utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:23

Ni vozači ni pešaci nisu bezbedni u Ulici vojvode Stepe

Ne rade semafori kod raskrsnica sa ulicama Kapetana Zavišića, Vitanovačkom, Kralja Vladimira i Triše Kaclerovića. – Na više mesta saobraćajni znaci polomljeni ili oboreni
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 14.02.2019. u 21:30
Раскрсница у Трише Кацлеровића / Угао са Улицом капетана Завишића (Фо­то­гра­фи­је Д. Алек­сић)

Nedavna žalba dela žitelja Ulice vojvode Stepe kako duže od mesec i po dana ne rade semafori na uglu sa Vitanovačkom i kako je ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju bila je samo inicijalno negodovanje na račun signalizacije na ovoj saobraćajnici. Ubrzo su se oglasili stanovnici i drugih delova Vojvode Stepe. Oni su ukazali da od ugla sa Trgom oslobođenja pa sve do Save Maškovića, na više tačaka, već duže postoje veliki problemi sa saobraćajnom signalizacijom, pre svega sa semaforima.

Da bismo proverili kakva je zaista situacija, juče smo obišli ovu prometnu prestoničku saobraćajnicu. Jednočasovna šetnja na potezu od Trošarine do Trga oslobođenja pokazala je da su tvrdnje žitelja ovog dela grada na mestu i da oni i te kako imaju razloga za brigu.

Na četiri prometne raskrsnice u Vojvode Stepe semafori uopšte ne rade, kako se od Voždovčana moglo čuti, i to već duže.

Jedan od prvih takvih bezbednosnih problema za pešake, vozače četvorotočkaša i vozila javnog prevoza uočava se nedaleko od ugla sa Ulicom kapetana Zavišića. Na ovoj tački, ni u jednom smeru, ne rade ni semafori za vozače ni za pešake. Umesto crvenog, žutog i zelenog signala semafori su u mraku. Kako vozači i pešaci ne mogu da se oslone na signalizaciju, sve zavisi isključivo od iskustva, obazrivosti, strpljenja vozača i pažnje pešaka. Na sreću, kako se čini, većina njih i te kako vodi računa. Vozači, kada u blizini zebre iz daljine uoče pešake, zaustavljaju se dok oni ne prođu. Manji problemi nastaju jedino ako neki pešak u poslednjem trenutku potrči preko zebre da bi stigao na prevoz, ali tada brzi refleksi vozača dolaze do izražaja.

Naredna tačka na kojoj i jedni i drugi i te kako moraju da budu obazrivi jeste vrlo prometni ugao sa Vitanovačkom. Na ovom uglu pažnja svih učesnika u saobraćaju je naročito važna jer, osim što semafori ne rade, postoji i ne tako pregledno skretanje. Mnogi vozači koji idu iz pravca Autokomande u ovom delu Vojvode Stepe skreću ulevo nizbrdo, a iz suprotnog smera uzbrdo se na Vojvode Stepe uključuju drugi vlasnici četvorotočkaša. A ta uzbrdica, odnosno nizbrdica, nije baš pregledna.

Nešto drugačija situacija, ali samo neznatno, jeste na uglu Vojvode Stepe i Kralja Vladimira. Na toj raskrsnici ne može se reći da semafori ne rade, ali gotovo da je tako. Jer tu na signalizaciji usmerenoj ka vozačima sve vreme trepće žuto svetlo, dok svetla za pešake uopšte ne rade. To u praksi znači da i ovde sve isključivo zavisi od pažnje i smirenosti svih učesnika u saobraćaju. Ali, kao i na drugim raskrsnicama, i ovde ima pešaka i vozača koji su nestrpljivi i ne daju prednost drugima.

Slična slika je nešto niže, na raskrsnici Vojvode Stepe i Triše Kaclerovića. I ovaj ugao zbog neispravnih semafora zahteva veliki oprez.

I jedan pokvaren semafor u nekoj prometnoj prestoničkoj ulici može da dovede do saobraćajnog cirkusa i poremećaja, a kada, kao u ovoj ulici, signalizacija ne valja na četiri raskrsnice, jasno je da je to poziv nadležnima da što pre reaguju i reše problem. Ali, iako je ovo veliki bezbednosni problem za sve učesnike u saobraćaju, do sada niko nije reagovao na prijave žitelja Vojvode Stepe, koji tvrde da su minulih sedmica više puta nadležne zvali i prijavljivali im neispravne semafore.

Gradske službe odgovorne za saobraćaj nisu reagovale ni posle dva naša upita u vezi sa lošom signalizacijom u Vojvode Stepe. A njihova što hitnija reakcija je neophodna jer se u ovoj ulici i njenoj neposrednoj blizini nalaze mnogi vrtići, škole i visokoškolske ustanove, odnosno na nju je upućeno nekoliko hiljada predškolaca, đaka i visokoškolaca.


Komentari7
aa829
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Марнена З. Брка
Све написасте, замолисте лепо надлежне, али не рекосте ко су ти надлежни. А тако су направили градски оци да се више не зна ко је надлежан за одржавање градских саобраћајница и саобраћајне сигнализације. Наиме, постоји Јавно комунално предузеће "Београд пут", али исто тако постоји и Јавно предузеће "Путеви Београда". Постоји и треће "Предузеће за путеве Београд", али то путарско предузеће више није јавно, односно јавно комунално, већ приватно (?). У сваком случају, надлежни градски секретаријат јесте Градски секретаријат за саобраћај.
Vlada
Postoji aplikacija Beokom gde mozete prijavljivati probleme. Ili preko Twittera.
Preporučujem 0
Zoran R.
Tako je to kada političari nadglasaju struku, pa mesec dana pred početak rekonstrukcije odluče da tramvaji idu sredinom ulice, a nemaju petlju da sruše gomilu nelegalno izgrađenih objekata duž trase ulice. Tako nam i treba.
Zoran
Uopšte je za mene ulica Vojvode Stepe gore saobraćajno rešena danas nego juče. Neko je potrošio ogromne pare za tu ulicu a napravio još više problema nego što je bilo. Samo je bolje za gradski saobraćaj a za nas vozače često zna da bude jako problematičan. Ja je kada idem svojim autom izbegavam i koristim paralelne ulice levo ili desno pa se uključujem popreko da uđem u nju blizu destinacije koju tražim. Mislim da će koliko sutra morati da postane jednosmerna jer nema gde da se širi i da onda zadovolji kriterijume za protok tolikog broja vozila koliko treba da prolazi tom ulicom.
Видоје
Све је тачно што Зоран пише. Боље је само за трамваје, возачима аутомобила је горе, а пешацима најгоре. Од пет узастопних улица које се од Аутокоманде до Вождовачке цркве одвајају лево, пре реконструкције било је дозвољено скретање у сваку другу; данас – ни у једну! На неким местима „тротоаром” се зове нешто што је широко 70-80цм, где не може да прође родитељ са бебом у колицима, а камоли да се људи мимоиђу. На те и многе друге примедбе, на свечаном отварању тадашњи градоначелник је нашао за сходно само да каже да је реч о "штетном уговору, наслеђеном од ранијих градских власти". Да сам новинар, питао бих надлежне да ли је извршен технички пријем улице, а ако није (а, као, не знамо да није), зашто није и кад ће.
Preporučujem 37
Čovek koji živi u Vitanovačkoj
Semafor na uglu Vitanovačke i Vojvode Stepe se često kvari, a retko popravlja.
matematika
Pa ne moze da se kvari cesce nego sto se popravlja. To je matematicki nemoguce.
Preporučujem 7

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja