subota, 14.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:00

Skupa nafta i barže Dunavom pogurale cenu goriva

Litar evrodizela u Makedoniji jeftiniji od srpskog 47 dinara a auto-gas 20 dinara po litri
Autor: Jasna Petrović-Stojanovićpetak, 29.03.2019. u 14:03
Упоредне цене горива код нас и у региону

Prosečna maloprodajna cena evrodizela i benzina u Srbiji za mesec dana porasla je više od tri dinara po litri, dok je cena TNG auto-gasa smanjena 0,6 dinara, pa se litar benzina prodaje za 142,85 dinara, evrodizela 162,99, dok se auto-gas toči po ceni od 74,62 dinara, pokazuju najnovije analize Udruženja naftnih kompanija Srbije.

– Na povećanje cene goriva, na benzinskim pumpama u Srbiji i zemljama u okruženju, uticao je pre svega rast cene sirove nafte. Trend rasta cene nafte tipa „brent” traje već tri meseca, pa je barel sa 50,47 dolara, uz sve veće oscilacije naviše, 20. marta dostigao cenu od 68,5 dolara. Da bi pre dva dana trgovanje na berzi bilo završeno po ceni od 67,83 dolara, što je veliki skok – ističe Tomislav Mićović, generalni sekretar ovog udruženja.

Slične promene cena zabeležene su, dodaje on, i na tržištima u regionu. I dalje potrošači u Srbiji benzin mogu da kupe po ceni koja je na nivou regionalnog proseka, dok je prosečna maloprodajna cena evrodizela u Srbija najviša u odnosu na sve zemlje sa kojima se graničimo, a niža je samo od cene dizela u Grčkoj i Albaniji.

Uporedna analiza pokazuje da ja evrodizel u Makedoniji i sada od srpskog jeftiniji čak 47 dinara po litri, dok je u BiH jeftiniji 34,38 dinara. Auto-gas je, takođe, u Makedoniji, najjeftiniji pa se toči za 20 dinara nižoj ceni od onog u Srbiji.

– S obzirom na to da su od nove godine stupile na snagu izmene tehničkih propisa, koji zahtevaju obavezno duplo dno na brodovima, koji prevoze opasnu robu, u koju se svrstavaju i derivati nafte, već tri meseca na Dunavu nema dovoljno plovnih objekata za prevoz, pre svega dizel goriva – kaže Mićović.

Nedostatak adekvatnih plovila, pojašnjava, izazvao je značajan rast cene transporta, tako da uvoznici derivata nafte ovu uslugu plaćaju najmanje 50 odsto skuplje nego prošle godine. Inače oko 30 procenata ukupne potrošnje evrodizela u Srbiji dolazi iz uvoza i transportuje se Dunavom.

Prema proceni stručnjaka proces rekonstrukcije tankera traje od osam do 12 meseci i košta između 500.000 i 700.000 evra, dok za kupovinu novih brodova, koji su usaglašeni sa novim propisima, brodari moraju da izdvoje i po nekoliko miliona evra, kaže on.


Komentari5
490ed
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mile
Tekst je potpuna manipulacija i obmana .Kao prvo , cene dizela u Srbiji su uvecane u zadnja 2 meseca za skoro 14 din /lit, a to je mnogo vise od 3 %? Navedeni razlozi za povecanje cena su "floskule" za naivne , kako to da Makedonija , BiH , Madjarska , imaju mnogo manje cene goriva ? Resenje ove situacije je hitna smena vlasti i rukovodilaca po dubini , svih preduzeca cije su robe i usluge skupe (komunalne usluge , struja , gorivo , porez na imovinu ) .Predhodno su kljuni razlozi nezadovoljstva ljudi u Srbiji ali i razlozi za masovne proteste i istrajavanje u njihovim zahtevima .
Miroslav
Gde to ima da je benzin 142,85 dinara? U Novom Sadu je 148,20 dinara litra benzina od 95 oktana.
Milic
Zakljucak bi mogao da bude: nasa Drzava namece vece poreze nego, recimo Makedonija koja nema "Dunav" niti brodove sa duplim dnom.
dušan
Zaključak bi bio da trgovcima iz Makedonije novac ne smrdi pa naftu i benzin i dizel već preređene sa 'sumnjivim' poreklom uvoze iz Turske,Malte, Kipra i 'raznih ostrvskih rajskih zemalja'. Srpski uvoznici rade sa tim lađama po Dunavu a potrošači plaćaju porez na poštenje. Primer prekjuče oslobođenog Turskog tankera koji je saobraćao na trasi Libija-Turska pa postao žrtva pirata izbeglica.
Preporučujem 5
Zoran
Mozete da zamislite da neko kupi 2013. godine u Srbiji polovnog benzinca od 2000 kubika? E to sam ja uradio kad se svi cudili. Ali ja znam da ce dizel da postane skuplji nego benzin, jer zivim u Americi, a i znam da je dizel samo prolazna moda. Da je taj dizel nesto prvo bi se omasovio ovd eu Americi, pa tek onda dosao u Evropu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja