nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:41

Brnabić: Sa „Vansijem” još šire otvaramo vrata Srbije za svet

Francuska kompanija „Vansi” preuzeo beogradski aerodrom
sreda, 13.02.2019. u 17:37
Фото Танјуг - З. Ж.

Početak rada kompanije „Vansi erports Srbija”, na beogradskom aerodromu veliki je i važan dan, za Aerodrom „Nikola Tesla” i za Srbiju, jer je to partnerstvo prva koncesija u istoriji naše zemlje, poručila je danas premijerka Ana Brnabić.

Ona je generalnom direktoru „VINCI Konsekšen” i predsedniku kompanije „VINCI Airports” Nikoli Notbaru simoblično predala veliki ključ za upravljanje aerodromom.

„Predajem vam ovaj ključ, kao simbol našeg partnerstva. Želim i molim vas da radite posvećeno, da razvijamo aerodrom, kao poseban potencijal za razvoj cele Srbije, za bolji život građana, a garantujem da ćete u Vladi Srbije imate partnera koji je spreman da ide korak dalje da ostvarimo zajedničku viziju”, istakla je Brnabić.

Time je svečano obeležen početak rada kompanije „Vansi erports Srbija” na beogradskom aerodromu i početak implementacije koncesije za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom i obavljanje delatnosti operatera Aerodroma „Nikola Tesla”.

Brnabić je istakla da projekat ima strateški značaj za dalji razvoj Srbije, a da je Vansi strateški važan partner, koji će dodatno promovisati potencijale Srbije u svetu.

„Naše naše partnerstvo sa Vansijem predstavlja prvu koncesiju u istoriji naše zemlje. Reč je o partneru koji će svojim znanjem, iskustvom, referencama i resursima, bez sumnje, unaprediti poslovanje aerodroma. Aerodroma koji ostaje u vlasništvu svojih akcionara, od kojih je većinski, sa 83,5 odsto, Republika Srbija”, rekla je Brnabić.

Ona je napomenula da je vlada tražila partnera koji deli viziju za budućnost Srbije, koji je jednako ambiciozan posvećen ostvarivanju te vizije - a to je Beograd i Srbija kao centar vazdušnog saobraćaja za Jugoistočnu Evropu.

Brnabić je naglasila da je plan da partnerstvo i zajednička vizija dovedu do povećanja turističke i poslovne posete Srbiji i da na beogradskom aerodromu dočekujemo 15 miliona putnika godišnje.

„U narednih 25 godina, pored redovnih godišnjih koncesionih naknada, ovo partnerstvo će obezbediti investicije od 732 miliona evra u infrastrukturu aerodroma 'Nikola Tesla'. Ovim, još šire otvaramo vrata Srbije za svet”, ukazala je premijerka.

Ona je rekla da projekat, na mnogo načina simbolizuje novo poglavlje o modernoj i inovativnoj Srbiji koja je povezana sa svetom.

Čestitala je i zahvalila kompaniji Vansi što, kako je rekla, veruju u Srbiju, budućnost privrede i potencijal građana.

Brnabić je dodala da je veliki broj institucija i timova Vlade Srbije, uz ogromnu podršku predsednika Aleksandra Vučića, učestvovao u kreiranju i realizaciji ovog projekta.

„Sproveli smo transparentan, međunarodni tender na kome su učestvovali najveći igrači širom sveta. U oštroj konkurenciji, 'Vansi erports” je izašao kao pobednik. I tako danas slavimo još jedno jako partnerstvo u našoj avio industriji - prvi put sa Etihadom, a i ovaj put ponovo sa jednom od najjačih svetskih kompanija u ovoj industriji 'Vansi erports'“, istakla je premijerka.

Prema njenim rečima, u poslednjih pet godina, Srbija je značajno usaglasila propise sa evropskim u svim aspektima i započela izradu Strategije razvoja vazdušnog saobraćaja do 2025. godine.

„Evropska Agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja ocenila je Republiku Srbiju najvišim ocenama u oblasti bezbednosti. Danas smo u ovoj oblasti među vodećima u Evropi, iako su prethodne decenije donele brojna iskušenja našoj avio industriji”, ukazala je premijerka.

Kako je rekla, preokret je počeo kada je Vlada Srbije na čelu sa tadašnjim premijerom, Aleksandrom Vučićem, pokrenula restrukturiranje nacionalnog avioprevoznika.

Partnerstvo Srbije sa Etihadom bio je osnov za novi početak koji je već u prvoj godini doneo novih milion putnika beogradskom aerodromu, rekla je Brnabić.

„Kroz Aerodrom 'Nikola Tesla' 2012. godine je prošlo 3,4 miliona putnika, a zahvaljujući partnerstvu sa Etihadom i postojanju Er Srbije, na kraju prošle godine, beogradski aerodrom je imao čak 5,6 miliona putnika - najviše u istoriji ovog aerodroma” naglasila je Brnabić.

Ona je navela da je rast beogradskog aerodroma rezultat velikog rada, promena i vere u potencijale Srbije i istakla da je poteban jak partner za dalji, brži i održiviji rast aerodroma.

Brnabić je podsetila da Srbija ima dugu istoriju i u civilnom i u vojnom vazdušnom saobraćaju, i da ove godine slavimo Vek avijacije u Srbiji.

Navela je da je Srbija jedna od prvih država koje su postavile pravni okvir za oblast civilnog vazduloplovstva još 1913. godine i jedna od prvih 10 potpisnica Međunarodne konvencije za regulisanje vazdušne plovidbe, usvojene u Parizu, 1919. godine.

Posebno je navela Mihajla Pupina, jednog od naših najvećih naučnika i dugogodišnjeg predsednika Srpskog narodnog saveza u Americi, koji je bio jedan od osnivača preteče današnje NASA-e.

„Ponosni smo na uspehe svih naših stručnjaka u oblasti avijacije koji su, iz generacije u generaciju, donosili promene i boljitak”, podvukla je Brnabić.

Navela je da je Srbija, kao potpisnica međunarodnog Sporazuma sa Evropskom zajednicom i njenim državama članicama o uspostavljanju zajedničkog Evropskog vazduhoplovnog područja, danas ravnopravan član u civilnom vazduhoplovstvu Evrope.

Svečanost preuzimanja upravljanja aerodrom „Nikola Tesla” završena je nastupom trubačkog orkestra „Danijela”, koji vodi prva dama srpske trube Danijena Veselinović, prenosi Tanjug.

 

„Vansi” preuzeo beogradski aerodrom

Francuska kompanija „Vansi erports Srbija” je danas svečano preuzela upravljanje beogradskim aerodromom „Nikola Tesla” i započela koncesiju na 25 godina.

Vansi je proslavio početak svog poslovanja u Srbiji na Terminalu 1 beogradskog aerodroma, a svečanosti su prisustvovali premijerka Ana Brnabić, generalni direktor „Vansi koncesije” i predsednik kompanije Vansi erports Nikola Notbar i potpredsednica vlade i ministri u vladi Zorana Mihajlović, Rasim Ljajić, Aleksandar Antić, Zoran Đorđević, ambasador Francuske u Srbiji Frederik Mondoloni, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić...

Na video bimu, na Terminalu 1, ispisan je slogan - Osvetli svoj svet, i prikazane aviolinije sa aviorutama koje idu od Beograda širom sveta.

Predstavnici Vlade Srbije, aerodroma „Nikola Tesla” i francuske korporacije Vansi su, nakon sprovedenog tendera, potpisali 22. marta ugovor o koncesiji na 25 godina za beogradski aerodrom.

Međunarodni tender je sproveden od 10. februara 2017. kroz fazu pretkvalifikacija, fazu neobavezujućih ponuda i fazu obavezujućih ponuda, a odluka je doneta 5. januara 2018. godine.

Vansi je ponudio da uloži u aerodrom 1,46 milijardi evra, a u ta ulaganja spadaju jednokratna naknada, minimalne godišnje koncesione naknade i kapitalna ulaganja.

Vansi je najavio da ima cilj da tokom koncesije dostigne broj od 15 miliona putnika godišnje na beogradskom aerodromu.

Aerodrom „Nikola Tesla” će biti centrala Vansija u jugoistočnoj Evropi, sa kojeg će razvijati svoj međunarodni saobraćaj, a naročito interkontinentalne letove.

O planovima za razvoj aerodroma govorio je, na Terminalu 1, generalni direktor „Vansi koncesije” i predsednik kompanije Vansi erports Notbar.

Francuska kompanija je krajem decembra prošle godine uplatila jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra za aerodrom „Nikola Tesla” i time je omogućila preuzimanje upravljanja beogradskim aerodromom na 25 godina.

Vansi je uplatio prvih 501 milion evra i taj novac je, kako je tada najavljeno, na ime dividende raspoređen u budžet Republike Srbije u iznosu od 417 miliona evra, dok je ostatak od 84 miliona evra pripao malim akcionarima.

Godišnja koncesiona nakada će iznositi između 4,4 miliona evra do 15,1 miliona evra i uplaćivaće se u narednih 25 godina u zavisnosti od ostvarenih reuzltata.

Vansi erports se, takođe, obavezao da će uložiti u razvoj infrastruktre ukupno 732 miliona evra, a neke od najvažnijih investicija: u prvih pet godina biće izvršena sanacija i rekonstrukcija glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnute poletno-sletna staze, izgradnja novih rulnih staza i rekonstrukcija pomoćnih, kao i izgradnja brzih izlaza sa piste, rekonfiguracija terminala i izgradnja novih objekata i unapređenje sistema.

Obaveza Vansi je da u narednih 25 godina broj putnika poraste godišnje tri puta odnosno sa 5,3 miliona na 15 miliona, a broj aviooperacija da se duplira sa 59.000 na 120.000, koliko se očekuje.

Država Srbija ostaje vlasnik aerodroma „Nikola Tesla”, tako da je Vansi samo preuzeo upravljanje aerodromom na 25 godina.

Koncesiona naknada od 501 milion evra je uplaćena aerodromu „Nikola Tesla 21. decembra preko Poštanske štedionice, a istog dana je u Vladi Srbije direktorka Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Srbije Mirjana Čizmarov uručila direktoru preduzeća Vansi erports Srbija doo Nikolasu Brusu sertifikat aerodromskog operatera.

Vansi se obavezao da neće otpuštati radnike i da u naredne tri godine neće povećavati takse na aerodromu.

Ministarstvo finansija je najavilo da će deo uplaćenog novca biti iskorišćen za vraćanje starih dugova koje je ostavila prethodna vlast, a deo za velike infrastrukturne projekte u budućnosti.

Sredstva za ulaganje u beogradski aerodrom će obezbediti „Vansi erports Srbija d.o.o.„ kao koncesionar, a tom velikom investicionom programu doprineće i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), koja je obezbedila kredit u iznosu do 72 miliona evra i sindicirani kredit od 110 miliona evra.

Vansi je jedan od pet najvećih aerodromskih operatera u Evropi, koji posluje u 12 zemalja sveta na 46 aerodroma.

U saradnji sa oko 250 aviokompanija Vansi je uslužio 240 miliona putnika u 2018. godini.

Posluje u Francuskoj, Portugaliji, UK, Švedskoj, Kambodži, Japanu, SAD, Dominikanskoj Republici, Kostariki, Čileu, Brazilu i Srbiji.

Vansi, koji ima 14.500 zaposlenih, razvija, finansira, gradi, i upravlja aerodromima koristeći svoje investicione sposobnosti, međunarodnu mrežu i znanje kako bi optimizovao upravu i učinak aerodromske infrastrukture, kao i proširenje objekata i gradnju novih.

U 2018. godišnji prihod za aktivnosti upravljanja je iznosio 3,6 milijardi evra, sa konsolidovanim prihodom od 1,6 milijardi evra.

Mreža aerodroma kompanije Vansi erports je u četvrtom kvartalu 2018. godine opslužila blizu 48 miliona putnika, što je porast od 7,2 odsto u odnosu na isti period 2017. godine.

Aerodrom „Nikola Tesla” će biti centrala Vansija u jugoistocnoj Evropi, sa kojeg će razvijati svoj međunarodni saobraćaj, a naročito interkontinentalne letove.

U Srbiji, promet na beogradskom aerodromu 'Nikola Tesla”, koji je kompanija Vansi erports preuzela krajem decembra 2018. godine na 25 godina, porastao je u četvrtom kvartalu za dva odsto na 1,2 miliona putnika.

Tokom čitave godine, saobraćaj na beogradskom aerodromu porastao je za 5,4 odsto na 5,6 miliona putnika.

Rojtersovom tekstu podsećaju da je Vansi erports 27. decembra prošle godine potpisao ugovor o preuzimanju 50,01 odsto akcija u londonskom aerodromu Getvik, prenosi Tanjug.


Komentari14
7678c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

realno
Željko, šta treba da se zatvorimo i ne dozvolimo ulazak kapitala u državu? Vansi je kompanija koja se bavi ovim poslom. Komunizam i državno upravljanje je dokazano da ne funkcioniše
za realno
Da li znate koliki je dug S.A.D.a i to sa 57 Nobelovaca iz oblasti ekonomije?
Preporučujem 9
Ego
Katastrofalno pogrešna odluka. Zašto osim nije dat prvo niški aerodrom? Centralni ja je lokacija i jug Srbije vapi za razvojem - ako se koncesionar obezbedjuju investicije. Surcinska lokacija je na obodu države. Ovo podseća na koncesiju nad borskom rudnikom zlata koje su karadjordjevići dali Francuzima krajem 19. Veka. I kojima je Srbija tek nakon WW2 došla u posed. Ovde imamo jedan aerodrom u relativno dobrom stanju kome je možda samo trebao malo bolji menadžment. Sada se spremamo na poskupljenja letova do BG. Eh da možda tek sada se ova vlast odluči da suzbije divlje taksiste i Jos neke sto prodaju bez računa kao da je neka loša diktatura u siromašnoj orovinciji Hondurasa.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Најбоље је било да им понудимо Лађевце или Поникве: да ми видимо како то иде... да "гледамо" једно 25 година, па ћемо после да одлучимо и то да буде по НАШИМ условима, јер су компаније као ВАНСИ познате као хуманитарне организације, које улажу у неразвијена подручја (ми би рекли "да бацају паре у бунар").
Preporučujem 3
Miro,Bastina-Ohio
Gospodine Mrdja, zao mi je sto ste negativno i pomalo zlobno odgovorili na moj komentar! Iako nisam iz Srbije pisem je velikim slovom , jer je nosim u srcu vise nego mnogi koji su samo slucajno njeni gradjani, a navijaju protiv reprezentacije Srbije u fudbalu i protiv Novaka koji su kultovi moje familije kao i cela Srbija sa svim njenim gradjanima, koima najiskrenije zelim prosperitet i boljitak u svakom pogledu!
Aleksandar Panda
Kako bi bilo lepo, kada bi postovana gospodja ministarka Brnabic objavila na internetu ugovor koji je sklopljen sa firmom Vensi o koncesuji za nas aerodrom , da se i mi plebejci svojim ocima uverimo u "genijalnost nase politicke elite", kojim je jedan objekat, koji je donosio prihod, predat u ruke ove francuske firme. Takodje, premijerka je prosle godina obecala da ce gradjani do kraja 2018.godine od koncesije Aerodroma "Nikola Tesla" dobiti još 12 evra po akciji (oko 1400 dinara). Do danas, koliko je meni poznato, nije bilo takvih uplata?? Koliko ce sada usluge na aerodromu poskupeti, jer koncesionar ima pravo na to, koliko ce time i avionske karte biti skuplje, nismo obavesteni. I na kraju mozda najvaznije pitanje, ko je odobrio ovu koncesuju, ko je potpisao ovaj posao,da li je narod Srbije pitan da li to zeli, koliko je novca u budzetu Srbije, na sta ce se taj novac trositi.
Miro,Bastina-Ohio
Strateska investicija za razvoj vazdusnog prometa i za obnovu i razvoj aerodroma "Nikola Tesla"!Moze doprineti vecem deviznom prilivu i najezdi stranih turista ,,kao i boljem poslovnom ambijentu za Beograd i Srbiju! Ohajo,13/2/2019 9;52
ilija alimpijevic
Ohio, najvaznija stvar je kome ide profit. Nebi bilo tako strasno da kao Hrvatska imamo desetak medjunarodnih aerodroma pa dali pod koncesiju dva, tri, da se u narednih 20,30,40 godina modernizuju. Dati jedan jedini , pri tome jedno od najprofitabilnijih preduzeca u Srbiji je nenormalan gest. I ne radi se samo o Aerodromu. Drzava rasprodaje sve sto je u njenom vlasnistvu. OK, i to je u redu, ALI postavlja se pitanje sta ce nam onda Drzava. Od ove drzave ce ostati samo poreska uprava. U vojsku i policiju, kao i u zdravstvo vise niko ne veruje.
Preporučujem 26
Milorad Mrdja
Kako lepo zboriš. Vrati se u srbiju pa pričaj o boljitku.
Preporučujem 22

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja