

Kao treći incident, koji je Tintor naveo i na koji građani treba da obrate pažnju su „spamovi” koje svi dobijamo.

Direktor RATEL-a je kao zaštitu preporučio da se redovno ažuriraju softveri i što složenije lozinke.

Prema rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u 5.000 internacionalnih kompanija, 46 odsto incidenata koji su se odigrali u protekloj godini bili su prouzrokovani od strane nekog od zaposlenih koji su nenamerno kompromitovali sajber bezbednost svoje kompanije, prenosi Tanjug.

Tintor kaže da po sajber bezbednost postoji pretnja i spolja i iznutra.

Prema njegovim rečima, posao Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (CERT) nije da izlazi na teren i rešava probleme, već da radi promociju informativne bezbednosti.

Tintor kaže da nacionalni CERT ima i međunarodnu komponentu, pošto postoji mogućnost da Srbija bude meta napada, ali i izvor napada.

Akt o bezbednosti sadrži 28 mera zaštite uz pomoć kojih se obezbeđuje prevencija od nastanka incidenata, odnosno prevencija i minimizacija štete od incidenata, koji ugrožavaju vršenje nadležnosti i obavljanje delatnosti.

Dodao je da svaka kompanija treba da propiše pravila ponašanja.

Tintor je rekao da su često zaposleni izvor incidenta i da je poštovanje procedura preventiva da se ne desi incident, a ako se desi, poštovanjem procedure, lakše je otkloniti.

„Ovo je još mlada priča i svi treba da izgradimo poverenje. Teško je objasniti banci da neke stvari koje se dešavaju u njoj treba da podeli sa drugima, kako bi se rešio problem”, istakao je direktor RATEL-a.


Komentari2
8195c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran
Nama ovde u Americi uletali iz Rusije na komjuteru...ja otvorio port za remote desktop i to sam promenio iz standardnog 3389 u nesto drugo. Tu je bilo po 2 napada u sekundi nedeljama, kad sam stavio ZoneAlarm da vidim jel se nesto desava na tom portu. Posle sam zatvorio port i sad sam miran.:)
čekaj, čekaj..
шта мислите о томе да се у свим врстама и нивоима јавних институција користе Гугл налози или приватни налози за службене потребе, па и када институција има и може да обезбеди службене мејл налоге? Значи, типична ситуација да вам са непознатог google, yahoo или live налога дође захтев да доставите службене податке??

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja