subota, 21.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:52

Za nekoliko godina „crne kutije” i kamere u svim vozilima

petak, 01.03.2019. u 09:23
(Фото Пиксабеј)

Na nivou Evropske unije pripremaju se revolucionarne promene u segmentu bezbednosti u saobraćaju, koje će uveliko uticati na učesnike u saobraćaju, ali i na automobilsku industriju, piše Jutarnji list.

Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Evropskog parlamenta prihvatio je 21. februara predlog o izmeni „Uredbe o zahtevima za homologaciju motornih vozila i njihovih prikolica, kao i za sisteme, sastavne delove i zasebne tehničke jedinice namenjene za takva vozila, u pogledu njihove opšte sigurnosti i zaštite osoba u vozilima i nezaštićenih učesnika u drumskom saobraćaju”.

Ovim predlogom bi za nekoliko godina svi automobili kao serijsku opremu trebalo da imaju ugrađene Intelidžent Spid Asistans (Intelligent Speed Ašistance, ISA) sistem za automatsko ograničenje brzine, sistem za prelaženje u suprotnu traku, uređaje koji snimaju događaje unutar automobila, sistem za pomoć vozaču, uključujući i automatsko kočenje u nuždi (AEB) s detekcijom pešaka i biciklista, prenosi Tanjug.

Ako se Uredba usvoji, svi automobili bi morali da imaju ugrađen dži-pi-es i kamere za prepoznavanje saobraćajnih znakova kako bi otkrili koliko je ograničenje na deonici puta kojim se automobil kreće.

U praksi to bi značilo da bi sistem detektovao koje je ograničenje na putu i upozorio vozača da vozi prebrzo. Ukoliko bi on nastavio da vozi preko ograničenja, sistem bi ga zvučnim signalima upozoravao da smanji brzinu.

Sistem za zadržavanje u saobraćajnoj traci prati položaj vozila u odnosu na saobraćajne trake ili puteve i primenjuje zaokretni momenat na volan, ili pritisak na kočnice onda kada vozilo napusti traku u kojoj se kreće ili signalizira da će to učiniti u situaciji kada postoji opasnost od sudara.

Prema ovom predlogu, automobili bi u budućnosti bili opremljeni i „crnim kutijama” koje bi snimale događaje u unutrašnjosti automobila, a snimci bi se koristili u slučajevima saobraćajnih nesreća kako bi policija lakše utvrdila razloge udesa.


Komentari4
703cd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nenad S
To postoji i danas. Zove se in-vehicle monitoring system. Prati brzinu, kocenje, rad motora, jeli pojas ukopcan itd itd itd. Kamera ne znam je li potrebna zato sto kamera na cesti vec ima.
Zoran
To cu ja d aiskljucim preko softvera, kao sto sada moze da se neke stvari resetuju, blokiraju,...
Dragan Pik-lon
Bojim se da je ovo samo dodatno oduzimanje paznje soferu.To jest,oci i usi mu se usmeravaju ka unutra a ne ka spolja(napred)gde ustvari vozi.Bolje bi bilo da se polaze psiho test nego da se dodatno opterecujemo sa kompjuterskim inovacijama.Koje smisljaju hipokriti u Briselu jer im je dosadno na radnom mestu.Ima i onih koji su povezani sa autoindustrijom-najacim lobijem na svetu.Jaci su i od americkog lobija za oruzje kao i natolobija.Ustvari svi oni su povezani(vole istu''tehniku")autizam je na vrhuncu svoje moci.Kasnije ce nam ispartati Evropu sa bezbrojnim rampama.Da biste presli iz jedne ulice u drugu moracete da otvorite bar dve rampe i to elektronski.Mi na krajnjem zapadu zapada vec imamo dugme za kofi-aparat,ves masinu,zavese,ventilaciju,roletne...sve to obavljamo lezeci.Kasnije kad odapnemo od velike kilaze i dijabetisa uglavnom nas pronalaze osusene i ovostene,par godina posle smrti.Jer je automatsko placanje dazbina naplacivao kompjuter u banci,povezan sa kompjuterom u autu!!!
Zlatan
@@@ У пракси то би значило да би систем детектовао које је ограничење на путу и упозорио возача да вози пребрзо. Уколико би он наставио да вози преко ограничења, систем би га звучним сигналима упозоравао да смањи брзину.@@ Pa ja to vec imam danas ako setujem dozvoljenu brzinu .... @@@ уређаје који снимају догађаје унутар аутомобила, систем за помоћ возачу@@@ Ovo znaci totalna kontrola ljudi. Tacno ce znati sta pricas s nekim u autu. Privatnost zero.. Ono sto su zaboravili jeste da povezu telefon za vozacem kako bi mogli da provere da li je uzrok udesa koristenje telefona u datoim momentu. Podaci vec postoje samo nisu povezani i dostupni policiji jer nedostaje veza AUTO-TELEPHON, mad na primer BMW ima podatke ali zbog GDPR nema pravo d aih daje.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja