četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:02

Srbija želi brz i efikasan saobraćaj, a ne rampe i zastoje

Predviđenim planom ubuduće neće više postojati čeone rampe kod Niša i Doljevca, jer su analize pokazale da dodatno i bespotrebno usporavaju saobraćaj
Autor: Toma Todorovićutorak, 05.03.2019. u 23:00
У летњој сезони гужве на наплатним рампама су уобичајене (Фото Танјуг)

Niš – Izgradnjom najsavremenijih auto-puteva na Koridoru 10 od Beograda preko Niša ka jugu do srpsko-makedonske granice, odnosno prema istoku, na pravcu Beograd – Niš – srpsko-bugarska granica, Srbija se svrstala među najrazvijenije države ovog dela Evrope kada je reč o drumskim saobraćajnicama. Ova dva auto-puta – E-75 do Preševa i dalje prema Severnoj Makedoniji i Grčkoj, i E-80 do Dimitrovgrada i dalje ka Bugarskoj, Turskoj i Bliskom istoku na Panevropskom koridoru kroz našu zemlju – treba da budu najkraća, a posle modernizacije, koja je upravo u toku, i najbezbednija, najkomfornija i najbrža za odvijanje putničkog, autobuskog i teretnog saobraćaja u ovom delu Starog kontinenta. Najmodernije drumske saobraćajnice kroz našu zemlju doprineće sveukupnom privrednom oporavku i razvoju Srbije, a milionima turista i tranzitnih putnika, i posebno izuzetno frekventnom autobuskom i teretnom saobraćaju na Balkanu, omogućiti najkraće i mnogo efikasnije putovanje nego do sada.

– U ovoj godini, kada će biti završeni auto-putevi na južnom i istočnom kraku Koridora 10, a najviše zbog brojnih zastoja u jeku glavne turističke sezone, Javno preduzeće „Putevi Srbije” planira značajno da ubrza saobraćaj kroz našu zemlju – kaže generalni direktor Zoran Drobnjak. – Novi način i potpuno drugačija organizacija naplate putarine u odnosu na dosadašnju, koja je znatno usporavala saobraćaj i dovodila do dugih zastoja, neće više odvraćati tranzitni saobraćaj kroz našu zemlju – kaže Drobnjak, jer su, to je činjenica, ranijih godina mnogi na putu od istoka ka zapadu, odnosno sa zapada ka istoku Evrope često birali puteve kroz Rumuniju i Bugarsku.

– Naša država striktno se pridržava evropskih planova i nastojanja za najefikasnije odvijanje saobraćaja i iz tog razloga, ubuduće i novim planom koji počinjemo da realizujemo, predviđeno je postojanje samo dve čeone rampe na Panevropskom koridoru kroz Srbiju za one koji putuju ka jugu evropskog kontinenta – kod Beograda i kod Preševa, i samo dve prema istoku kod Beograda i kod Dimitrovgrada. Svi koji putničkim vozilima, autobusima i šleperima budu putovali za Severnu Makedoniju i Grčku zaustavljaće se kod našeg glavnog grada i Preševa, a oni koje put vodi prema Bugarskoj, Turskoj i Bliskom istoku moraće da zastanu samo kod Beograda i Dimitrovgrada. Duž oba putna pravca biće postavljene bočne naplatne stanice putarine za putnike koji ulaze na saobraćajnice ili izlaze sa auto-puta – rekao je juče za „Politiku” Zoran Drobnjak.

– Predviđenim planom ubuduće neće više postojati čeone rampe kod Niša i Doljevca – ističe Milenko Caković, izvršni direktor naplate putarine u JP „Putevi Srbije”, jer su sve analize pokazale da su dodatno i bespotrebno usporavale saobraćaj. Iz tog razloga u ovom preduzeću kao veoma čudnu ocenjuju i karakterišu iznenadnu inicijativu narodnog poslanika iz Svrljiga i predsednika Srpske seljačke stranke Milije Miletića, koji je, kad je reč o regulaciji saobraćaja i naplate putarine kod Niša, predložio nešto sasvim drugo. Miletićeva zamisao je, zbog navodnih pogodnosti koje bi trebalo da imaju korisnici auto-puta koji dolaze u Niš iz Svrljiga, Knjaževca, Zaječara i drugih gradova u Timočkoj krajini, da se sadašnji režim saobraćaja i naplate putarine oko Niša uopšte ne menja.

Ovaj narodni poslanik kaže da će građani Svrljiga i cele Timočke krajine, koji će se na „Malčanskoj petlji” kod Niša uključivati preko buduće bočne naplatne stanice na auto-put, biti oštećeni i ekonomski i društveno. Miletić u dopisu medijima, u kojem ističe da ima veliku podršku građana Svrljiga i Niša, traži da saobraćaj oko Niša ostane slobodan, ali i da se na istočnom i južnom kraku Koridora 10 u okolini Niša putarina ne naplaćuje i auto-put koristi potpuno besplatno. Njegov predlog, bez obzira na to što postoje paralelne i alternativne saobraćajnice za ulaz u Niš iz svih, pa i pravca Timočke krajine, ne znači ništa drugo nego da se iza „Malčanske petlje” gradi još jedna čeona rampa na istočnom kraku u pravcu srpsko-bugarske granice kod sela Bancareva (nedaleko od Niške Banje), i da ostanu sadašnje čeone naplatne rampe kod „Naisa” i Doljevca...

Reklo bi se – što je Miliji milije, to bi po Srbiju, i sve koji prolaze kroz našu zemlju, trebalo da bude gore i da su uzalud nastojanja da saobraćaj srpskim „žilama kucavicama” bude brži i efikasniji.


Komentari22
6a840
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vojislav
Ne razumem negodovanje pojedinih regija. Valjda putarine idu u istu kasu ?
Alex
Totalno nenromalno, bitno da se oko beograda povecaao "besplatan" deo i da se tu moze voziti bez placanja, pomereno je od bubanj potoka do vrcina, ali zato Nis koji ima 4 ulaza i izlaza i auto put prolazi kroz deo grada mora da se naplati... Veoma lako se iz jednog kraja grad stigne do drugog autoputem koji kazem prolazi kroz sam grad i smanjuju se guzve kroz grad. Ali naravno mi smo nebitni bitan je samo beograd i da se njima sto vise da a ostalima oduzmi sve
Miloš
Od Velike Plane do Markovca putarina se oduvek plaćala. U okviru iste opštine. A ovi iz Knjaževca i Zaječara bi da idu u Niš, koji je u drugom okrugu, a da ništa ne plate. Smešno.
Milos miokovic
..... evo nas u koloni 4 km na Horgosu.....
Боривоје Банковић
Швајцарска вињета кошта 40 франака и важи годину дана. За износ од око 4.200 динара, колико отприлике коштају две путарине од Новог Сада до Ниша и назад, возите се годину дана најбољим путевима у Европи. Стајања нигде нема, осим испред тунела Готхард, да се у тунелу не би скупљало сувише возила.
Dragan
Dragi Borivoje, EU je već usvojila direktive po kojima se naplata putem vinjeta mora ukinuti u sljedećih nekoliko godina, i da svaka država članica mora uvesti naplatu po pređenom kilometru jer je to najpravednija naplata. Izuzmimo Švajcarsku naravno. Rješenje nije mijenjati koncept naplate već tehniku naplate. Smanjivanje naplatnih rampi ide u tom smjeru, zadržavajući model naplate po pređenom kilometru ali pojednostavljujući tehniku naplate radi manjeg zadržavanja. Sljedeći korak je sveobuhvatna elektronska naplata bez zaustavljanja, za koju EU takođe već sprema regulativu. Tako da ćemo u većini Evrope do 2025. imati i najpravedniji sistem naplate (po pređenom kilometru), i najefikasniju tehniku naplate (elektronsku, bez zaustavljanja).
Preporučujem 3

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja