ponedeljak, 22.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:52

Potrošačka udruženja reagovala na opomene Infostana

Na svakom mesečnom računu iskazuje se i iznos prethodnog dugovanja, pa je sporno svako potraživanje koje na ispostavljenim računima nije iskazano, kažu u NOPS-u
Autor: I. Albunović – J. Anteljsreda, 13.03.2019. u 23:00
(Фото Д. Јевремовић)

Povodom 140.000 opomena koje je JKP „Infostan tehnologije” poslao zbog neizmirenih obaveza od februara prošle godine do poslednjeg mesečnog računa, reagovala je i Nacionalna organizacija potrošača Srbije – NOPS. Budući da je u saopštenju ovog komunalnog preduzeća navedeno da je do maja 2018. godine knjiženje uplata vršeno na najstarije dugovanje, a da se od tog datuma knjiži uplata na mesec na koji se obračunski period odnosi, NOPS smatra da su potrošači oštećeni.

– Prethodni sistem knjiženja, iako se mogao definisati kao legalan i u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima, otvara pitanje da li isti može biti i legitiman u odnosima potrošača i pružaoca komunalnih usluga. Prosečan potrošač kao ekonomski slabija strana ne poznaje niti je dužan da zna sadržaj Zakona o obligacionim odnosima. On, po dobijanju uplatnice za obračunski period, smatra da je plaćanjem rešio obaveze za taj mesec. Međutim, kada se uplata bez njegovog znanja rasknjiži na najstariji dug, dugovanje faktički ne može da zastari (ukoliko je potrošač periodično vršio uplate, bez posebne naznake za koji mesec plaća), navodi NOPS u saopštenju. Oni kažu da posle maja 2018. godina, „Infostan” ne može da „radi šta hoće sa uplatama”, odnosno da uplate za određeni mesec rasknjižava na najstarija dugovanja, a kako ista nikada ne bi zastarela, pa je to za posledicu imalo slanje ogromnog broja opomena.

NOPS navodi da se prilikom dostavljanja računa, na svakom mesečnom zaduženju iskazuje i iznos prethodnog dugovanja i da je sporno svako potraživanje koje na prethodno ispostavljenim računima nije iskazano.

– Naglašavamo da je svako naplaćivanje izdavanja i slanja opomena potrošaču zabranjeno (u skladu sa članom 12. Zakona o zaštiti potrošača), nezavisno od toga da li podnesak – opomenu izrađuje advokat ili pravna služba preduzeća, pa je samim tim i svaki trošak u vezi sa izdavanjem i slanjem opomena protivzakonit – kažu u ovoj potrošačkoj organizaciji.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije svakodnevno, navode oni u saopštenju,  u komunikaciji sa potrošačima, evidentira, između ostalog, i žalbe na usluge komunalnih preduzeća. Kako tvrde, sve je više prijava na kvalitet pruženih usluga, kao i obračun potrošnje.

– Budući da se stalno radi na efikasnosti sistema naplate, mišljenja smo da bi neophodno bilo da se paralelno sa tim unapređuje i kvalitet pruženih usluga, kao i da se javna komunalna preduzeća u prigovorima na njihov rad ne kriju iza paravana državnog organa, odnosno imaoca javnog ovlašćenja koji im uređuju kvalitet, uslove pružanja i cenu usluge, već da u prvi plan stave potrošača i zadovoljenje opšteg društvenog interesa u kom cilju su i osnovani – kažu u NOPS-u.


Komentari8
b4034
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mile
Sve ovo su dokazi losih sistema i kadrova u njima.Jedinji njihov cilj je otomacina od korisnika. Korisnici treba da tuze INFO STAN ili pruzaoca usluga , posebno centralnog grejanja , jer postoji osnovana sumjna da decenijama potkradaju korisnike .Isto vazi i za Elektroprivredu . Ova udruzenja potrosaca su paraziti , ako nisu zasto vec nisu podneli tuzbe protiv komunalna preduzeca . Gradjani treba da se organizuju po ulazima i ulicama , pa da angazuju advokata na % od razlike ili ustede ili naplacene stete , i da tuze ove otimace , sve do Strazbura .To je jedini put i nacin da ze zasutave ova haraclije . Evo sada poskupljuju uslugu grejanja vode , a tople vode malo malo pa nema ? Prosto je neverovatno koliko su bahati .Tuzba je jedino resenje .(sve je poskupilo niko o tome ne pise , komunalne usluge , struja, hrana , gorivo ...?)
Branko
Užasno me nervira što izgled računa nije unificiran i uglavnom je nelogičan i nepraktičan. Na JKP Beogradski vodovod brojevi se ne menjaju ali je adresa ekstremno sitna iako ima puno praznog prostora na papiru. Kod SBB je račun stalno isti a poziv na broj se menja sa mesecom, ali je adresa čudno napisana, EPS stalno menja pozvi na broj, MTS isto stalno nešto menja cifre. Takođe - u čemu je svrha ovoliko komplikovanih Poziva na broj? Sve to mi pravi probleme kod elektronskog plaćanja jer često moram da menjam izgled uplatnica. Zašto jednostavno ne napišu jasno svoju adresu i adresu uplatioca, i stalno jedan isti račun i poziv na broj ili bar poslednja cifra se menja i gotovo. Pored toga treba da stave pregled računa pa da se vidi koliko je bilo zaduženje u prethodnim mesecima a koliko je uplaćeno i nema nesporazuma. Ovako, ako mi ne dođe račun i ne platim treba posle da istraujem od kad je taj dug i da čuvam uplatnice godinama ako nekom padne na pamet da potražuje da dokažem uplatu.
Elektronsko placanje
Saglasna sam da je neophodno prilagoditi pozive na broj placanju elektronskim putem. Svaki potrosac ima svoj broj, kao sto je kod SBB i menja se samo broj meseca. EPS ima stalni broj koji se ne menja i jos neki, ali npr. Telenor menja svaki put ceo broj i to je zaista problem. Dajte mi moj broj, eventualno godina i mesec na kraju, jer nije poenta elektronskog placanja da traje satima nego da se obavi brzo.
Preporučujem 3
Ema
Tako i MTS radi sa racunima za fiksne telefone. Dug vam se vuce u nedogled, ako ga ne uplatite sa pozivom na broj koji je bio bas na tom racunu za koji je dugovanje. Pa sad ako umesto 54 uplatite 45 dinara, tih nesretnih 9 dinara vam se vuce kao dugovanje mesecima. Nema veze sto ga vi uz sledecih 5 racuna uplatite dodatno, dug ostaje. A nigde nije navedeno kako da se uplati.
Boris
"нити је дужан да зна садржај Закона о облигационим односима", gradjani jesu obavezni da poznaju zakon...
3=5
„ Претходни систем књижења, иако се могао дефинисати као легалан и у складу са Законом о облигационим односима, отвара питање да ли исти може бити и легитиман у односима потрошача и пружаоца комуналних услуга... наводи НОПС у саопштењу.” ---------- Став „стручњака“ из НОПС-а по питању легалности и легитимности на ову тему подсећа на оно питање „дал` су пошли, ил` су дошли“, као и уврежено мишљење о нашим правницима „три правника, пет различитих мишљења“! ----------- Ал` да сачекамо крај првог квартала. Можда ћемо имати и релевантну одлуку о тачки 6. Закључка Градског већа града Београда, број 3-2034/II-ГВ од 10 новембра 2011. године, на коју је потписник пресликао и своју пословну етику која га „краси“ као приватника бизнисмена.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Ekonomija /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja