Japan želi da izgradi ultimativni rover za astronaute, a proizvođač automobila „Tojota” je taj koji bi trebalo da napravi to futurističko, terensko, lunarno vozilo koje bi moglo da bude spremno za korišćenje u misiji na površini Meseca 2029. godine.
Rover budućnosti biće masivno vozilo koje pokreću gorivne ćelije sa maksimalnim dometom od 10.000 kilometara.
Kako navode zvaničnici JAHA (Japan Aerospace eXploration Agency = Japanska svemirska agencija), plan je da „Tojotin” rover bude za dva astronauta, ali i za četiri osobe u hitnim slučajevima. Ako se ostvari trenutni koncept, rover će biti ogroman – dugačak najmanje 6 metara sa šest točkova, širok 5,2 metra i visok 3,8 metara. U samom vozilu biće oko 13 kvadratnih metara životnog prostora, saopštili su zvaničnici JAHA-e. Vozilo bi trebalo da ima gorivne ćelije za proizvodnju električne energije.
Za razliku od ovog, Nasini lunarni roveri, korišćeni u misijama Apola pre nekoliko decenija, mogli su da prime dva astronauta (obučenih u svemirska odela) i kretali su se na baterije. Ova vozila imala su četiri točka i bila su dugačka 3,1 metar, široka 2,3 metra, sa maksimalnom visinom od 1,14 metara.
JAHA i „Tojota” na projektu Mesečevog rovera rade od maja 2018. godine. „Mesečeva gravitacija jednaka je šestini one na Zemlji. Mesec ima složen teren s kraterima, liticama i brdima”, rekao je astronaut Koiči Vakata, potpredsednik JAHA-e. „Štaviše, izložen je radijaciji i temperaturnim uslovima koji su mnogo oštriji od onih na Zemlji, kao i izuzetno visokom vakuumskom okruženju.”
Za „Tojotu” predstavlja veliki izazov proizvodnja Mesečevog rovera JAHA-e i naglašava se da će bezbednost vozila biti od vitalnog značaja za astronaute.
U isto vreme, NASA razvija sopstvene planove za vraćanje astronauta na Mesec, prvo sa lunarnom orbitalnom „gejtvej” svemirskom stanicom, a zatim sa iskrcavanjem posade na Mesec 2026. godine.
Šef NASA-e Džim Bridenstin više puta je naglasio da će se povratak američke agencije na Mesec dogoditi u saradnji s međunarodnim partnerima.