sreda, 20.03.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:48

Nove smene u GSP-u zbog krađe autobusa

Posle izvršnog direktora za autobuski saobraćaj, dužnosti razrešeni i projekt menadžer i direktor održavanja u pogonu „Novi Beograd”
Autor: Dejan Aleksićsreda, 20.02.2019. u 13:55
Погон „Карабурма” ГСП-а (Фотографије Д. Жарковић)

Krađa vozila iz pogona „Karaburma” i požar u pogonu „Novi Beograd” prouzrokovali su nove smene u GSP „Beograd”. Posle prekjučerašnjeg razrešenja dužnosti izvršnog direktora za autobuski saobraćaj Srdana Komatine, juče su smenjeni projekt menadžer za autobuski saobraćaj i direktor održavanja u pogonu „Novi Beograd”.

Vest o novim smenama ponovo je obznanio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, a ne najveći beogradski prevoznik čiji nadležni već mesecima gotovo da ne odgovaraju na novinarska pitanja.

Kako je juče Vesić istakao, smene u GSP-u bile su neophodne da bi se uveo red jer „oni koji rade u javnim preduzećima moraju da znaju da je njihova obaveza da se ponašaju odgovorno prema stvarima”.

– To su u ovom slučaju autobusi koji su vlasništvo svih građana – istakao je Vesić za Tanjug, ali nije detaljnije ukazao šta je tačno „greh” svakog od razrešenih.

Na mesta juče smenjenih rukovodilaca raspoređeni su zamenik direktora pogona „Novi Beograd” i zamenik direktora pogona „Zemun”, ali niko od njih imenom nije naveden.

Poslednja dešavanja u pogonima i na vozilima GSP-a, kao i poslednji koraci nadležnih, nisu izuzetak već nešto što se godinama dešava. I ranije se događalo da nepoznate osobe upadaju u autobuse i da ih oštećuju. Oni „odvažniji” su čak istakali i gorivo.

Posle tih većih incidenata, o kojima je javnost uglavnom saznavala posle objava i saopštenja manjih sindikata GSP-a, najčešće su smenjivani šefovi pogona i druge odgovorne osobe. To potvrđuje i poslednja krađa autobusa iz pogona „Karaburma” kada je vozilo opet neprimetno izvezeno, ukradeno je gorivo, a autobus ostavljen nekoliko ulica dalje.

Posle svega – smenjen je Komatina. U toku jučerašnjeg dana pojavila se nezvanična informacija da je on sam podneo ostavku. U komentarima na vest o njegovoj smeni na našem sajtu su se pojavile i tvrdnje da je kažnjen jedan od najboljih ljudi u GSP-u i „jedan od retkih, pametnih koji nije pristajao na dilove”.

U međuvremenu, kako se može zaključiti, na njegovo mesto imenovan je Dejan Stanković, diplomirani mašinski inženjer.

Ali, o čemu god da je reč, o smeni ili ostavci, to svakako neće dugoročno rešiti problem krađa i oštećenja imovine GSP-a i njihovog lošeg obezbeđenja. Potreban je efikasniji lek za ovaj problem jer sami radnici u pogonima i na okretnicama očigledno ne mogu da se izbore sa kradljivcima.

Pogon „Karaburma” na meti i 2015.

Nekoliko automobila na trasi ukradenog autobusa oštećeno je i u proleće 2015, ali tada kod pogona „Karaburma”. Vozilo javnog prevoza koje je bilo parkirano ispred garaže u ranim jutarnjim satima izvezeno je na ulicu.

Vozač se autobusom udaljio usput oštetivši nekoliko parkiranih vozila, a iz autobusa je potom istočio 300 litara nafte. Kada je završio avanturu, parkirao ga je i ostavio u jednoj od sporednih ulica.

Tada su se nadležni pravdali da zbog manjka prostora u pogonu neka vozila moraju da se ostavljaju ispred, na ulici, ali da ih noću nadziru i obilaze radnici. Kako su upućeni u ovaj slučaj nezvanično ukazivali, u krađi je lopov morao da ima pomoć nekog od radnika GSP-a, ali i da postoji veliki problem sa manjkom obezbeđenja.

Nepoznata žena neprimetno ušetala u pogon

U poslepodnevnim satima jedne martovske nedelje 2016. godine nepoznata žena neprimetno je ušetala u garažu, iako je objekat čuvalo obezbeđenje. I ne samo da je uspela da prošeta pogonom, već je ubrzo ušla u parkirani autobus, sela na mesto vozača i pritiskala komande na instrumentalnoj tabli. Uspela je da pokrene autobus kojim je udarila u drugi parkirani.

I to se desilo u pogonu „Karaburma”, posle čega su smenjeni pojedinci iz GSP-a i pojačana noćna dežurstva. U istom pogonu, desetak dana pre toga, ispuštan je vazduh iz guma na više autobusa. Tada se sumnjalo da je reč o sabotaži grupe radnika.

Kralo se i u večernjim satima

Pijani sugrađanin rešio je da provoza autobus GSP-a u maju 2017. U večernjim satima na Bogosloviji N. G. je ukrao zglobni autobus na liniji 105 parkiran na okretnici. Dok je vozač bio u toaletu, on je pokrenuo vozilo i preko Pančevačkog mosta krenuo ka Pančevu.

Na svom putu najpre je u Krnjači ozledio ženu, a kod PKB-ove škole i biciklistu. Ludorije pijanog Beograđanina zaustavila je tek patrola policije.

Žurilo im se do Omladinskog stadiona

U ranim jutarnjim satima u oktobru 2006. grupi mladića koji su prolazili centrom grada žurilo se do Omladinskog stadiona. Da bi brže stigli, oni su, kako su tada ovaj događaj opisivali mediji, upali u autobus 71 kada je vozač na početku smene otišao se prijavi otpravniku.

Mladići su nekako uspeli da pokrenu vozilo i odvezu se do stadiona.

Đurđevdanska vožnja na Banovom brdu

Meta uoči proslave Đurđevdana 2013. bio je i autobus na okretnici na Banovom brdu. U zoru, sugrađanin R. R. je u Požeškoj ukrao vozilo na liniji 512. On je iskoristio nepažnju vozača, utrčao u autobus, seo za volan i počeo da vozi. Stigao je do Zmajevačke ulice, ali tu je izgubio kontrolu i zakucao se u nekoliko parkiranih vozila.

 


Komentari4
76af5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran R.
Para ima, samo se troše na fontane, novogodišnju rasvetu, popločavanje besmislenih pešačkih zona, gradnju monumentalnih spomenika, premeštanje železničke i autobuske stanice, hiljadito asfaltiranje istih ulica i da ne nabrajam dalje. Krade se na sve strane, pa što ne bi i iz GSP-a? Sreća je da uskoro neće imati ko da vozi, pa će građani biti bezbedniji...
Зоран Матејић
Проблем може врло лако да се реши: поставити Горана Весића на место извршног директора за аутобуски саобраћај.
Jovana
Mada su prinosili zrtve, Maje su nestale sa lica zemlje. I Inke isto tako. Ovde ocigledno fale pare: za obezbedjenje, za nove delove ili jos bolje nove autobuse i ko zna sta jos, npr za ciscenje i pranje i sad u vreme gripa i dezinfekciju . Ali, ajde da zauzmemo stav kao svestenici sa slika Azteckih kultura pa da prinosimo zrtve: jednog pa drugog ili treceg. Sta ce oni koji dodju na njihovo mesto da urade, da iz svog dzepa placaju sta niko nema da placa. ??? Ili ce mozda da salju na goli otok ko od radnika nema da plati sta treba da se uradi ? Treba biti posten pa reci, "to nam je jer smo bedni i nemamo da platimo sta treba da se nebi ovakve stvari desavale". I da priznamo da nismo kao Nemacka gde sve funkcionise , jer svi placaju porez i ima od cega javna preduzeca da se odrzavaju. Kredit ? Neverujem da bi nas to pokrilo , koliko smo u besparici za bilo sta. Bolje da smo dali pare za sredjivanje autobusa nego za novogodisnju rasvetu. Ili je mozda bolje ovako, par smena i loknulo ?
Faktor +
Ne kazu zabe da je Srbija stabilizirajuci faktor na Balkanu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja