petak, 18.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58

Stari savski most će od 2021. povezati Blok 70a i Adu Ciganliju

Plan je da istovremeno bude otvaranje Starog savskog mosta u Novom Beogradu, novog u Savskom amfiteatru i kule „Beograd” u „Beogradu na vodi”
Autor: D. Mučibabić, D. Aleksićčetvrtak, 07.03.2019. u 18:00
(Фото Д. Јевремовић)

Stari savski most biće postavljen u produžetku Ulice omladinskih brigada u Bloku 70a i povezaće Novi Beograd i Adu Ciganliju. Otvaranje buduće pešačke veze kao i novog mosta koji će biti podignut na mestu Starog savskog planirano je za dve godine kako bi se taj svečani trenutak poklopio sa useljavanjem kule „Beograd”, centralnog i najvišeg zdanja stambeno-poslovnog kompleksa „Beograd na vodi”. Ovo za „Politiku” otkriva novi gradski urbanista Marko Stojčić.

Gradnja Starog savskog mosta i novog na njegovom mestu trebalo bi da počne sledeće godine, a uslov za to je da se tramvajski saobraćaj iz Savskog amfiteatra prebaci na Most na Adi kada bude završena ugradnja šina na mostu sa pilonom. Taj posao, prema poslednjim najavama, biće okončan u junu. Na leto bi trebalo da počne uklanjanje Starog savskog mosta koji su sagradili nacisti i 1942. povezali dve savske obale.

– Izrada planskog dokumenta, tehničke dokumentacije za novi most i rekonstrukciju starog je u toku. To finansira kompanija „Beograd na vodi” i o njenom trošku biće izgrađen novi most na mestu Starog savskog. Njegov remont pre nego što poveže Novi Beograd i Adu Ciganliju biće obavljen u Srbiji i još ne znamo kojoj firmi će taj posao biti dodeljen – ističe Stojčić.

Uklanjanje mosta koji su sagradili nacisti 1942. godine trebalo bi da počne na leto, a uslov za to je da se tramvajski saobraćaj iz Savskog amfiteatra prebaci na Most na Adi 

Lučna čelična konstrukcija u dužini od 546 metara trebalo bi da bude na većoj visini od one u Savskom amfiteatru, a na mestu postojeće okretnice autobusa 67, 76 i 708 u novobeogradskom Bloku 70a planirana je podzemna garaža od najmanje 2.500 kvadratnih metara u koju će moći da stane stotinak automobila.

(Foto D. Jevremović)

Poslednje sređivanje Starog savskog mosta bilo je pre desetak godina, a veći zahvati najavljeni su pre tri godine, kada su nadležni ukazali da će most dobiti više saobraćajnih traka i prostora za pešake i bicikliste, i da će možda po uzoru na neke svetske mostove i Stari savski biti na dva nivoa. Plan je bio da se zeleni luk mosta, preko kojeg tramvaji saobraćaju od 1984. godine, sačuva. Te ideje u međuvremenu su odbačene. Odlučeno je da se gradi lučni beli most većeg kapaciteta, a da se stari preseli na novu lokaciju – Zemun kako bi tu opštinu povezao sa Lidom, ali i od toga se nedavno odustalo.

Bio namenjen za Tisu, učitelj Zarić ga spasao

Da je posle aprila 1941. u centralnom delu Beograda ostao Most kralja Aleksandra, nacisti verovatno ne bi žurili da podignu novu ćupriju na Savi. Ali, pošto su svi beogradski mostovi u aprilskom bombardovanju završili u vodi, neprijatelju je stalna drumska rečna veza sa jedne na drugu stranu Save bila preko potrebna. Odlučeno je da se u okupirani Beograd dopremi već spremna konstrukcija mosta koja je prvobitno bila namenjena za premošćavanje Tise kod Žablja.

On je u početku bio veza starog dela grada sa zloglasnim koncentracionim logorom na Sajmištu.

U toku oslobađanja Beograda bio je jedini koji je preživeo bombardovanje i miniranje i to zahvaljujući hrabrosti učitelja Miladina Zarića koji je više od mesec dana gledao okupatore kako miniraju most i analizirao kako da ga spase. Kada je došao taj dan, Zarić je ašovom presekao detonator i spasao rečnu saobraćajnicu. Most je u posleratnim godinama bio važan jer je dugo, uz železnički, bio jedini stalni most na Savi u Beogradu. Tek sedamdesetih, izgradnjom „Gazele” i Brankovog kakvim ga danas poznajemo, Stari savski je dobio konkurenciju.


Komentari8
d70d2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Izgleda da je novi gradski urbanista zaboravio šta se o Starom - novom mostu preko Save pričalo na sednicama Komisije za planove Skupštine grada Beograda, jer je, kako je u tekstu napisano izjavio, citiram; »To finansira kompanija „Beograd na vodi” i o njenom trošku biće izgrađen novi most na mestu Starog savskog.« Pored toga, Komisiji za planove je tada saobraćajna struka sugerisala, da se prvo pored Starog savskog izgradi novi most, pa da se tek onda zatvara Stari savski most zbog rekonstrukcije ili eventualnog preseljenja. Inače, Stari savski most bi mogao da ostane za pešake i bicikliste, pa bi onda novi most bio samo za saobraćaj motornih vozila, a samim tim i uži i naravno jeftiniji. Saobraćajna struka je posebno naglasila, da je saobraćaj individualnih motornih vozila »nestišljiv« i da će se po zatvaranju Starog mosta isti pojaviti na Brankovom mostu i Gazeli i biti »kap koja će preliti čašu« i dovesti do podpunog zastoja u saobraćaju i tako tri godine do izgradnje novog mosta.
dzordz
treba prvi sagraditi novi most preko save, pa onda ukloniti stari tramvajski most. ionako su stravicne guzve na mostovima poodne do kasno uvece, pogotovo ka centru beograda
Srđan n
Pre neki dan dadoh 1800 dinara za ispravljanje felne koju sam iskrivio na ovom mostu. Most je obična ruina, godinama sečemo gume po šinama na tom mostu, sloj asfalta od 5 cm na metalu traje jedno leto, asfalt se deformiš, rupe su jezive... Ne razumem potrebu za reciklažom ovog mosta, kada je apsolutno najgori od svih beogradskih mostova. Niti lep, niti istorijski značajan. Treba ga demontirati i poslati u staro gvožđe.
Бранислав Станојловић
Било је лепше када смо прелазили ЧАМЦЕМ са Чукарице.
bol
pa ti i dalje prelazi za 200rsd ,ja cu pesaka za dz
Preporučujem 9
Ђани Набрего
Последња реченица у тексту није тачна. "Бранков" мост (Мост Братства и јединства) саграђен је од 1953. до 1956. године, а проширен 1979. године. У периоду између завршетка изградње и проширења (за још 3 траке), овим мостом возили су тролејбуси (3 линије, 14, 15 и 16) до Земуна и Новог Београда. Слично Мосту Принца Еугена (данашњи Стари савки мост) из 1942. године, конструктори су били немачки инжењери - био је потписан уговор између ФНР Југославије и СР Немачке (фирма "МАН"). Противник сам уклањања, односно премештања Старог савског моста, јер је разлог садашњих градских власти заправо прозаичан и односи се на прекомерну буку коју производе трамваји на шинама постављеним на челичну мостовску конструкцију, а која, наводно, смета "станарима" Београда на води. Тај проблем, сасвим сигурно, може да се реши на било који други начин који не подразумева уклањање, односно рушење овог моста. Најлакше је срушити. И то, у овом случају, историју Београда. Неће мост технички моћи да буде премештен.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja