utorak, 23.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:44

Mogućnost zabrane uvoza automobila starijih od 10 godina

utorak, 26.03.2019. u 12:09
(Фото Д. Јевремовић)

Ministar za zaštitu životne sredine Srbije Goran Trivan izjavio je danas da se razgovara o mogućnosti zabrane uvoza automobila starijih od deset godina, kako bi se smanjila zagađenost, prenosi Tanjug.

Trivan je za RTS komentarisao mogućnost da Srbija zabrani uvoz automobila sa „evro 3” motorima i rekao da moramo da se odlučimo - hoćemo li da prestanemo da se zagađujemo i razboljevamo, ili ćemo da vozimo jeftine automobile.

„Poslednjih godina postajemo groblje automobila iz Evrope. Nema razloga da sami pristanemo na tu vrstu zagađivanja bez obzira na interese. Nema razloga da uvozimo vozila starija od 10 godina”, rekao je ministar i podsetio da je Srbija prošle godine uvezla oko 180.000 polovnih automobila.

On smatra da će za šest meseci ili godinu dana automobili sa „evro 4” motorima koštati kao sada oni sa „evro 3” i zato dodaje da nije tačno da ljudi neće imati novca da ih kupe.

„Nisam siguran da je ta logika ispravna. I ja se neću rukovoditi tom logikom. Videćemo šta će pobediti u javnoj raspravi u kojoj će učestvovati različite asocijacije uvoznika, građani, a ministarstvo će doneti odluku”, naveo je Trivan.

Upitan da li smatra da bi zabrana izazvala revolt građana, Trivan je rekao da nije njegov posao da izaziva simpatije kod ljudi koji ne vode računa o životnoj sredini.

Ministar je ponovio da je s premijerkom Anom Brnabić razgovarao o uvođenju subvencija za električne automobile i da će dati sve od sebe da ih od sledeće godine imamo.

„Za neku godinu će Evropa zabraniti trgovinu opasnim otpadom, što znači da moramo da napravimo kapacitete za preradu opasnog otpada, a te kapacitete nemamo”, naveo je ministar.


Komentari23
56e31
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

janko
Људи не схватају да стари аутомобили и нјихови издувни гасови изазивају многа обољења укључујући и канцер... зато европа избацује те кршине...
Beogradjanin Schwabenländle
Или распродаја народног блага или узимање намета грашанима, то је све што ови политиканти знају. Ја могу да у Немачкој, као и остали грађани у другим ЕУ земљама ( за нове чланице не знам ), да увезем било који ауто, без обзира колико је стар. Једино мора да има регистроване техничке податке. Царина на увоз је минимална, кола се морају регистровати , ту настаје мањи проблем, да ли је КАТ, 1, 2, 3, 4,5, да ли уопште има катализатор, а ако су кола страрија од 20 година онда је то млади олдтајмер, преко 30 година јесте олдтајмер. Висина годишњег пореза је у зависности од КАТ-а и запремине мотора. И то све у дрћави која има најбољу атомобилску индустрију на свету, и не заштићује своје тржиште. Шта мислите да сва кола у Немачкој поседују КАТ ? Све је то опште познати аршин на две мере, кобојаги брига државе о здравству грађана, али првенствено о пуњењу буџета, јер производња, било каква у тој држави такорећи и не постоји. Пустите људе да купе шта могу, " хоћете у Европу ", тамо нема царин
Draga Paunović
Bolje je uvesti ograničenje prema normama za izduvne gasove(npr. minimum euro 5), zato što među vozilima starijim od 10 godina ima onih sa istom euro normom za izduvne gasove, kao i kod vozila mlađih od 10 godina. Tako ne bi došli u situaciju da jedan isti model (ne)može da se uvozi zbog razlike u godini proizvodnje, iako je po svim ostalim karakteristikama, osim godine proizvodnje, stariji automobil potpuno isti kao i mlađi .
Olive
Samo neka zadju kroz grad i krenu revnosno da pisu kazne za parkiranje, kada bi se svi koji se nepropisno parkiraju kaznjavali dva puta bi razmislili pre nego sto kupe automobil.
U zdravom telu zdrav duh
Najbolje resenje je zabraniti automobile a uvesti subvencije za bicikle.... :) smanjicete zagadjenje a poboljsacete fizicku aktivnost svih nas...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja