subota, 19.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 21.02.2019. u 20:00
ISHRANA

Kakav doručak, takav i dan

Potrudite seda vam ovaj prvi obrok da dovoljno snage i hranljivih materija
(Фото Пиксабеј)

Ako se po jutru dan poznaje, onda svakako pažnju obratite na svoj doručak. Ne preskačite ga, jer će vam dan onda biti prazan, već se potrudite da vam ovaj prvi obrok da dovoljno snage i hranljivih materija.

Pekara je omiljeno mesto mnogih kada je reč o doručku i to je pravo malo carstvo ukusa. Tu su kroasani, perece, krofne, pice i preukusne pogačice i pancerote. Svega ima za svačiji ukus. Svi ovi proizvodi od testa koje rado kupujemo sasvim lepo utole glad, ali sadrže velike količine margarina i drugih masnoća, aditiva, soli i šećera. Oni nisu nutritivno bogati i većinom spadaju u brzu hranu.

S druge strane, ne morate baš da udovoljavate svojim starim navikama, jer ne čine dobro našem telu.

Slana peciva utiču na zadržavanje vode u organizmu, lisnata testa su prebogata margarinom, dakle masna su. Sve se ovo teško vari i oskudno je hranjivim materijama koje su neophodne radi normalnog funkcionisanja organizma.

Alternativa ipak postoji. Ako ste ljubitelj peciva, izaberite ono od integralnih žitarica i obogatite ga sirnim namazom i povrćem, recimo paprikom i dodajte možda neke semenke (suncokret, bundeva). Kao napitak možete uzeti probiotski jogurt, kefir ili kiselo mleko.

Ljubitelji slatkog doručka u integralno pecivo mogu da namažu malo maslaca i džema ili meda. Uz ovo lepo ide čaj sa limunom ili ceđena pomorandža.

Građevinski radnici i drugi radnici na terenu obično biraju za doručak jaku, masnu, kaloričnu hranu kao što su pljeskavice, sendvič od pola belog hleba sa salamom ili mortadelom, možda mesnim nareskom ili paštetom i sve to začinjeno majonezom, uz obaveznu koka-kolu ili neki drugi gazirani sok. Da je zdravo – baš i nije, ali sve ovo donekle zvuči logično ako obavljate veoma zahtevan fizički posao.

Ako niste građevinac i radite u kancelariji, ovakav doručak definitivno vam ne treba. Sve zasićene nezdrave masnoće iz prethodnog slučaja završiće vam u obliku masnog tkiva tamo gde ga najmanje želite. Istovremeno, sebi ćete uskratiti vitamine, minerale i vlakna koji su vam neophodni.

Ako ujutro volite da jedete jaja, uzmite jedno kuvano (ili ako ste baš gladni, dva) uz tostiran integralni hleb, neku sezonsku svežu salatu (npr. čeri paradajz i rukolu sa maslinovim uljem) i biljni čaj. Što je najbolje, ako treba, ovo sve može da se ponese i na teren.

I ovde slatka varijanta može da bude interesantna. Ako volite ovsene pahuljice, tu možete mašti da date na volju i obogatite ih jezgrastim voćem (orah, badem, indijski orah, lešnik), medom i recimo bananom, mandarinom ili ananasom (ili nekim smrznutim voćem) uz organsko mleko. Tu ne mora da bude kraj: možete da dodate tostirane kokosove ljuspice, mleveno laneno seme, suvopečeni susam, čija semenke… Najbolje je da to napravite uveče za ujutru i stavite u frižider. Naravno, ako posao obavljate napolju, sve ovo možete da pripremite u nekoj posudi sa poklopcem i ponesete sa sobom. Posle ovakvog doručka popijte čašu vode.

Ako konzumiramo zdravije namirnice, sasvim je jasno da ćemo biti zdraviji. Osim toga, imunitet ćemo držati na višem nivou.

Ono smo šta jedemo. Definitivno.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komentari0
47335
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja