nedelja, 24.03.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:41

Srbija od Rusije očekuje povoljnije kredite za železnicu

četvrtak, 21.02.2019. u 16:21
(Фото З. Анастасијевић)

Beograd očekuje da će u pregovorima s Moskvom postići povoljnije finansijske uslove u okviru novog ruskog kredita za realizaciju tri nova projekta na srpskoj železnici, vredna 230 miliona evra, najavljuje Miodrag Poledica, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Direktori železničkih preduzeća i Srbije i Rusije su, kako podseća, novi Ugovor za projektovanje i izvođenje radova na izgradnji železničke infrastrukture Srbije, u vrednosti 230 miliona evra, potpisali 17. januara 2019., prilikom posete predsednika Vladimira Putina Srbiji.

„Za novi kredit će se tek voditi pregovori oko finansijskih uslova, pa očekujemo da ćemo postići povoljnije uslove u okviru novog ruskog kredita”, naveo je Poledica u razgovoru za Magazin Biznis.

Prema njegovim rečima, prvi od tri projekta koji će se finansirati iz novog ruskog kredita odnosi se na radove na izgradnji elektrotehničke infrastrukture na deonici Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometara.

Drugi projekat je izgradnja Jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanje saobraćajem vozova u Srbiji, a treći je izrada projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Valjevo - Vrbnica- državna granica, kaže Poledica.

Od ukupnih sredstava, 127 miliona evra će ići na projekat dispečerskog centra, kojim je, kako ističe, predviđena i funkcija upravljanja saobraćaja i na brzoj pruzi Beograd - Subotica - državna granica - Budimpešta.

„Srbija će dobiti centar kojim će obezbediti analizu, planiranje, upravljanje i kontrolu saobraćajnog procesa u onlajn režimu. To će obezbediti donošenje pravovremenih i preventivnih odluka za upravljanjem saobraćajem.... na ovaj način se značajno unapređuje bezbednost u železničkom saobraćaju i usklađuje železnički sisitem u Republici Srbiji sa sistemima u Evropskoj uniji”, dodaje državni sekretar.

Obrazlažući strateško opredeljenje Vlade za ulaganje u železnički saobraćaj, Poledica napominje da je mreža železničkih pruga „Infrastruktura železnice Srbije” stara više od jednog veka, i da je više od 55 odsto svih pruga izgrađeno u 19. veku.

„Prosečna starost koloseka je oko 43 godine, elektrotehničkih postrojenja između 30 i 40 godina, a značajno se povećava i dužina pruga na kojima je smanjena najveća dopuštena brzina vozova”, kaže on.

Očekuje da će rezultat napora koje Republika ulaže u oporavak železničkog sistema usloro postati značajno vidljivi kroz porast broja prevezenih putnika i povećanje obima prevoza robe.

„Primera radi, izgradnja i elektrifikacija drugog koloseka pruge Pančevački most-Pančevo i nabavka dizel-motornih vozova, uticala je na povećanje obima saobraćaja i broja putnika. U odnosu na 2011. godinu povećan je broj putnika za oko 48 odsto. Servis 'BG Voz' je takođe produžen do stanice Ovča”, konstatovao je Poledica.

Kaže da je „Infrastruktura železnice Srbije” prošle godine rekonstruisala oko 270 kilometara regionalnih pruga, a u planu je rekonstrukcija na još oko 300 kilometara u toku ove godine.

„Radovi koje 'Infrastruktura železnice Srbije' a.d. realizuje na tekućem održavanju regionalnih pruga u Srbiji po obimu su veći nego što je ukupno urađeno za poslednjih 30 godina na srpskim prugama”, zaključio je Poledica, prenosi Tanjug.


Komentari7
a1a8c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vožd
A kada će smena direktora Infrastrukture železnice Srbije Miroljuba Jevtića ? Toliko nesteća i akcidenata na prugama unazad godinu dana da je to neprihvatljivo. Počeli su da ugrožavaju građane u svojim kućama !
Jovana
Sta bi sa novim vagonima i prugama za duze trase, recimo za put prema crnogorskom primorju. Tom trasom nam vozovi idu prosecnom brzinom 30-40 km pa se do Bara, nekih 550 km putuje i po 17 sati. Pre bi se stiglo kocijom. A, nije mali broj putnika koji ide tim trasom, a o starosti i izgledu putnickih vagona da ne pricamo. Jedino se mogu uporediti sa Indijskom zeleznicom.
Gastarbajter
Molim vas, ne vredjajte Indijske zeleznice.
Preporučujem 8
Pancevac
Svaki dinar kredita ima pokrice,kredit nije dat blanko vec se placalo sukcesivno za ono sto se radilo i gradilo, Pruga Beograd-Pancevo ,dva koloseka ukinut putnicki saobracaj odmah po izgradnji. BG voz do Ovce,znaci Beograd,ne Srbija,redukovan do daljnjeg.. Ima li neko dugorocni plan ili se radi navrat-nanos. Sada sredjuju kolose na Pancevackom mostu a to isto se radilo pre par godina..luda kuca?
Boja
Не треба нам опис српских железница,то сви знају колико је стара железница. Питање за грађане је како је потрошено 800 милиона евра руског кредита? То нам објасните,ставку по ставку! Иначе иду избори....?!
Боривоје Банковић
Једноставно. Дошли људи, истоварили прагове, истоварили шине и кренули да раде. И заменили комплетну пругу од Београда до Ваљева од половине јула до половине новембра, па тако још пет деоница на разним пругама. Купили смо и 27 возова. Истина, могли смо да их направимо у "Гоши" и "Фабрици вагона" у Краљеву, али су обе фабрике продате мешетарима и отишле у стечај. Исто као што држава не гради своје пруге и путеве, већ то раде приватници, махом странци. А све то јер је у неолибералном капиталистичком моделу највећа јерес да се држава меша у свој посао.
Preporučujem 5
Petar
Ako vas interesuje kako je potrosen kredit, sve je objasnjeno na sajtu ministarstva saobracaja. Izbori ? Lepo sam se nasmejao !
Preporučujem 8

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja