ponedeljak, 22.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:30

ORF tražila od Bete ispravku izveštaja o protestima

četvrtak, 21.03.2019. u 11:07
Са протеста у Београду одржаног 17. марта ове године (Фото Д. Жарковић)

Austrijski javni servis ORF zatražio je od srpske agencije Beta ispravku teksta u kojem je ta agencija pogrešno prenela izveštaj ORF-a o događanjima u Beogradu, a koji je išao uz intervju funkcionera Saveza za Srbiju Vuka Jeremića, rečeno je Tanjugu u Beču. Dopisnik ORF iz Beograda Kristijan Veršic objasnio je zašto su tražili ispravku:

 „Morao sam da reagujem jer sadržaj mog priloga koji je objavljen u sinoćnjem dnevniku ZIB 2 o Srbiji nije korektno prenet”. Kazao je da je Beta prenela informaciju kao da ORF optužuje predsednika Srbije Aleksandra Vučića za razaranje slobode medija, a ORF je, kako je objasnio, samo preneo tvrdnje opozicije, a nije iznosio svoj stav o tome.

Beta je, takođe, u svoj tekst stavila da je ORF u prilogu o protestima govorila o tome da desetine hiljada ljudi protestuje u Beogradu, ali u prilogu ORF ne pominje se nikakva brojka. Takođe, na kraju priloga je ORF preneo da opozicija preti bojkotom budućih izbora ako se stanje medija ne poboljša.

„Trenutno bi to mogla biti samo prazna pretnja. Opozicija je heterogena, njoj nedostaje nesporeni vođa. Pored toga je Vučić i dalje najpopularniji političar u Srbiji i uživa podršku zapada, koji u Vučiću vidi faktor političke stabilnosti na Balkanu”, podvlači ORF u svom prilogu, a Beta je taj deo izostavila u svojoj vesti.

Inače u tom izveštaju, odnosno prilogu iz Beograda, Veršic je kazao da se situacija u Srbiji, ponovo smirila.

„Nakon višemesečnih mirnih demonstracija je u subotu jedna manja grupa upala u državnu televiziju Srbije, a u nedelju su demonstranti blokirali zgradu Predsedništva predsednika Aleksandra Vučića. Opozicija prebacuje Vučiću da kontroliše u potpunosti medije i ograničava demokratske slobode. Vučić te optužbe odbacuje, ali i nezavisne nevladine organizacije vide jasnu regresiju kod sloboda medija u Srbiji”, navedeno je u prilogu.

Takođe je ORF naveo da privatna televizija Pink važi za medijski oslonac Vučiću, a da državna televizija RTS najsnažnije odražava odnose političke moći i bila je cilj demonstranata, koji su predvođeni od strane jednog ultranacionaliste upali u redakciju te ustanove, ali nisu ništa uništavali.

„Policija je uhapsila 18 osoba, a samo tri lica trebalo je i da izađe pred sud. Druge opozicione vođe, kao što je raniji šef diplomatije Jeremić, nisu upale u televiziju, ali prikazuju mračnu sliku medijskih sloboda u Srbiji”; naveo je ORF u prilogu koji je iz Beograda priredio Veršic.

Beta je emitovala ispravljenu verziju vesti.

 


Komentari1
79ef9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Tami
Znajuci situaciju u Beti, oni tesko da shvataju da su "nesto pogresili"

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja