četvrtak, 04.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 27.02.2019. u 08:41

Poslodavci da dokažu da je novac iskorišćen za prevoz

(Фото Р. Крстинић)

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da će ubuduće poslodavci koji isplaćuju zaposlenima naknadu za javni prevoz „na ruke”, umesto da kupuju mesečne karte, morati do dokažu da je svaki dinar isplaćen tako potrošen za prevoz, prenosi Tanjug.

„Država je Zakonom o radu dala obavezu poslodavcima da zaposlenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz. Na ovaj iznos se ne plaćaju porezi, ni doprinosi i zato može da se koristi samo za prevoz. Neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost, pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu jer ne plaćaju doprinose, a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz”, rekao je Vesić za Tanjug.

Zato će, istakao je, ubuduće poslodavac biti obavezan da za svaki dinar koji isplati zaposlenom na ime prevoza dokaže da je novac zaista iskorišćen za prevoz.

Vesić je rekao da je, na zahtev grada Beograda, Ministarstvo finansija 1. februara donelo mišljenje kojim ukazuje da, ukoliko poslodavac nema verodostojne isprave na osnovu kojih dokazuje da je na adekvatan način nadoknadio trošak zaposlenog za dolazak i odlazak sa rada (npr. račun za kupovinu mesečne pretplatne karte, dnevne karte ili karte za jednu vožnju u javnom prevozu, račun za gorivo u slučaju korišćenja sopstvenog vozila…), ti troškovi mu se ne mogu priznati kao rashod.

U slučaju da se naknade za dolazak i odlazak sa rada ne dokumentuju verodostojnom računovodstvenom ispravom, isplate zaposlenima na ime naknade troškova za dolazak i odlazak sa rada smatraju se nedokumentovanim troškovima, što je u smislu člana 7a tačka 1 Zakona o porezu na dobit pravnih lica. Mišljenje je objavljeno u Privrednom savetniku broj 5 iz februara ove godine, naveo je on.

Vesić je rekao da je tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 lica prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.

To znači da oko 250.000 zaposlenih lica koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu, usled čega grad Beograd gubi minimalno 750 miliona dinara mesečno, ili skoro devet milijardi dinara na godišnjem nivou, pojasnio je Vesić.

„Ukoliko bi se broj prodatih pretplatnih karata povećao samo za 100.000, to bi značilo da bi od novonaplaćenog prihoda svake godine moglo da se kupi oko 180 novih autobusa, što bi značilo da bi se za 4-5 godina mogao obnoviti ceo vozni park JKP GSP 'Beograd'“, zaključio je Vesić.

Komеntari13
77c8f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Igor G.
Zakon o radu: 5. Naknada troškova: Član 118 Zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, i to: 1) za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju, ako poslodavac nije obezbedio sopstveni prevoz. Nigde ne piše Bus-Plus. Caka je u tome da će se novcem otetim od građana kupiti autobusi i to predstaviti kao ogroman uspeh ove vlasti. Biće to neka vrst nezakonitog samodoprinosa.
MilleR
U Beogradu je u jednom trenutku posle 2. sv. rata propušteno da se izgradi metro. Koliko sam video za ovo svoje vreme koliko živim u Beogradu, sistemski je sabotirana svaka inicijativa za izgradnjom metroa posle toga. Ja lično pretpostavljam - zbog toga što se forsirala vozačka škola GSP-a i taj tip prevoza. Mislilo se na kratkoročni interes. Sada GSP u smislu prevoza nema šta da ponudi Beogradu. Autobus kao vid prevoza u dvomilionskom gradu je odavno prevaziđen i mora ozbiljno da se reformiše. GSP je jedan partijski mastodont koji neprestano ucenjuje građane Beograda.
Jovan
Ako radnik prima platu 25000 ili 30000 dinara i plaća meseču kartu za prevoz 3275 dinara, a penzioner sa istim primanjima (a znamo da ima i onih koji primaju mnogo više) plaća 408 dinara godišnju kartu za prevoz, pa gde je tu logika i socijalna pravda.
mirka
Да ли је у ових 47,9 одсто корисника ГСП превоза урачунато и неколико стотина хиљада пензионера? Познато је да су пензионери најмасовнији корисници градског превоза. Ако ја имам свој аутомобил којим одлазим на посао, не значи да МОРАМ да користим новац који добиијам од послодавца за куповину БУС ПЛУС. Да је превоз квалитетнији и редовнији, сви би плаћали карту и возили се градским превозом. Нека се господин Весић бави пословима којима ће живот грађана бити квалитетнији, а не да брине да напуни празну касу ГСП-а.
Miško
Ja svakog meseca zviznem 6000 za gorivo do posla. Lastom bih morao bar sat vremena ranije da krenem i vratim se. I to delim s kolegama gorivo, inače bi me koštalo bar 12000. E sad, ako mu dam račun za gorivo od 12000, kako to da rešimo? Da ne spominjem 34000 za registraciju koja je svake godine umesto manja sve veća. O ceni dizela da i ne pričam. 23 din skuplji od benzina. Jedini u svetu sa tom razlikom, što znači da plaćamo reket na dizel

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja