utorak, 23.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:47

Kinezi preuzimaju „Ikarbus”

četvrtak, 21.03.2019. u 10:58
Фото Д. Јевремовић

Stekli su se uslovi da kineska kompanija Li Jong postane većinski vlasnik Ikarbusa, izjavio je danas državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanović i naveo da je kineski partner pre dva dana izmirio sve svoje obaveze prema banci i otkupio potraživanja.

Stevanović je za TV Prva rekao da se kineska kompanija, koja je jedna od najpoznatijih svetskih kompanija u proizvodnji autobusa, kvalifikovala i ispunila uslove da postane većinski vlasnik Ikarbusa, što je garancija da će Ikarbus biti ponos Srbije.

„Kada se administrativno sve završi kineska kompanija može da počne da sprovodi svoje poslovne planove i programe”, rekao je Stevanović.

Generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić ranije je rekao da novi većinski vlasnik planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika.

„Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuje najbitnije”, rekao je Vićentić.

Ikarbus je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u Ikarbusu proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme Saurer.

Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen, prenosi Tanjug.


Komentari18
490d6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dakic Zeljko
KINEZI su dobra odbrana od uskih interesa EU,jer imaju i novac i pamet,a ne ucenjuju!SA baterijama od naseg litijuma,ovi autobusi mogu da se plasiraju i po Africi i Aziji,ako nas EU,u plasmanu,blokira.A put u EU,tu sargarepu za nasu Vladu,bilo bi korisno odloziti za deset godina,da se problem Kosova resava preko UN,a ne na brzinu, pod ucenama zapada!KINESKE investicije su uvek dobrodosle!
артиљерац
@ goran s. А где да пишем?У Playboy-u?
артиљерац
@ dragoslav Под пуном моралном и кривичном одговорношћз ТВРДИМ да је "бивша власт" Икарбус продала 2010 VDL(Van der Linde,Ајндховен,Холандија Посао је покварио,тражећи провизију,Млађан Динкић.Зато је и смењен с места министра 2011.Пола динкићеве странке је данас у Влади,а и он је неки саветник.О томе могу да напишем,не чланак,књигу.Био сам ангажован од холандске стране,па сам упућен у све.Требало је да се у "Икарбусу" прави 1200-1500 градских,приградских и МЕЂУГРАДСКИХ аутобуса годишње.Да се,2011,запосли бар 700 радника.За то бих ја Млађана Динкића спаковао на бар 5 година робије.А он је и даље у власти.VDL je септембра 2010 објавио на свом сајту да је постао власник "Икарбуса".Потписали уговор,само нису знали с ким га потписују.
goran.s
Sto to pises ovde o sada ?
Preporučujem 4
Sloba Novski
Citam ove komentare I pitam se koliko ustvari ima frustriranih ljudi, koliko je vas negativaca I dezurnih pljuvaca na sve sto se desava u drustvu, ekonomiji? Ja mislim da su negativci u manjini itekao, ali su bucni I vecito pisu negativne komentare..Sire defitizam I beznadje! Pa to je kao na filmu
Боба
Јесте како да не, сви позитивци са знањем одоше а остали ето само неки негативци да кукају што им све "позитивци" распродаше. Да ли се некада запитате зашто су нам преци имали изреку "туђа рука свраб не чеше" или су и то били неки "негативци". Са субвенцијама које се дају свим странцима итекако се могла обновити домаћа индустрија и производити аутобуси и трактори - није то ракетна техника али за правнике на власти изгледа да јесте. Зато је овако како је а биће и горе не брините.
Preporučujem 15
Pera
Za početak da počnu da prave vozila koja se ne raspadaju posle dve godine korišćenja

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja