subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:03

Dao ostavku pošto mu je istekao mandat

Miroslav Stojčić podneo ostavku na mesto direktora „Železnice Srbije a.d.” jednog od četiri železnička preduzeća, koje je inače predviđeno za gašenje
Autor: Marijana Avakumovićčetvrtak, 21.02.2019. u 20:00
Мирослав Стојчић (Фото Железнице Србије)

Miroslav Stojičić, direktor preduzeća „Železnice Srbije a.d.”, jednog od četiri železnička preduzeća, podneo je ostavku. Mada je njegov mandat istekao 17. januara ove godine. Ono po čemu će svakako ostati upamćen jeste da je prvi direktor koji je u ovom javnom preduzeću izabran na konkursu. Za vreme njegovog mandata „Železnice Srbije” su restrukturirane i u julu 2015. podeljene na četiri akcionarska društva, za prevoz putnika, robe, infrastrukturu, a Stojčiću je zapalo da vodi četvrto – „Železnice Srbije a.d”. U ovo preduzeće su prebačena sva dugovanja i imovina nekadašnjeg preduzeća i predviđeno je da u nekom trenutku bude ugašeno.

U dopisu kojim obaveštava vladu i resorno ministarstvo da podnosi ostavku on podseća da je na dužnost generalnog direktora stupio pre četiri godine i navodi da je njegov mandat „bio i ostao uslovljen problemima koji onemogućavaju dalju realizaciju procesa restrukturisanja železničkog sektora, bar iz pozicije brojnim činiocima suženog delovanja moje službe”. Potom je pobrojao sve probleme sa kojima se suočava i naveo da oni imaju konsekvence i na njegov privatni život.

Kao razloge za podnošenje ostavke, u dopisu u koji je „Politika” imala uvid Stojčić navodi neusaglašenost Statuta „Železnice Srbije a.d.” sa Zakonom o javnim preduzećima. Zatim, zabeleške izvršitelja i nemogućnost raspolaganja imovinom „Železnice Srbije a.d.” koja je odlukom vlade upisana kao svojina „Železnice”. Razlog je i blokada žiro računa u iznosu od 767.700. 313. 92 dinara. Potom izuzetno visokih i permanentno rastućih sudskih sporova kojih, kako navodi, ima oko osam hiljada, a najviše po osnovu smenskog rada i toplog obroka. On se žali i na nepostojanje kompletne zakonske regulative potrebne za rešavanje stambene problematike korisnika stambenog fonda „Železnica Srbije a.d”.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture juče nije komentarisalo ovu ostavku. Ali podsećaju da se preduzeće „Železnice Srbije a.d.” ne bavi upravljanjem železničkim projektima i infrastrukturom na železnici već nasleđenim dugovima srpskih železnica i imovinom.

Takođe kažu da su ti procesi pri kraju i da se ispunjavaju uslovi za gašenje tog preduzeća.

Pošto su nova tri društva „Infrastruktura”, „Kargo” i „Preduzeće za prevoz putnika” morala da startuju bez tereta iz  prošlosti „Železnice Srbije a.d.” preuzele su dugove, višak imovine i zaposlenih (sve one službe koje nisu u funkciji osnovne delatnosti tri nova preduzeća). U to preduzeće su prebačeni svi dugovi prema međunarodnim finansijskim  institucijama, inostranim železničkim kompanijama i tekuća dugovanja, što je iznosilo oko 1,5 milijardi evra.


Komentari3
9e624
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Леже Разнич
Недостаје само један детаљ. Колике дугове су направила три новоформирана акционарска друштва, а заправо државна предузећа, од јула 2015. године (откада су стартовала без терета из прошлости) до данас? Каква је логика распарчавања једне целине, као што је државна железица, на три одвојена државна предузећа, и то за превоз путника, зе превоз робе и за пруге и припадајућу инфраструктуру? Ако је било планирано да се отпишу дугови железници (што се радило и у прошлости, и то не само у Србији, него у многим државама широм света), чему су служиле и служе ове привредно-регистарске акробације, осим можда ухлебљењу партијских кадрова као новопостављених руководилаца (директора, заменика, помоћника, итд)? Шта се заиста овим постигло?
Dule K
Ovo je klasična "zamena teza" ministarke Zorane Mihajlović kako bi dezavuisala građane Srbije. Stojičić Miroslav direktor Železnice Srbije nema nikakve veze sa dešavanjima oko prevrnutih cisterni i stradanja građana na putnim prelazima jer novoosnovana firma 2015 god. *Infrastruktura železnice Srbije* preuzela da gazduje prugama i vrsi organizaciju saobraćaja vozova, a direktor koji je odgovoran za sve to je Miroljub Jevtić. On je trebao da podnese ostavku.
geras
zašto se čeka "neki trenutak" da preduzeće , koje to nije, i dalje uvećava i onako ogromne gubitke ? zašto direktor nije podneo ostavku na početku mandata , nego sada, pretpostavljam da je nepravilnosti uočio već posle nekoliko dana , ili meseci, svejedno, ali je ipak ostao četiri godine . pretpostavljam i da je sve vreme mandata primao direktosku platu .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja