ponedeljak, 14.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:05

Počinje izgradnja auto-puta Čačak–Požega

Ovo je jedna od najkomplikovanijih deonica na Koridoru 11, jer trećinu trase od 30,9 kilometara čine tuneli i mostovi
Autor: Marijana Avakumovićsreda, 13.02.2019. u 13:15
Тунел на деоници Љиг-Прељина (Фото А. Васиљевић)

Pripremni radovi i radovi na izgradnji auto-puta od Čačka do Požege na Koridoru 11 počeće čim se steknu uslovi, početkom građevinske sezone i to na tunelima „Munjino brdo” i „Laz”, kažu za „Politiku” u Ministarstvu građevinarstva saobraćaja i infrastrukture.

– Završavaju se projekti za prvu fazu izgradnje i to za tunele „Munjino brdo” i „Laz”, na kojima će uskoro otpočeti izvođenje radova, kao i izgradnja kampova za smeštaj ljudi, opreme i materijala. „Putevi Srbije“ sprovode ubrzano proceduru eksproprijacije, koja je u toku i pratiće predviđenu dinamiku izgradnje – dodaju u ministarstvu.

Milivoje Dolović, predsednik opštine Lučani, izjavio je pre nekoliko dana da su kineski izvođači radova posetili opštinu zbog podizanja kampova u kojima će boraviti njihovi radnici u naredne tri godine. Kako prenosi Tanjug dogovorili su se da podnesu zahtev za dobijanje privremene dozvole za izgradnju tri kampa u Krstačkom polju, Markovici i Rtarima.

Ministarstvo podseća da je za izgradnju ove deonice potpisan komercijalni ugovor sa izvođačem, kineskom kompanijom „Čajna komjunikejšn konstrakšn“ u novembru 2017. godine. Ova kompanija gradi i deonicu Koridora 11 između Surčina i Obrenovca koja treba da bude završena krajem ove godine, a njena kćerka firma CRBC je sagradila Pupinov most u Beogradu.

Ugovorena cena za auto-put Čačak–Požega je 450 miliona evra, a ugovor se odnosi na projektovanje i izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova, sa rokom za izradu projektne dokumentacije od šest meseci i za izvođenje radova 36 meseci.

– U toku su pregovori sa kineskom Eksim bankom, radi usaglašavanja uslova iz ugovora o zajmu i očekujemo da će u kratkom roku ugovor o zajmu biti usaglašen, odobren i potpisan. Ministarstvo je u budžetu obezbedilo bankarsku garanciju za ovaj kredit – navode u ministarstvu.

 Deonica između Čačka i Požege duga je 30,9 kilometara i najteža je za gradnju na Koridoru 11 jer prolazi kroz težak geografski teren. Zbog toga će morati da se izgrade brojni tuneli i mostovi, koji čine skoro trećinu trase.

Na Koridoru 11, koji treba da poveže Beograd sa Crnom Gorom, za sada se koristi samo 40 kilometara između Ljiga i Čačka. Uprkos obećanjima da će od 30. aprila 2017. građani razdaljinu između Beograda i Zlatibora prelaziti za sat i po – to još uvek nije moguće.

Kineska kompanija „Šandong haj spid” i domaći „Energoprojekt” praktično su završili pedesetak kilometara auto-puta između Obrenovca i Uba i između Lajkovca i Ljiga, premda su prilično kasnili jer im je prvobitni rok bio pre godinu i po dana.

– Deonica Obrenovac–Ub dužine 26,2 kilometra kompletno je asfaltirana, a radovi su u završnoj fazi i na deonici Lajkovac–Ljig, koja je praktično završena, izuzev opremanja tunela gde se izvode radovi – preciziraju u ministarstvu.

Ali, te deonice ne mogu da budu puštene u saobraćaj dok ne bude završeno 12,5 kilometara auto-puta između Uba i Lajkovca. Ovu deonicu su sagradile domaće kompanije pre četiri godine, ali je u međuvremenu popucao asfalt, iako nije korišćen. Sada je „Šandong” i „Energoprojekt” popravljaju i procenjuje se da će na kraju koštati više od 80 miliona evra. Od njenog završetka praktično zavisi puštanje u saobraćaj auto-puta od Obrenovca do Ljiga. Ranije je bilo najava da bi to moglo da se očekuje na proleće ili početkom leta. Od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nismo dobili konkretan odgovor kada će se to dogoditi, odnosno kada će se steći uslovi da čitav auto-put, od 103 kilometra između Obrenovca i Čačka, bude korišćen za saobraćaj.


Komentari19
53bb4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Predrag
Gradimo autoputeve pre svega što drugima trebaju a ne za malo i za naše potrebe. Za Crnugoru i Albaniju da se lakše dočepaju evrope. Možda nisma obavešten al Kome treba autoput za Albaniju?
Sinisa Stojcic
Dragane@ Drzava, postoje neki proritetu iznad liberalno-kapitalistickih interesnih sfera. Postoje ljudi
đorđe
Koliko je realno para potršeno na gradnju tih puteva ,a koliko je u papirima "utrošeno"???
Патриота
Да граде кроз Црну Гору рекли би да је то "НАЈТЕЖЕ ГРАДИЛИШТЕ У ЕВРОПИ А МОЖДА И СВЕТУ", али полако, за 7 година када пусте ову деоницу до Пожеге (7 јер бар 3-4 године се мора каснити) и почну даље од Пожеге градити има времена за такве коментаре!!!
Sinisa Stojcic
A da li moze jedanput za svagda da se na tom magistralnom putu Djerdapska magistrala sanira opasnost od odrona. Gospodine Drasko u Srbiji se grade ili planiraju da ih grade, a u tim malim gradicima nema bezbednih puteva. Svi smo jednaki zar ne? I regionalni razvoj treba da bude uskladjen
dragan
Gradi se samo ono što je isplativo. Ko bi gradio a da stvara gubitke.
Preporučujem 4

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja