ponedeljak, 01.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 02.04.2019. u 12:15 Aleksandra Isakov

Nakon sto godina obnova pruge Subotica–Senta

Na trasi gde su se vozovi kretali brzinom od 10 km nakon obnove brzina će biti povećana na 80 km na sat, a biće povećano i osovinsko opterećenje sa 16 na 22,5 tona.
(Фото: А. Исаков)

Subotica – Na izlasku iz subotičke železničke stanice počela je obnova pruge koja se račva ka Senti. Ukupno 38,5 kilometara pruge treba da bude obnovljeno za 270 dana, to jest do kraja ove godine, a radovi koštaju 2,5 milijardi dinara.

Posao koji je upravo počeo ima gotovo istorijski značaj, jer pruga Subotica–Senta izgrađena je 1889. godine, poslednji put obnovljena je dvadesetih prošlog veka i od tada, gotovo punih sto godina, u nju više nije ulagano, tako da je po železničkim merilima ona četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek koji traje od 25 do 30 godina.

Oni koji su putovali ovom prugom, to su svakako i osetili: voz se kretao brzinom od 10 do 16 kilometara na čas, a za teretni saobraćaj problem je bilo osovinsko opterećenje od svega 16 tona.

„Ova investicija je bitna i građanima, ali i industriji, posebno za MSK iz Kikinde, jer ćemo podići kapacitet nosivosti pruge na 22,5 tona, a brzinu na 80 kilometara na čas. Treba reći i da je ova rekonstrukcija bitna jer su pre godinu dana gradovi Subotica i Kikinda i opštine Senta, Kanjiža i Čoka potpisale Sporazum o sufinansiranju prevoza na ovoj relaciji. To je jedini sporazum na nivou republike i primer kako bi trebalo da postupaju lokalne samouprave i da ne finansiraju samo prevoz u autobuskom već i u železničkom saobraćaju”, rekao je Imre Kern, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji je prisustvovao početku radova.

Materijal potreban za obnovu pruge dopremljen je sa pruge Beograd – Novi Sad, koja se upravo obnavlja. Do sada je stiglo oko osam kilometara šina i pragova koji će, nakon kontrole i pregleda, biti postavljeni na obnovljenoj deonici.

Kern je objasnio da se ova pruga obnavlja zahvaljujući finansiranju države preko „Infrastrukture železnica Srbije”. Nadležni se nadaju da, osim što će sa povećanjem brzine, od naredne godine putovanje za Sentu trajati kraće, a da će pruga većeg kapaciteta doprineti i oživljavanju luke u Senti.

Obnova pruge Subotica–Senta sastavni je deo velike rekonstrukcije banatskih pruga. Pre nekoliko dana završena je rekonstrukcija pruge od Pančeva do Zrenjanina, od Zrenjanina do Novog Sada prošle godine su okončani radovi i sa tim je omogućeno da vozovi koriste ovu prugu kada za godinu dana počne gradnja pruge Subotica – Novi Sad, kao zadnja sekcija brze pruge Beograd–Budimpešta.

Dok traje remont, železnice Srbije će putnike do Sente i obratno prevoziti autobusima, tako da putnici nisu oštećeni, kaže Veselin Simović, šef sekcije za saobraćajne poslove Novi Sad. „Takođe, radovi će teći tako da se nakon tri dana remonta pruga otvara za propuštanje teretnog saobraćaja”, objasnio je Simović.

Komentari4
e8bb1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ivan Cucić
Molim vas neka mi neko objasni šta je obnovljeno na pruzi Zrenjanin - Novi Sad. Pruga je tema zezanja oba grada, voz putuje 4 sata, gde autobus putuje 45 minuta a košta 2 puta više od autobus. Šta su oni obnovili ? Možda posekli travu i napisali račun od 200 miliona za to.
Vladija Sarac
Ako sam pravilno razumeo, "obnova" znaci da ce stari, istroseni materijal sa pruge Beograd-Novi Sad, biti ugradjen u prugu Subotica-Senta?
Milorad Mrdja
Pompezno su započeli i sanaciju pruge Niš Zaječar, brzinom od 800 metara za mesec dana.
Mikica R
@Mrđa, Da li Vi znate da nepismeni ljudi upravljaju železnicom, šta drugo da očekujete nego da "stručnjaci" svojim "znanjem" prevrću cisterne sa opasnim materijama, da su nebezbedni putni prelazi, ljudi stradaju na nebezbednim putnim prelazima, itd. Najveća tuga je što država Srbija žmuri i toleriše javašluk na železnici koji je prešao sve granice, i sada je dostigao nivo ugrožavanja bezbednosti svih građana Srbije, u svakom smislu... umesto da koristi.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja