četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:02

Autobus 43 neočekivano vraćen na okretnicu na Trgu republike

Do pre tri godine „četrdeset trojka” je saobraćala do Trga republike, ali je zbog planiranog ukidanja ovog terminusa njena trasa u leto 2016. produžena do Ušća
Autor: Dejan Aleksićutorak, 19.03.2019. u 09:09
(Фото Р. Крстинић)

Već duže planira se trajno ukidanje okretnica na Studentskom i Trgu republike, zbog širenja pešačke zone. Ali, taman kada se činilo da će na ovim terminusima da se zaustavlja sve manje vozila, nadležni su rešili da na Trg republike vrate autobus 43 koji je tu okretao do 31. avgusta 2016.

Kako je navedeno u saopštenju Sekretarijata za javni prevoz, ovo je učinjeno na zahtev opštine Palilula, pa je tako nova – stara trasa linije 43 Trg republike – Kotež. Ovim je ispunjena, pre svega, želja žitelja Koteža koji su se žalili da je jedini autobus koji ulazi u njihovo naselje još ređi otkako je trasa „četrdeset trojke” u leto 2016. produžena do Ušća.

I zimus, kada je ekipa „Politike” posetila ovo palilulsko naselje, loš javni prevoz i retki autobusi 43 bili su jedna od glavnih komunalnih žalbi Kotežana.

Ipak, povratak „četrdeset trojke” na Trg republike je začuđujuć i to baš u trenutku kada se ovaj gradski pločnik preuređuje. Istina, i dalje se ne zna tačno kada nadležni planiraju da u potpunosti ukinu okretnice na Studentskom i Trgu republike, ali to će se svakako u jednom trenutku, zbog širenja pešačke zone, i desiti. Jer, 1. septembra 2016. trasa linija 27E, 35 i 43 produžena je do Novog Beograda, upravo zbog planiranog postepenog rasterećenja, a onda i definitivnog ukidanja okretnice na Trgu republike. Kako smo ranije pisali, za većinu trolejbusa i deo autobusa koji okreću na centralnom gradskom trgu buduća okretnica biće kod Dunavske ulice na Dorćolu gde se još od 2016. čeka da počnu radovi na njenom uređenju.

Novo seljakanje linije 43, čini se, ipak više veze ima sa planiranim početkom gradnje gondole od Ušća do Kalemegdana. Jer, na Ušću gondola će se spuštati tik uz Skejt park i nedaleko od dosadašnje okretnice „četrdeset trojke” koja je namenski 2016. i uređena za autobuse iz Koteža.  

Ako je već morala da bude ponovo promenjena trasa autobusa 43, pitanje je zašto oni nisu samo malo preusmereni u „Blok 20” gde od leta 2016. saobraćaju vozila sa oznakom 27E i 35, nego se vraćaju na terminus koji će u dogledno vreme svakako biti ukinut.

Skejt park ostaje na starom mestu

Zbog gondole Skejt park neće biti premešten sa Ušća i ostaće na sadašnjem mestu, potvrdio je juče gradski urbanista Marko Stojčić. On će se u sredu sastati sa skejterima da im predoči ono što piše u planu detaljne regulacije za gondolu, a to je da koridor gondole malim delom zahvata Skejt park i ako bude trebalo on može da se proširi za deo koji mu se uzme.

– Razgovaraću sa projektantima da nađemo najbolje tehničko rešenje i ne pravimo dodatne troškove. Ako bude bilo neophodno da se uzme deo Skejt parka, investitor „Skijališta Srbije” ima obavezu da taj deo nadomesti kako skejteri ne bi bili oštećeni – ističe Stojčić.  (D. M.)

 


Komentari9
e54f9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Саша Микић
Потребна је детаљна анализа постојећих линија и по потреби спајање неких. Проблем је само у томе што ће можда и бити довољно возила да покрију све те промене, али је питање да ли ће бити возача. Колико ја знам на многим линијама је то управо и највећи недостатак.
borko
Eh, šta sve treba da se vrati na mesto gde i pripada, za početak da se vrati bar cveće na Cvetni trg
Младенка
Живим у Котежу. Могу да кажем да су мештани Котежа са радошћу дочекали вест о повратку 43-ке до Трга. Док је овај аутобус сабраћао до Ушћа, свакодневно смо имали проблема са његовим саобраћањем, не буде га дуго времена, па кад дође толико је препун да је немогуће ући у њега. То су крајње нељудски и понижавајући услови превоза путника. Радим код Цветкове пијаце и у просеку ми треба око 1,5х да стигнем кући у Котежу. што је удаљеност свега око 8 km. Препорука грађана Котежа је да се након укидања терминуса Трг Републике 43-ка никако не враћа на Нови Београд, него да нова ократница буде Дунав станица.
Miki
Ako se građani Koteža slažu da njihova jedina veza sa centralnim delovima Beograda, linija 43, vozi SAMO do Dunav stanice, onda im je sasvim dovoljno da ih izveze na Zrenjaninskiput i da odatle čekaju 95, 96, 101-106 i 85 preko Pupinovog mosta ka Zemunu. Šta hoću da kažem? Pogrešno je skraćivati liniju na koju je primarno orjentisana velika većina građana Koteža (i divljih naselja oko Koteža) i primoravati ljude da se snalaze od Dunav stanice i da se guraju po već prepunim autobusima koji voze na Novi Beograd, Vidikovac, Železnik, Rakovicu... Rešenje je da se 43-ka vrati na Novi Beograd, ali da se pojača broj vozila i da se redovno kontroliše redovnost prevoza, kvalitet vozila i broj ispadanja vozila iz rasporeda.
Preporučujem 19
dragan Zagrajski
Ovu štetnu odluku o okretnici na Ušću nije ni trebalo doneti. Okretnica autobusa, koji nema liniju kroz Novi Beograd, je postavljena na izuzetno popularno mesto novo beograđana. Time je u ogromnoj meri narušena ekologija tog dela Novog Beograda (zagađenje vazduha, ispuštanje/curenje ulja i benzina na okretnici, buka i td). To je diskriminacija prema ljudima koji koriste park na Ušću za porodične jednodnevne izlete. Slično je i sa novom autobuskom stanicom na Novom Beogradu: izmeštaju sadašnju stanicu "iz centra grada na periferiju" grada a u stvari u centar Novog Beograda?!? Nakaradno.
dragan Zagrajski
Aaleksandra@ "Niko ne zivi u tom kraju, tako da buka nikom ne smeta"??? Vi sigurno ne živite na Novom Beogradu. Ali nije poenta u tome nego da se zagađuje priroda najlepšeg dela Novog Beograda autobuskom okretnicom za liniju koja nikakve veze nema sa građanima Novog Beograda.
Preporučujem 2
Aleksandra
Niko ne zivi u tom kraju, tako da buka nikom ne smeta. Ja sam iz Novog Beograda, a retko koga vidim tamo da seta osim da ide uvece na splavove, tako da okretnica nikom ne smeta. Vise nam smetaju splavovi koji su ilegalno tamo i treba ih zabraniti.
Preporučujem 22
stari doktor
Jedan od retkih dobrih poteza, mada privremen i slučajan zbog drugog razloga. Stanovnici velike i razuđene opštine Palilula bili su poslednjih godina nezadovoljni produžetkom ovih lokalnih linija koje su ih vezivale sa centrom grada Prilikom definitivnog planiranja povezanosti sa Centrom nikako ne bi smelo da se dogodi da građani Palilule budu ponovo oštećeni.
Mikica
Palilula ne treba ni da bude opstina. Gradski deo Starom gradu a ostatak u Dunavski Venac
Preporučujem 15

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja