subota, 23.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 21.02.2019. u 20:00
ISHRANA

Kakav doručak, takav i dan

Potrudite seda vam ovaj prvi obrok da dovoljno snage i hranljivih materija
(Фото Пиксабеј)

Ako se po jutru dan poznaje, onda svakako pažnju obratite na svoj doručak. Ne preskačite ga, jer će vam dan onda biti prazan, već se potrudite da vam ovaj prvi obrok da dovoljno snage i hranljivih materija.

Pekara je omiljeno mesto mnogih kada je reč o doručku i to je pravo malo carstvo ukusa. Tu su kroasani, perece, krofne, pice i preukusne pogačice i pancerote. Svega ima za svačiji ukus. Svi ovi proizvodi od testa koje rado kupujemo sasvim lepo utole glad, ali sadrže velike količine margarina i drugih masnoća, aditiva, soli i šećera. Oni nisu nutritivno bogati i većinom spadaju u brzu hranu.

S druge strane, ne morate baš da udovoljavate svojim starim navikama, jer ne čine dobro našem telu.

Slana peciva utiču na zadržavanje vode u organizmu, lisnata testa su prebogata margarinom, dakle masna su. Sve se ovo teško vari i oskudno je hranjivim materijama koje su neophodne radi normalnog funkcionisanja organizma.

Alternativa ipak postoji. Ako ste ljubitelj peciva, izaberite ono od integralnih žitarica i obogatite ga sirnim namazom i povrćem, recimo paprikom i dodajte možda neke semenke (suncokret, bundeva). Kao napitak možete uzeti probiotski jogurt, kefir ili kiselo mleko.

Ljubitelji slatkog doručka u integralno pecivo mogu da namažu malo maslaca i džema ili meda. Uz ovo lepo ide čaj sa limunom ili ceđena pomorandža.

Građevinski radnici i drugi radnici na terenu obično biraju za doručak jaku, masnu, kaloričnu hranu kao što su pljeskavice, sendvič od pola belog hleba sa salamom ili mortadelom, možda mesnim nareskom ili paštetom i sve to začinjeno majonezom, uz obaveznu koka-kolu ili neki drugi gazirani sok. Da je zdravo – baš i nije, ali sve ovo donekle zvuči logično ako obavljate veoma zahtevan fizički posao.

Ako niste građevinac i radite u kancelariji, ovakav doručak definitivno vam ne treba. Sve zasićene nezdrave masnoće iz prethodnog slučaja završiće vam u obliku masnog tkiva tamo gde ga najmanje želite. Istovremeno, sebi ćete uskratiti vitamine, minerale i vlakna koji su vam neophodni.

Ako ujutro volite da jedete jaja, uzmite jedno kuvano (ili ako ste baš gladni, dva) uz tostiran integralni hleb, neku sezonsku svežu salatu (npr. čeri paradajz i rukolu sa maslinovim uljem) i biljni čaj. Što je najbolje, ako treba, ovo sve može da se ponese i na teren.

I ovde slatka varijanta može da bude interesantna. Ako volite ovsene pahuljice, tu možete mašti da date na volju i obogatite ih jezgrastim voćem (orah, badem, indijski orah, lešnik), medom i recimo bananom, mandarinom ili ananasom (ili nekim smrznutim voćem) uz organsko mleko. Tu ne mora da bude kraj: možete da dodate tostirane kokosove ljuspice, mleveno laneno seme, suvopečeni susam, čija semenke… Najbolje je da to napravite uveče za ujutru i stavite u frižider. Naravno, ako posao obavljate napolju, sve ovo možete da pripremite u nekoj posudi sa poklopcem i ponesete sa sobom. Posle ovakvog doručka popijte čašu vode.

Ako konzumiramo zdravije namirnice, sasvim je jasno da ćemo biti zdraviji. Osim toga, imunitet ćemo držati na višem nivou.

Ono smo šta jedemo. Definitivno.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komеntari0
fe288
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja