Moja dela su se već izvodila na Beogradskom festivalu igre, ovo večeras neće biti prvi put... Balet Ženeve, „Introdans” i Akaš Odedra predstavili su vam prethodnih godina moje koreografije. Međutim, sada, na neki način premijerno, biću deo vašeg festivala zajedno sa mojom grupom iz Antverpena „Istman”. Biću lično na sceni u svojstvu izvođača, zajedno sa četiri igrača različitog porekla i iskustva i sa isto toliko muzičara koji sviraju uživo miks sačinjen od japanskih bubnjeva, korejskih zvukova, glasova Konga i indijskih naroda. Videćete predstavu „Fraktus V”, napravljenu za 40-godišnjicu rada Teatra igre Pine Bauš iz Vupertala pre pet sezona, kaže Sidi Larbi Šerkauji, poznati koreograf koji gostuje večeras u 20 časova na sceni Sava centra i tako stvara poseban uvod u početak 16. BFI koji će trajati do 12 . aprila u Beogradu, Novom Sadu i Vršcu.
O delu dugom 75 minuta koje govori o ozbiljnim društvenim i filozofskim temama Šerkauji iznosi više detalja:
– Komad „Fraktus V” inspirisan je tekstovima američkog lingviste i političkog filozofa Noama Čomskog. Prevodeći njegove ideje za sebe, shvatio sam da je, baš kao što on ističe, proučavanje dostupnih informacija jedini način da se pojedinac zaštiti od političke i društvene propagande. Ovaj performans otvorio je pitanja propagande u odnosu na činjenični pristup. Osnovna teza Čomskog o „slobodi govora” protiv političkih pokušaja kontrole i manipulacije medijima slaže se sa mojom umetničkom potrebom da stvorim prostor koji stalno i iznova otkriva svoj identitet. Taj neophodan proces dešava se kroz radikalne frakture, sa ciljem da se oslobodi prošlosti. Svaki dan je obred prolaska, tačka bez povratka…
Sidi Larbi Šerkauji je sa 14 godina zakoračio u svet igre, a za saveznika je imao isključivo svoj talenat. Njegov koreografski debi dogodio se pre dve decenije sa savremenim mjuziklom Endrjua Vejla „Anonimno društvo”. Danas je iza njega više od 50 koreografskih radova i niz priznanja, uključujući dve nagrade Olivije, tri „Balet tanca” za najboljeg koreografa (2008, 2011, 2017) i priznanje „Kairos” (2009) za umetničku viziju i interkulturalni dijalog. Nedavno mu je uručeno jedno od najvećih evropskih pozorišnih priznanja „Premio Evropa” u Sankt Peterburgu, namenjeno onima koji stvaraju najuzbudljiviji teatar. Sarađivao je sa Damijenom Žaleom i sa Akramom Kanom. Radio je sa velikim brojem baletskih kompanija, pozorišnih i operskih kuća. Od 2010. pokrenut je „Istman” koji je zamišljen da proizvede i promoviše opus svog umetničkog direktora i koreografa Sidija Larbija Šerkaujia od savremene igre, pozorišta, baleta, opere, mjuzikla, do različitih oblika performansa. Njegovo netipično razmišljanje o pokretu, jeziku tela i kulturi jeste osnova njegovog umetničkog pristupa.