ponedeljak, 14.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
PORTRET BEZ RAMA: RADOSLAV PAVLOVIĆ

Laletova pravila

Д. Стојановић

Čovek koji je napisao scenario za kultni film Darka Bajića „Balkanska pravila” ne treba da se iznenadi jer se lako može prepoznati u sudbinama glavnih junaka čije je likove kreirao.

Kako se i očekivalo, direktora Kulturnog centra u Parizu Radoslava Pavlovića prvi bezbednjak Ministarstva spoljnih poslova Ivica Tončev nije vratio urolovanog u tepih u Beograd, kao što je to učinio Lale. Da ne bude zabune, on nije urolovao ni Tončeva, ni nekoga od zaposlenih u Kulturnom centru, već je to učinio sa slikama slavnog umetnika Vladimira Veličkovića i Biljane Vilimon.

Tako ga je bar optužila koordinatorka za odnose s medijima u toj ustanovi. Navodno, izložba „Srbija 1999. godine – 20 godina posle – dok su padale bombe” uklonjena je po njegovoj naredbi, zbog posete oficira NATO-a i koktela kome su prisustvovali. Valjda nije hteo da izazove njihove unutrašnje nemire dok pijuckaju šampanjac.

Lale je to lakonski demantovao, iako je čak najavljena i istraga vojne obaveštajne službe: „Trud da se neko ko je napisao ’Balkanska pravila’ i ’Moj rođak sa sela’ predstavi kao osoba koja učestvuje u ’poniženju srpskih žrtava’, preambiciozan je i nerealan”, kazao je pisac. Zaista, Tončev nije otišao u Pariz da ga vrati!

Navikao je Lale, koji je i započeo stvaralačku karijeru pričom o sukobima jugoslovenskih, srpskih i hrvatskih tajnih službi, da na svojoj koži oseti ko vlada javno, a ko iz senke. U medijima se 2008. godine spekulisalo kako glavni tužilac Haškog tribunala Serž Bramerc dolazi u Beograd, kako bi skinuo s programa RTS-a rođaka sa sela. A s rođakom bi odleteo i Lale. Bramerc je, tračarilo se po gradskoj čaršiji, tvrdio da serija ima antihašku platformu. Rođak nije skinut s programa, a Lale se priključio Tomislavu Nikoliću. Nije bio Tomin rođak, već je slovio za bliskog saradnika, a potom i savetnika za kulturu nekadašnjeg šefa države.

Tako se pisac navukao na politiku. Šteta, jer je napisao i izuzetnu dramu „Mala”, pa „Šovinističku farsu”, stigavši u svom opusu čak i do Lepe Brene. Nije napisao tekst za hit „Mile voli disko”, već scenario za film „Hajde da se volimo”.

Pred Tomino iseljavanje s Andrićevog venca, shvatio je da treba da hvata maglu. I to u zgradu Kulturnog centra koja se nalazi na idealnom mestu u Parizu, u središtu pešačke zone u Ulici San Martin, preko puta jednog od najvećih svetskih muzeja savremene umetnosti u Centru „Žorž Pompidu”.

Nije se previše potresao ni kada je, po nalogu Ministarstva kulture, uklonjena skulptura umetnika Milorada Stajčića na kojoj su prikazane figure Mikija Mausa i Paje Patka u pozi koja asocira na seksualni čin. Nestašni Miki i Paja postavljeni su ispod fotografije „Belog anđela” iz manastira Mileševa, koja se nalazi na samom ulazu u Kulturni centar. Pavlovića su cinkarili ljuti Srbi iz Pariza.

Takva su Laletova pravila. Morao je da napravi nekoliko skandala da bi Srbija saznala kakvog velikog pisca zapravo ima!

Komеntari2
06ac0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kokobil
Ko pravi stetu Drzavi ? Pisac koji je napisao ko je bombardovao Srbiju? Tako je dosao na spisak , a sad ga treba dotuci. Lopovi kazedu svi su lopovi pa sam ja samo malo kraduckao.
oko
Zaključak teksta je...? Moj zaključak je da je ''bilo ko bio'' na mestu sa koga pravi štetu državi, pa makar (zlo)upotrebljavajući umetnost i umetnike koji su na to i navikli- porazno. Pisac, stvaralac se odriče da je stvaralac i pisac i umetnik samim tim što se prema kolegama i delima umetnosti odnosi na potcenjivački i primitivan način. Opšte je mesto da se prema vizuelnim umetnicima, slikarima, srpsko društvo odnosi sa nerazumevanjem srazmernim svom totalnom neznanju i intelektualnoj zapuštenosti. Da li je tome razlog decenijsko namerno zatvoren Narodni muzej i Msub, nebriga ''demokratske ''elite za umetnost?...eto, ovo je još jedan rezultat nasleđene i usvojene nebrige i osionosti prema umetnicima, koji su, ovde, poslužili, ponovo kao lakmus odnosa prema društvu, narodu i svemu što se ovom društvu dešavalo poslednjih decenija.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja