ponedeljak, 16.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:18

Kardiotrening jača srce i pluća

Autor: D. Davidov Kesarponedeljak, 18.02.2019. u 15:36
(Фото лична архива)

Mnogi ljudi kada shvate da je vežbanje lek krenu u teretanu i često se odluče, na osnovu iščitavanja brošure, da krenu sa kardioprogramom vežbanja. Ipak, malo njih zna šta zapravo podrazumeva ovaj program vežbanja i kome je namenjen. Kako ističe Boban Stevanović, profesor fizičke kulture, kardiotrening ima brojne zdravstvene koristi. Osim sagorevanja kalorija i gubljenja masnog tkiva, pozitivno utiče na sprečavanje bolesti srca. Kardiotrening zapravo jača srce i pluća, a takođe je koristan u prevenciji raznih drugih bolesti poput dijabetesa, gojaznosti, pa čak i visokog holesterola. Ali, važno je vežbati pod budnim okom stručnjaka.

– Kardiotrening je odličan bilo da ste profesionalni sportista ili rekreativac. Može vam i biti čista relaksacija jer opušteno telo i duh je naše prirodno stanje koje smo stekli rođenjem, dok nas tempo savremenog života tera da to zaboravimo. Američki koledž sportske medicine definiše aerobni trening kao bilo koji oblik telesne aktivnosti koja se izvodi aktiviranjem velikih mišićnih grupa, relativno dugog trajanja (više 20 minuta), koja je u osnovi cikličkog karaktera. Intenzitet vežbanja treba da se kreće od 60 do 80 odsto maksimalne frekvencije srca, koje su izračunate za svaku osobu posebno – naglašava Stevanović.

Ako je cilj treninga želja da izgubi višak kilograma, onda je vreme treninga i te kako važno jer, upozorava naš sagovornik, nije svejedno da li se trening održava ujutru ili uveče.

– Sa jutarnjim vežbanjem ste u velikoj prednosti. Postoji dosta razloga zašto je jutarnji kardiotrening korisniji od kardiotreninga urađenog uveče, ali glavni razlog je glikogen. Ujutro, kada ustanete, visina glikogena u mišićima je na najnižoj visini tog dana, a samim tim je vreme koje je potrebno za uključivanje masti u proces razgradnje dosta kraće. Na primer, ukoliko je kardiotreningom tokom dana potrebno oko 20 minuta da se masti „uključe” u proces razgradnje, s druge strane tokom jutarnjeg kardiotreninga biće vam potrebno upola manje vremena za sagorevanje masti, što znači da ćete „uštedeti” desetak minuta i, što je još važnije, sagorećete više masti iz depoa. Ovo je glavni razlog zašto treba vežbati ujutro, ali ne treba zanemariti ni psihički efekt zadovoljstva nakon odrađenog treninga, kao ni činjenicu da je vežbanje sjajno za početak dana – ističe Stevanović. Trening se može sastojati od rada na biciklu, traci, eliptiku. Vožnja bicikla je odlična kardiovežba, jer se u zavisnosti od otpora i brzine može sagoreti od 250 do 500 kalorija za 30 minuta. Čovek trčanjem na traci može da sagori oko 300 kalorija za pola sata, a brzo hodanje je manje naporan oblik kardiovežbe i u zavisnosti od brzine osoba može da potroši od 150 do 400 kalorija. Potrošnja broja kalorija je relativna i zavisi od aktivnosti kojom se osoba bavi, konfiguracije terena, brzine, telesne mase...

– Šetajte ili vozite bicikl po kraju. Postavite cilj i sledite ga. U isto vreme, promenite svoje navike u ishrani i jedite zdravu hranu. Za početak, najbolje je uraditi 30 do 45 minuta vežbe, tri do pet dana nedeljno. Ako želite da izgubite kilograme, bilo bi dobro da trenirate pet dana nedeljno. Budite dosledni, jer je to jedini način da kardiotrening ima koristi za telo i zdravlje – dodao je naš sagovornik koji godinama brine o vežbačima u centru „Good life fitness”. Kardiotrening je dobar i za ubrzavanje metabolizma, pojačano lučenje hormona rasta, bolju koncentraciju, poboljšanje varenja, smanjenje stresa i jačanje imuniteta.


Komentari0
d1d1d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja