petak, 22.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 04.04.2019. u 17:34 A. Isakov

Nastavljena izgradnja subotičkog ipsilon kraka

Vrednost radova je 1,1 milijarda dinara, a do završetka obilaznice ostalo je još tri kilometra
Обилазница око Суботице се гра­ди од 1990. Будући радови треба да отклоне „остат­ке” свих тих за­по­чи­ња­ња и на­пу­шта­ња гра­ди­ли­шта, део тра­се тек је зе­мља­ни пут, по­не­где има ас­фалт­ног сло­ја (Фото: Н. Тумбас)

Subotica – Mašine su ponovo na trasi i nastavljaju gradnju ipsilon kraka, obilaznice oko Subotice koja treba da poveže granični prelaz Kelebija sa auto-putem Subotica–Beograd. Od 1. aprila u posao na gradilištu su uvedene firme koje su pobedile na tenderu: subotički „Vojput” sa grupom izvođača VD „Jugokop” Podrinje i „Vest gradnja” iz Šapca i „Somborelektro” kao podizvođač. Procenjena vrednost radova je 1,1 milijarda dinara.

Od kada su 2016. godine obnovljeni radovi na izgradnji ove 23 km duge deonice, radovi traju u kontinuitetu, obnavljajući i gradeći deo po deo trase, a pred putarima je do sada, u četvrtoj deonici izgradnje i najzahtevniji zadatak – izgradnja gotovo devet kilometara puta, sa dva objekta, nadputnjakom i nadvožnjakom. Reč je o deonici koja je u tenderskom zadatku definisana kao izgradnja leve trake auto-puta E-75, u delu od Miljkutskog do Somborskog puta, to jest od trećeg do 12 kilometra obilaznice.

Sva mehanizacija „Vojputa” angažovana na ovoj gradnji skoncentrisana je trenutno kod nadputnjaka iznad tavankutskog puta. Pedesetak vozila i isto toliko radnika, neprestano odnose i donose zemlju.

„Započeli smo rušenje postojećih nasipa za nadputnjak, oni su građeni ranije, stoje nezaštićeni godinama, voda ih je podlokala i moramo da ih obnovimo. Krenuli smo odavde, jer je ovde najveća količina zemljanih radova, onda idemo ka Kelebiji da rešimo još jedan nasip”, kaže za „Politiku” Zoltan Barat, šef gradilišta „Vojputa”.

Ipsilon krak praktično se gradi od 1990. godine, kada je „Vojput” izgradio i najdužu trasu od gotovo desetak kilometara, a od tada do danas, i pored niza otvaranja i otpočinjanja radova, obilaznica nije završena. Radovi koji sada predstoje upravo pokazuju „ostatke” svih tih započinjanja i napuštanja gradilišta jer je deo trase tek zemljani put, ponegde ima i delova asfaltnog sloja, pa Barat kaže da je rad sada složeniji jer na različitim deonicama moraju paralelno da savladavaju različite nivoe dovršenosti puta.

U ovoj fazi obilaznica oko Subotice trebalo bi da premosti i prugu Subotica–Baja, ali su se urbanisti odlučili da se ovde ne radi nadvožnjak, pošto trenutno tamo nema pruge, već da se bez prekidanja uradi kolovozna traka, a kada pruga bude revitalizovana da se tada uradi nadvožnjak.

Prema obećanjima iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture radovi na ipsilon kraku trebalo bi da budu završeni još ove godine. Preostalo je još da se urade poslednja tri kilometra koja povezuju deonicu od lokalnog Miljkutskog puta do graničnog prelaza, ali po prethodno urađenim planovima obilaznica nije izlazila na granični prelaz već je put završavao na susednoj ergeli konja tik uz granicu. Prema nezvaničnim najavama, upravo se radi projektna dokumentacija, i rešenje se traži u vidu kružnog toka i denivelisanja puteva kako bi se obilaznica i u projektnoj dokumentaciji napokon dovela do graničnog prelaza. Imre Kern, državni sekretar u ministarstvu, ranije je izjavio da bi tender za izgradnju ova poslednja tri kilometra trebao da bude raspisan ovog juna, a radovi završeni takođe do kraja godine.

Ukoliko se to ostvari, Subotica će rešiti jedan od najvećih problema u teretnom saobraćaju u gradu jer trenutno svi kamioni sa Kelebije prolaze praktično kroz centar grada kako bi stigli do izlaza na auto-put ka Beogradu.

Komеntari1
b94aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

petrovic ranko
Uz ovakav detaljan članak nedostaje karta na kojo bi se videlo o čemu se radi i šta je do sada urađeno.hvala

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja