četvrtak, 22.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:15

Voz odsekao prednji deo automobila

Rampa je bila podignuta, prekrivena, jer nije radila. – Ovde je jasno vidljiv znak stop, pa se vozilo moralo zaustaviti, tvrdi profesor Branislav Bošković sa Saobraćajnog fakulteta
Autor: Goran Volfčetvrtak, 28.02.2019. u 17:30
Снимак тренутка када воз удара аутомобил (Фото Инфраструктура железнице Србије)

Snimak automobila koji nailazi na prugu u trenutku kada nailazi i voz koji mu odseca prednji deo automobila juče je ozbiljno uznemirio javnost. Vozač je u Mladenovcu, na prelazu „Pijaca” srećom ostao nepovređen, oštećen je samo automobil, a voz je odjezdio dalje. Filmska scena, snimljena još 21. februara, izazvala je mnoge komentare, jer je rampa bila podignuta, a voz je samo protutnjao. Oglasila se Železnica tvrdeći da je nesumnjivo kriv vozač automobila, policija je izvršila uviđaj, napravila zapisnik, pa će konačnu reč o krivici izneti sud.

Ali kako već biva u Srbiji, laičke presude su zasule društvene mreže pre dva dana, kada se snimak pojavio. Zaista su i učestale nesreće na putnim prelazima, pa smo pitali o čemu se zapravo radi. Više puta je „Politika” upozoravala vozače da posvete veću pažnju trenucima kada prelaze prugu, jer posle godina tavorenja pokrenuli su se i vozovi, pruge se obnavljaju, ponegde povećavaju brzine, a nepoštovanje propisa uzelo je maha, pa raste i broj žrtava.

– Zakon o bezbednosti saobraćaja jasno propisuje da se moraju poštovati saobraćajni znakovi po hijerarhiji. A na ovom putnom prelazu jasno je vidljiv i znak stop, ispred kojeg se mora stati, kao i andrejin krst koji upozorava vozača da prilazi pruzi. Dakle, vozač je morao da zaustavi svoj automobil i da pogleda levo i desno pre nego što krene preko šina. Prosto začuđuje nepoznavanje propisa čak i onih koji su u obavezi da ih tumače – kaže profesor Branislav Bošković sa Saobraćajnog fakulteta sa Katedre za železnicu.

Ovaj eminentni stručnjak upozorava na očiglednu činjenicu koju laici očito zanemaruju. Automobil težak tek nešto oko jedne tone ne može imati prednost nad vozom, grdosijom teškom i više od 1.500 tona koja ne može da se zaustavi ni posle pređenih nekoliko stotina metara. Čak i tramvaj u gradu ima prednost nad automobilom.

– Na snimku se jasno vidi i da je semafor koji upozorava vozača da je rampa spuštena prekriven, kao i da su motke rampe zamotane i da rampa nije u funkciji. Čak i da to nije slučaj, da je rampa bila odmotana, a podignuta, vozač automobila je u obavezi da poštuje znak stop i stane pre nego što krene preko pruge. Koliko puta ste na auto-putu videli prekrivene znake, to je uobičajeno kada se nešto radi, pa je to slučaj i na mestima gde se ukrštaju put i pruga. Zato je ovde očita nepažnja vozača – tvrdi profesor Bošković.

Ovaj stručnjak upozorava i da je druga stvar kada nešto ne radi u železničkom sistemu, pa se mašinovođe obaveštavaju da moraju da uspore ili stanu. Ovde to nije slučaj, već, sem nepažnje, ima i saobraćajne nekulture.

„Infrastruktura železnica Srbije” upoznata je sa događajem koji je prikazan na „Tviteru”, a zabeležile su ga i sigurnosne kamere na putnom prelazu „Pijaca” u Mladenovcu, saopšteno je iz ovog preduzeća i dato je objašnjenje.

U četvrtak, 21. februara, u 7.25 sati na putnom prelazu obezbeđenom drumskom signalizacijom u Mladenovcu, kod stočne pijace, na pruzi Beograd–Niš, velikom nepažnjom vozača putničkog automobila, putnički automobil udario je u putnički voz. Srećom, povređenih nije bilo.

U trenutku naleta automobila na putnički voz, uređaj putnog prelaza na ovom mestu još nije bio u funkciji, i bio je obezbeđen znacima vertikalne drumske signalizacije, a zato su rampe bile podignute, a signalizacija pokrivena. Tek u ponedeljak, 25. februara, u 14.30 sati završen je tehnički prijem ovog putnog prelaza i on je pušten u rad.

Na snimku se može videti da se automobil nije zaustavio pre putnog prelaza, iako su ga na to obavezivali znaci vertikalne drumske signalizacije.

„Infrastruktura železnica Srbije” dostavila je snimke sa sigurnosne kamere na ovom putnom prelazu nadležnim državnim organima.

I ovaj put apelujemo na učesnike u saobraćaju da poštuju signalizaciju i saobraćajne znake, jer je to jedini način da se izbegnu nesreće.

Ovo je dvanaesti putni prelaz koji je „Infrastruktura železnica Srbije” automatizovala u prošloj godini ili su radovi na njenom postavljanju završeni i pušteni u rad u 2019. godini prelazi: Perlez (Novi Sad – Zrenjanin), Uzdin, Tomaševac, Rajince (kod Bujanovca), Klenje (Opština Voždovac), Prokuplje, Donje Međurovo, pruga Topčider–Rakovica–Resnik (dva u Resniku, jedan u Kijevu), Brasina i „Pijaca” Mladenovac. Za sledeću nedelju planirano je da bude pušten u rad i 13. automatizovani putni prelaz „Đorđevo”, kod Leskovca, saopštila je informativna služba preduzeća „Infrastruktura železnica Srbije”.


Komentari14
71129
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Karlo Polak
Читам све ове коментаре "од кућице се ништа не види", "демонтирати рампу", "железница је крива што је и даље полу-жива". Чак и са слике се види да је десни прозор возача једно два метра испред линије прегледности. А кроз бочни прозор, јелте, треба да се гледа да ли је безбедно наставити вожњу када се наилази на саобраћајницу на којој по Члану 100. ЗОБС и основним правилима саобраћаја воз увек има предност. Узгред, пропуст железнице може бити ако и само ако машиновођа није дао прописан звучни знак, што из досадашњих информација не знамо. Још једном позивам возаче друмских возила на опрез, јер је одлуком Владе и Фискалног савета одлучено да се институција железница сравни са земљом, а већ је укинута кључна инфраструктура и услуге. У међувремену, огроман је технолошки мањак у особљу за одржавање, поред свега, и прелаза.
Логика...
Црна кеса, крст светог Андреја, знак "стоп", подигнута рампа. Ребус. Американци имају једноставно решење за неписмено становништво - зелено "walk" и црвено "don't walk". Да ли би смо могли да сачувамо животе ако би смо уместо горе побројаних симбола пре рампе стављали табле "Стани! Пази - воз!"???
pitanje
Zar voz nema obavezu sa pusti sirenu, ili kako se to zove, pred pruznim prelazom?
Bosa S
Na mnogim prelazima u Kanadi nema ni stop znak. Ipak preovladava logika, zdrav razum i zelja i obaceza o sigurnosti sebe i drugih. Stop znak je vidljiv, ako vozac nije stao, krivica je jasna. Zanima me koliko saobracajnih nesreca se desava jer vozaci ne staju kad vide znak?
Леон Давидович
На жалост довољно је да се возач у тренутку преласка пруге нешто замисли и заборави на пругу и ако наиђе воз ето несреће. Рампе које нису у функцији одмах би требало демонтирати јер могу изазвати забуну код неких возача, пре ће видети да је рампа дигнута него што ће обратити пажњу да није у функцији и да има сигнализација.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja