utorak, 10.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:35
ISHRANA

Smršajte jedući zdravo

Treba uzimati odgovarajuću količinu kalorija, a trošiti nešto više od toga
četvrtak, 04.04.2019. u 20:00
(Фото Пиксабеј)

Ukoliko želite da smršate, teoretski možete jesti sve što želite i gubiti težinu ali sve dok unosite odgovarajuću količinu kalorija, a trošite nešto više od toga.

S druge strane, postoje namirnice ili cele grupe namirnica koje nepovoljno utiču na dijetu za mršavljenje, jer povećavaju glad i želju za nepravilnom ishranom. Posledica je da tako pojedete više kalorija nego što je potrebno za željenu kilažu.

Ako želite da smršate zaboravite na:

– gazirane i negazirane sokove, nektare, voćne čajeve, sirupe i osvežavajuća pića

– sve slatkiše: kolače, kekse, torte, karamele, bombone, mlečnu čokoladu…

– veštačke zaslađivače

– brzu hranu: hamburger, hotdog, picu, pomfrit, sve pohovano, prženo itd.

– hleb, pastu i peciva napravljena od belog brašna

– krofne, piroške… bolje i ne svraćajte u pekaru

– beli pirinač

– krompirov čips – svi ukusi koji postoje

– kokice, naročito iz mikrotalasne, sa raznim ukusima

– konzervirano voće sa dodatkom šećera

– kafu sa šlagom i šećerom

– industrijski aromatizovani jogurt

– aromatizovanu vodu

– zaslađene žitarice i žitne pločice

– sladoled

– pitu

– džem

– puding

Izbegavajte gazirana osvežavajuća bezalkoholna pića. Ukoliko svakodnevno zamenite tri čaše od 200 ml osvežavajućeg pića običnom vodom izgubićete 16 kilograma u toku jedne godine! Prva stvar kada krećete na redukcione dijete jeste da se odreknete gaziranih pića. Voda je prirodna i ne goji.

Sledeći najveći neprijatelj mršavljenja jeste prerađena hrana sa puno šećera/soli/masnoća: flipsevi, čipsevi, kukuruz iz mikrotalasne, instant nudle, keksići, slatkiši, sladoledi, torte… Sastojci u ovim namirnicama mogu da vas nateraju da jedete više kalorija nego što vam treba.

Većina nas voli slatko, a šećer je svuda. Međutim, sve je više proizvoda koji su bez šećera, pa iako ovo zvuči kao izlaz, to nije. Ovi proizvodi iako imaju malo kalorija, sadrže veštačke zaslađivače koji utiču na pojačan apetit, pa zato možete pojesti i ono što ne biste smeli.

Sva prerađena hrana ima deklarisan sastav. Izbegavajte sve namirnice gde je naznačen šećer kao glavni izvor ugljenih hidrata, to jest ukoliko ima njegove derivate poput glukozno-fruktoznog sirupa ili ima u sebi hidrogenizovana biljna ulja.

Nemojte nasedati na marketinške priče poput one da su „multigrain” žitarice zdrave, jer nisu. To je ulepšan naziv za visokoprerađene žitarice, tu nema mnogo nutritivno vrednih sastojaka. Umesto toga izaberite proizvode sa integralnim žitaricama.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com


Komentari6
fe024
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Боба
Просечан човек потроши oko 500 калорија на додатну физичку активност тако да је илузорно мршавити само рестрикцијом калорија. Тачно је иначе да треба избегавати процесирану храну и по могућству уносити свеже и куване намирнице. Главни проблем је стрес и претерани унос нездраве хране у погрешно доба дана што изазива складиштење масти у организму. У тако насталим мастима се иначе складиште и сви отрови из околине унети у организам. Могуће је иначе умерено јести скоро све врсте хране (не и процесиране) али у одговарајућим количинама и одговарајуће доба дана кажу неки налази нутрициониста који сматрају да су главни проблем адреналинске жлезде. Кључ је према њима јести претежно здраву протеинску храну пре подне а после подне и увече и угљене хидрате и здраве масти.
Радослав Радовић
Слажем се са свим што сте написали,али има једно али?Ко ће поднијети такав начин исхране?Може, само се послије неколико недеља човјек осјећа као да једе камење а не храну. Сокови су заиста фатални,а и све прерађевине од брашна(кекси,резанци).Неко ко мора и ко жели може да издржи и да се навикне, али није лако.
A pivo?
Nije pomenuto pivo. Pivo goji, pogotovo u vecim kolicinama.
Ema
Zasto mislite da belo brasno ili beli pirinac imaju vise kalorija od intergalnih? Istina je obrnuta. Tokom dijete za mrsavljenje, vama je prvi cilj da unesete sto manje kalorija a drugi da nekom aktivnoscu potrosite sto vise. Sekundarno je to da li su kalorije "bele" ili intergalne. O tome mozemo da govorimo kada tezinu dovedete u red, pa nastavite sa odrzavanjem. Kada se sve preradi na molekulski nivo i iz belih i iz integralnih zitarica nastaje secer. To malo vlakana koje cete uneti, ne cini razliku. Mnogo vam je veca korist da potpuno izbacite skrob (zitarice) iz upotrebe.
čekaj, čekaj..
mada u osnovi tačan, tekst je dosta jednostran i tako restriktivan da će ga većina odbaciti iz mesta! Ispada da su kalorije iz dve bombone opasnije od 150 - 200 kal iz integralnog hleba?! I - da, zaboravili ste na čajnu kobasicu i kačkavalje!!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja