četvrtak, 04.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 22.03.2019. u 09:31 Biljana Lijeskić

Filozofija Čomskog pretočena u pokret

Delo „Fraktus V” Sidija Larbija Šerkauija iz Antverpena predstavlja uvod u 16. Beogradski festival igre večeras u Sava centru
Трупа „Истман” (Фото БФИ)

Moja dela su se već izvodila na Beogradskom festivalu igre, ovo večeras neće biti prvi put... Balet Ženeve, „Introdans” i Akaš Odedra predstavili su vam prethodnih godina moje koreografije. Međutim, sada, na neki način premijerno, biću deo vašeg festivala zajedno sa mojom grupom iz Antverpena „Istman”. Biću lično na sceni u svojstvu izvođača, zajedno sa četiri igrača različitog  porekla i iskustva i sa isto toliko muzičara koji sviraju uživo miks sačinjen od japanskih bubnjeva, korejskih zvukova, glasova Konga i indijskih naroda. Videćete predstavu „Fraktus V”, napravljenu  za 40-godišnjicu rada Teatra igre Pine Bauš iz Vupertala pre pet sezona, kaže Sidi Larbi Šerkauji, poznati koreograf koji gostuje večeras u 20 časova na sceni Sava centra i tako stvara poseban uvod u početak 16. BFI koji će trajati do 12 . aprila u Beogradu, Novom Sadu i Vršcu.

O delu dugom 75 minuta koje govori o ozbiljnim društvenim i filozofskim temama Šerkauji iznosi više detalja:

– Komad „Fraktus V” inspirisan je tekstovima američkog lingviste i političkog filozofa Noama Čomskog. Prevodeći njegove ideje za sebe, shvatio sam da je, baš kao što on ističe, proučavanje dostupnih informacija jedini način da se pojedinac zaštiti od političke i društvene propagande. Ovaj performans otvorio je pitanja propagande u odnosu na činjenični pristup. Osnovna teza Čomskog o „slobodi govora” protiv političkih pokušaja kontrole i manipulacije medijima slaže se sa mojom umetničkom potrebom da stvorim prostor koji stalno i iznova otkriva svoj identitet. Taj neophodan proces dešava se kroz radikalne frakture, sa ciljem da se oslobodi prošlosti. Svaki dan je obred prolaska, tačka bez povratka…

Sidi Larbi Šerkauji je sa 14 godina zakoračio u svet igre, a za saveznika je imao isključivo svoj talenat. Njegov koreografski debi dogodio se pre dve decenije sa savremenim mjuziklom Endrjua Vejla „Anonimno društvo”. Danas je iza njega više od 50 koreografskih radova i niz priznanja, uključujući dve nagrade Olivije, tri „Balet tanca” za najboljeg koreografa (2008, 2011, 2017) i priznanje „Kairos” (2009) za umetničku viziju i interkulturalni dijalog. Nedavno mu je uručeno jedno od najvećih evropskih pozorišnih priznanja „Premio Evropa” u Sankt Peterburgu, namenjeno onima koji stvaraju najuzbudljiviji teatar. Sarađivao je sa Damijenom Žaleom i sa Akramom Kanom. Radio je sa velikim brojem baletskih kompanija, pozorišnih i operskih kuća. Od 2010. pokrenut je „Istman” koji je zamišljen da proizvede i promoviše opus svog umetničkog direktora i koreografa Sidija Larbija Šerkaujia od savremene igre, pozorišta, baleta, opere, mjuzikla, do različitih oblika performansa. Njegovo netipično razmišljanje o pokretu, jeziku tela i kulturi jeste osnova njegovog umetničkog pristupa.

Komеntari2
ba82c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

krompirići...
...opet prodaju maglu. Ministarstvo kulture je skupo platilo poklon pare ovom festivalu pre par godina, jer su popili tužbi onih koji su oštećeni, koji su na sudu dobili, kao i pozamašnu odštetu. Dokle će na mojoj grbači da se množe prevarantski festivali koji mene uopšte ne zanimaju? Napominjem da sam profesionalni klasični muzičar, nisam krezubi seljak sa planine.
Драган
Све и свашта данас може бити уметничко дело, ако се промишљено маркетиншки и финансијски погура. А, главни штос је да се сви они који изнесу негативан став прогласе незналицама и провинцијалцима. Уништавање људске цивилизације је у току, можда већ при крају.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja