ponedeljak, 22.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:13

Plan za severnu obilaznicu oko Kragujevca

Srpska napredna stranka, danas vladajuća u Kragujevcu, 2013. godine, kada je bila u opoziciji, zalagala se za gradnju južne obilaznice
Autor: B. Kartalovićutorak, 05.03.2019. u 23:00
(Фото Б. Карталовић)

Kragujevac – Gradsko veće, kojem predsedava gradonačelnik Kragujevca i predsednik Gradskog odbora Srpske napredne stranke Radomir Nikolić, donelo je odluku o izradi plana detaljne regulacije za severnu obilaznicu – „Severna obilaznica grada Kragujevca”. Ideja je da se tranzitni saobraćaj izmesti iz centra grada, kao i da se privredno potentni industrijski „Majnd park”, pod okriljem firme „Milanović”, poveže s magistralnim pravcima koji Kragujevac, u perspektivi, treba da spoje s Koridorom 11, odnosno Moravskim koridorom, čija gradnja treba da počne ove godine.

Uzimajući u obzir sve parametre, odluka nije iznenađujuća, ali treba podsetiti da je Srpska napredna stranka, danas vladajuća, pre šest godina, kada je bila u opoziciji, zastupala stav da je Kragujevcu, umesto severne, potrebnija južna obilaznica.

Na konferenciji za novinare, 14. marta 2013. godine, potpredsednik GO SNS-a Rajica Milosavljević, kritikujući nameru tadašnje vlasti da prednost da severnoj obilaznici, izjavio je, između ostalog, i ovo: „Zašto je odjednom severna obilaznica postala bolje rešenje ako znamo da je zemljište na trasi južne obilaznice infrastrukturno opremljenije i lako može postati industrijska i stambena zona, naspram zemljišta na trasi severne obilaznice, gde bi poljoprivredno zemljište prenamenom postalo gradsko, i to na mestu koje nema nikakvog prostora za razvoj.”

Investicija Bratislava Milanovića, osnivača firme „Milanović inženjering”, koja je ostvarila saradnju s nemačkim „Simensom”, izgleda da je svojim nacionalnim značajem u potpunosti izmenila poglede na pravce razvoja kragujevačke saobraćajne mreže. Zato je Gradsko veće, uz pomenutu, donelo i odluku o izradi plana detaljne regulacije za železničku prugu koja „Majnd park” treba da poveže s prugom Lapovo – Kraljevo – „Železnička pruga Sobovica – Lužnice – krak Batočina”.

O značaju ove dve investicije, prethodnih dana su, kao gosti Televizije Kragujevac, govorili i gradonačelnik Nikolić i glavni gradski urbanista Aleksandar Nenković. Pre njih, povodom otvaranja prve fabrike u „Majnd parku”, o mestu Kragujevca na putnoj mapi Srbije govorio je i predsednik Aleksandar Vučić, najavivši da bi izgradnja saobraćajnice koja centralni grad Šumadije treba da poveže s nacionalnim koridorima mogla početi „ne odmah, ali za dve do tri godine”.

Razumevanja radi, severna obilaznica počinje od kružnog toka na ulazu u grad iz smera Batočine, tamo gde je podignut Đurđevdanski krst, i ide ka Gornjem Milanovcu, a južna obilaznica, koja počinje od kružnog toka na kome je podignut veliki „Fijatov” znak, vodi ka Kraljevu. Ni jedna ni druga obilaznica, nisu odmakle od početka, iako je izgradnja južne počela još pre trideset i kusur godina, a severne pre desetak. Južnu obilaznicu dugačku oko 11 kilometara sada je nemoguće završiti, budući da su fabrike „Fijatovih” kooperanata u Grošnici izgrađene baš na trasi puta.

Iza velikih investicija u Kragujevcu uvek je stajala država, nekada kroz „Zastavu”, danas u partnerstvu s privatnim sektorom koji, u ovom trenutku, na najbolji način predstavlja Bratislav Milanović. Prema prvobitnom projektu, dužina severne obilaznice iznosila je oko 17 kilometara, a finansijski proračuni su govorili da bi izgradnja mogla da košta oko 40 miliona evra.


Komentari6
d1ab0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

islam hajrudin
Nema problema za Kragujevac.Imaju mnogo lep krst,sudeci po velicini kojega mnogo ljube bliznjega svoga u Kragujevcu i ljudi pomazu nemocne,decu ,bolesne i one odbacene.Isto tako verujem da ne kradu i ne cine preljubu,i da se ne drogiraju,te da vole da se ipak oteli komsijske krava isto kao sto vole i sebi.Sve kako je i naredjeno hriscanskom puku.Pozdrav
Mustafa Aga
Ako se po velichini krsta meri poboznost...Onda su Kragujevchani na zavidnom nivou...
Juraj
Obilaznice nema, al' zato krstače (i to kakve) na svakom ćošku.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Нисте били способни ни за десет година да направите брзи пут од Баточине, који пролати долином, кроз њиве, а сада ћете да градите обилазнице преко брда и кроз насеља? Шта се свађате, зовите Турке, па ће они да вам направе и северну и јужну... у догледно време.
Благоје Новаковић
Изградња заобилазнице је логичан приступ и охрабрујућа вест да традиционално индустријски град Крагујевац не остане у "ћорсокаку". Јер овом и даљом изградњом аутопута Крагујевац ће се у Мрчајевцима повезати са западноморавским коридором а онда у Прељини са коридором 11. Исто тако, овом изградњом аутопута оствариће се најкраћи пут за народ из дела Иточне Србије да преко коридора 11 путују за Црну Гору и море. А можда у догледно време од коридора 11 од Пожеге планираним аутопутем за Златибор и Сарајево.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja