sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58

Pukotine na asfaltu na tek izgrađenom delu Koridora 10

Autor: M. A.sreda, 20.02.2019. u 14:56
Деоница ауто-пута Ниш–Пирот (Фото А. Васиљевић)

Na istočnom kraku Koridora 10, između Proseka i Bancareva, u junu prošle godine pojavile su se pukotine na asfaltu i grčka „Terna”, koja gradi auto-put, počela je 5. februara da popravlja tih 150 metara auto-puta, saopštili su juče „Koridori Srbije”. Oni napominju da to neće uticati na predviđeno puštanje u saobraćaj cele deonice. Za ovo je javnost saznala iz „Južnih vesti”, koje su dan ranije objavile da između železničkog i mosta na Nišavi, nedaleko od ulaska na istočni krak Koridora 10 kod Proseka, zakrpe vijugaju preko popucalog asfalta. Skinute su i zaštitne ograde.

Ovaj deo puta zvanično je završen još 2016. godine, ali njime ne prolaze vozila jer nisu završeni planirani tuneli.

U „Koridorima Srbije” kažu da puštanje u saobraćaj deonice istočnog kraka Koridora 10, Prosek – Crvena Reka, očekuju čim budu potpuno završeni radovi na elektro-mašinskom opremanju tunela „Bancarevo” i izgradnji deonice Bancarevo – Crvena Reka.

 – Navedeno otklanjanje nedostataka neće uticati na puštanje te deonice u saobraćaj, to jest radovi će biti blagovremeno završeni – naveli su „Koridori”.

Deonica između Proseka i Bancareva izgrađena je 2016. godine, a pukotine, između mostova, pojavile su se u junu 2018. godine.

Odmah po uočavanju nastanka pukotina, „Koridori Srbije” i nadzorni organ, kompanija „Eptisa”, 20. juna 2018. godine naložili su izvođaču radova, grčkoj kompaniji „Terna”, da preduzme neophodne mera praćenja nastanka novih pukotina.

Izvođač je, posle opsežnih istražnih radova, koje je sproveo u njegovo ime Institut za puteve a. d. Beograd, 30. novembra 2018. godine poslao tri predloga za sanaciju.

Posle analize svih predloga, 27. decembra 2018. godine, nadzorni organ i „Koridori Srbije” dali su instrukciju da se zameni celokupni nasip i urade ponovo svi slojevi kolovozne konstrukcije, kada to dozvole vremenski uslovi.

„Koridori Srbije” navode da žele da obaveste javnost da su pomenuti nedostaci uočeni u toku garantnog perioda i da izvođač ima obavezu da ih otkloni o svom trošku, što mu je ugovorna obaveza i za šta postoje bankarske garancije za dobro izvršenje posla.

„Koridori Srbije” međutim ne navode kako je moguće da asfalt popuca na putu koji nije korišćen i završen je pre tri godine. Ovo nije prvi put. I na deonici auto-puta Ub–Lajkovac na Koridoru 11 koji je sagrađen 2014. godine zbog pukotina na asfaltu, auto-put se gradi gotovo iz početka. Zbog toga kasni i otvaranje već završenih deonica između Uba i Ljiga.


Komentari28
b4088
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

kojadinka
Ovi sto su radili zadnjih 20 godina tako dobro da nije ni cudo da ni iskusnija operativa ne bi mogla savladati ,, brljotine ,, pa nije ni cudo sto se ovo desava.Treba videti koliko se upropastilo za zadnjih 20 godina.Ministri su ,, kraduckali ,, asfaltirali do svalerki...
Aleksandar Mihailović
U svakom resoru koji vode nekompetentni, ali zato demagozi i politikanti za medalju, dolazi do ovakvih i još većih problema, a onda se država spasava od bankrota terorom nad penzionerima, krotkim "jagnjićima" naučenim da slušaju bajke o "zlatnom dobu" u kome umesto zlatnih zuba dobijaju klimave proteze.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ми не само да смо се на Бога камењем гађали, него смо сваки пут и погодили! ОВО нема нигде!!!!
električar
Cena koja je ugovorena ne može uvek da "izdrži" plaćanje obećanih provizija, pa onda mora da se uštedi na kvalitetu. Zato se često dešava da za radove nije "odredjen" nadzorni organ, pa se nadzor ne vrši, a i ako se vrši, verovatno ovakav "kvalitet" mora da se prećuti, u nadi da neće " baš brzo" da se primeti ... Ali, eto, primeti se ... Sve će to, medjutim, narod da plaća u narednim decenijama, uskraćujući deci i sebi hranu, lekove, odeću, obuću, standard uopšte ... Ipak, "investicije u infrastrukturu" su nekime vrlo interesantne, privlačne i kopaju i nogama i rukama da u njima učestvuju.
Slobodan
Ali naši su vršili nadzor, tj. Nisu vršili, jer su korumpirani. Postoje propisi, koji ako se poštuju, nema ovakvih problema.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja