sreda, 20.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:45

Centar grada čeka novu mrežu linija

Predstoji ukidanje okretnica na Studentskom i Trgu republike, preusmeravanje trolejbusa, uvođenje elektrobusa i povratak tramvaja 1
Autor: Dejan Aleksićponedeljak, 18.03.2019. u 18:44
Хо­ће ли стро­ги цен­тар оста­ти без јав­ног пре­во­за (Фо­то Р. Кр­сти­нић)

Da se od dugo najavljivane ideje o selidbi okretnica sa Trga republike i Studentskog trga nije odustalo, nadležni u gradu, posle duže pauze, nagovestili su ponovo ovih dana raspisivanjem tendera za izgradnju trolejbuske mreže do Dunavske ulice. Ali posle ove vesti više sugrađana iz samog centra prestonice javilo se sa pitanjem – hoće li ulice u samom jezgru grada posle završetka pešačke zone i selidbe postojećih okretnica ostati u potpunosti bez javnog prevoza?

Saobraćajnice u centru posle preuređenja Trga  republike, koje je u toku, ali i posle sređivanja Studentskog trga, neće ostati bez javnog saobraćaja. Ali, kako će posle ovih rekonstrukcija on tačno izgledati nije sasvim jasno jer samo u poslednje dve, tri godine pominjalo se više rešenja.

Za sada je izvesno da će se definitivno sa Studentskog trga okretnica seliti ne samo zbog sređivanja ovog pločnika prema planu arhitekte Borisa Podreke, već i zbog gradnje podzemne garaže. Privremenu okretnicu iznad Akademskog parka, koja se tu nalazi od 2003, naslediće upravo ona u Dunavskoj koja bi trebalo da se prostire na gotovo 20.000 kvadrata. Na novom terminusu predviđena je selidba trolejbusa sa Studentskog, ali i autobusa sa oba centralna trga. Direkcija za građevinsko zemljište 2016. ugovorila je sa grupom ponuđača izvođenje radova za izgradnju okretnice uz Dunavsku, ali majstori zbog imovinskopravnih problema nisu izašli na gradilište na kome bi radovi trebalo da traju 360 dana.

Ipak, i kada se ta okretnica uredi, ne znači da će svi polasci sa dva trga da se spuste u Dunavsku, već bi moglo da se desi da se, na primer, autobusima 32A i 96 koji idu iz pravca Palilule trasa produži do Novog Beograda, što je 2016. učinjeno sa linijama 27E, 35 i 43.

Zabunu unosi i planirano uređenje trolejbuske okretnice kod Palate „Albanija”. Ona bi trebalo da bude privremena u toku druge faze radova na Trgu republike, ali kako saznajemo, postoji mogućnost da postane i stalna za neke trole. Za koje, za sada se ne zna. Nedoumici oko toga kako će ubuduće izgledati javni saobraćaj kod Trga republike i Studentskog trga najviše, čini se, doprinose najave nadležnih iz poslednje dve, tri godine, a koje se tiču povratka tramvaja 1 i uvođenja elektrobusa kroz centar grada. Električni autobusi, kako je više puta ukazivano, mogli bi da naslede deo trase sadašnjih trolejbusa, odnosno da saobraćaju od Slavije do centra, a da se trase pojedinih trola skrate od perifernih terminusa do Slavije. Ova najava je jedna od onih koje bi najpre mogle da se ostvare jer se kupovina 80 elektrobusa najavljuje već duže.

Kada je reč o povratku tramvaja 1 od Slavije do Kalemegdana, za njegovo ponovno uvođenje potrebno je više posla, odnosno postavljanje tramvajskih šina od Slavije, kroz Kralja Milana, preko Terazija, Kolarčeve, i dalje prema Studentskom trgu i tvrđavi. To bi u praksi značilo raskopavanje više centralnih ulica, što je odjednom neizvodljivo. Ostaje da se vidi li će deo šina biti postavljen u toku aktuelne rekonstrukcije Trga republike, odnosno kada počne druga faza radova na njemu. Kako će za uspostavljanje nove linije verovatno biti potrebni i novi tramvaji, jasno je da „jedinica” neće ponovo protutnjati centrom grada bar još nekoliko godina.


Komentari3
421a6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Лиз, Журни
Нека буде збрка непрестана, што већа, то боље. Није ни то баш тако лако замислити, осмислити и спроводити. Зашто би грађани Београда имали добро уређен, функционалан и рационалан јавни превоз, када је онима који офлучју о томе, лично боље да буде супротно. А и трамваје нове само купујте, већ сада их имамо за извоз (у односу на постојећу шинску и контактну мрежу), па је ваљда управо зато и донесне, недавно, нови закон који предвиђа да трамваји и тролејбуси могу да буду у приватном власништву.
Petar Amer
Neko je smislio ogromnu pesacku zonu gde ne moze da pridje ni taksi, ni hitna pomoc, ni vatrogasni kamion, a gradski prevoz ni pod razno. Sta se desava ako neko padne pa polomi nogu? Ko ce da ga nosi kilometer do prve ulice kojom mogu da idu kola? I sta ako negde ne daj Boze izbije veliki pozar? I kako oni zamisljaju da u tom Bermudskom trouglu funkcionisu hoteli? Sta sa gostima koji imaju puno prtljaga ili kad pada kisa? I kako ce veliki broj studenata do tih fakulteta? Sipci svaki dan jer je neki genijalac smislio ovo cudo od pesacke zone?
Minja
Upravo tako. Po svemu sudeći oni hoće da onemoguće građanima koji žive u centru da normalno funkcionišu. Ine samo njima, nego i onima koji rade u tim delovima. Pa pomislite na profesore i admnistrativno osoblje, ivalide, i sl. koje radi na fakultetima, pa nisu svi mladi da mogu po zimi, kiši ili vrućini da pešače do svojih radnih mesta. Stanice na Studentskom trgu su imale smisla, kao sto garaža na toj lokaciji nema. Ali dok su na vlasti oni koji svojim kolima ili sa šoferom dolaze na posao, gde inaju garažuno mesto, ne znaju o čemu mi pričamo.
Preporučujem 6

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja