nedelja, 15.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:26

Kraj za najveći avion na svetu

četvrtak, 14.02.2019. u 12:21
Ербас А380 (Фото Википедија)

TULUZ Evropski proizvođač aviona Erbas najavio je danas da će prekinuti proizvodnju svog superdžambo aviona A380 u 2021. godini zbog teškoća da proda taj model najvećeg putničkog aviona na svetu.

Erbas je u saopštenju danas naveo da je aviokompanija Emirejts smanjila svoje narudžbine za ovu letelicu i kao rezultat nema dovoljno narudžbina za A380 da bi se održala proizvodnja tog aviona, prenosi Beta.

Izvršni predsednik Erbasa Tom Enders rekao je u saopštenju da će prema tome proizvodnja letelica A380 prestati 2021. godine.

Emirejts su danas saopštili da su postigli dogovor vredan 21, 4 milijarde dolara sa Erbasom da zamene neke naručene avione A380 sa širokotrupnim A350 avionima i manjim A330 letelicama.

Aviokompanija je navela da će dobiti 14 dodatnih aviona A380 između 2019. i 2020. Emirejts je klijent sa najviše super džambo džetova Erbasa, od kojih je oko sto već isporučeno.

„Iako smo razočarani što smo morali da odustanemo od naše narudžbe, i tužni da program nije mogao da opstane, prihvatamo da je to realnost situacije”, rekao je šeik Ahmed bin Saeed al Maktum predsednik i generalni direktor Emirejtsa u saopštenju. On je rekao da je za njih A380 izvanredna letelica koju su voleli klijenti i posada.

Odluka o prekidu proivzodnje aviona A380 je podstrek za rivalski Boing i veliki udarac za Erbas.

Evropski proizvođač aviona se nadao da će model A380 potisnuti Boingov 747 i revolucionaizovati putovanja avionom kako više ljudi budu koristili avionski prevoz.

Umesto toga aviokomanije su se pokazale vrlo oprezne u nabavci tog skupog aviona, toliko ogromnog da su aerodromi morali da grade nove piste i modifikuju terminale da bi ga primili. Avion na dva nivoa je počeo da leti 2008. godine i može da primi više od 500 putnika.

Erbas je naveo da će narednih nedelja razgovarati sa svojim socijalnim partnerima o oko 3.000 do 3.500 radnih mesta koje bi mogle da budu pogođene ovom odlukom u naredne tri godine.

Erbas je međutim dodao da povećana proizvodnja drugih letelica kao što su A320 omogućiti da se moguće preraspodele radna mesta.

Zbog odluke da prekine proizvodnju A380 aviona Erbas je ove godine imao gubitak od 436 miliona evra 2018, navela je kompanija u finansijskim rezultatima koji su takođe danas objavljeni.

Uprkos tome ukupna neto dobit kompanije u 2018. godini je porasla za 29 odsto na tri milijarde evra, saopštio je Erbas. Kompanija planira da isporuči između 880 i 890 komercijalnih aviona 2019. u odnosu na 800 prošle godine.


Komentari22
5f039
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Тарзан
Шта написа проф аЈевтић,пре неки дан у тексту Амери терају Србе да буду мали Руси?Ево доказа колико је у праву да иза амирчке политике на КиМ стоји ислам.Ако Арапи могу да затварају овакве фабрике,онда је јасно колико ће Амери да им помогну да намире своју муслиманску браћу Албанце,ако ће да процвета Боинг
Beogradjanin Schwabenländle
Постоје разне " истине " око разлога, или разна размишљања и покушаји проналаска разлога. И мене је донекле изненадила одлука мада се већ извесно време шапуће о крају овог авиона у круговима блиским индустрији авиона и попратним индустријама. Нису криви ни мотори, нити продужавања писта, исто тако ни вишљи трошкови аеродромских услуга. Разлог је Boeing 787, односно његова намена, ту је Боинг имао бољи " нос ", имао је и дужу историју од А Ербаса. А - 380 је хубни авион, то значи да својом величином и могућношћу да напуни 835 путника мора те имати. Уколико их нема, онда мора неко да му донесе, или да то сам учини, два примера, Ер Берлин, отишао у историју, и Ер Сербиа као Тројански коњ, али је ЕУ комисија то спречила. Б-787 има мањи капацитет, али довољно велики да би био економичан и пружа најважнијој клијентели ( пословни људи ), најбољи и најкраћи директна лет, то нема конкуренције. Ето зато је А 380 кикснуо. На почетку је било много фантазирања, базен, џогинг, коцкарница,etc.
goshnje
Mijenja se filozofija avionskog prevoza pa prestaje potreba za ovolikim letjelicama. Umjesto koncentracije putnika na velike "habove" koji povezuju veće gradove, a do kojih bi putnici putovali kraćim avio linijama, stručnjaci predviđaju da će budućnost činiti direktne linije između (ne tako velikih, a ipak udaljenih) gradova. U tom smislu predviđa se bolja budućnost modelima poput "drimlajnera" ili a350 koji, iako skromnijih kapaciteta, ipak imaju veliki dolet i dobru ekonomočnost što se tiče potrošnje goriva.
Marko N.
Letio sam dva puta s ovim avionom i mogu reći da je sjajan. Bilo bi intersantno napraviti jednu studiju zašto su svjetske aviokompanije odustale od daljnje kupovine ovog aviona. Je li u pitanju velika cijena, neisplativost ili možda sigurnost s obzirom da je nekoliko ovakvih aviona imalo ozbiljne kvarove na motoru...
dr Slobodan Devic
@ Marko N. - tacno je da i proizvodjac aviona snosi deo krivice, pogotovo ako izaberu manju snagu motora, sto stedi gorivo, a to onda privlaci kupce, itd. Sve se vrti oko para, ali je vazno da svi oni "jako brinu" za sve nas :)
Preporučujem 4
Marko N.
@dr Slobodan Devic; poštovani doktore Deviću, sve stoji, iako se ne mogu složiti da kvarovi na motoru idu samo na dušu proizvođača motora, a ne i proizvođača aviona. Istina je da A380 nije imao veliki broj teških kvarova motora, ali ono što je bilo, bilo je dosta gadno. Spomenuli ste AF-ov kvar jednog motora, mašina se doslovce razletila u zraku.
Preporučujem 9
Prikaži još odgovora
dr Slobodan Devic
Nesto su mi se Ameri omrzli poslednjih 30-ak godina, al ja ipak i dalje vise volim da letim Boingom!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja