nedelja, 18.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:57

Završava se auto-put kroz Grdeličku klisuru - saobraćaj pre leta

Autor: Toma Todorovićutorak, 09.04.2019. u 19:28
(Фото Т. Тодоровић)

Grdelička klisura – Saobraćaj na novom auto-putu na Koridoru 10 kroz Grdeličku klisuru biće pušten pre leta i početka glavne turističke sezone – izjavila je na gradilištu ove saobraćajnice ministarka za saobraćaj, infrastrukturu i građevinarstvo Zorana Mihajlović, ističući da je deonica u klisuri Južne Morave bila jedna od najizazovnijih za graditelje.

– Do pre skoro pet godina ovde nije bilo nijednog metra asfalta, a sada su sve deonice ovog auto-puta potpuno asfaltirane, sanirana je jedna od kosina i postavlja se potporni zid, a uskoro će biti okončani i radovi u tunelima, pa smo sigurni da će sve biti spremno za saobraćaj pre leta i glavne turističke sezone. Ovaj auto-put na jugu Srbije je od strateškog značaja za našu zemlju, posebno za tranzitni saobraćaj i turizam. Pre nekoliko godina ovim pravcem prošlo je 34 miliona vozila, 2018. čak 58 miliona, a ove godine očekujemo i 60 miliona motornih vozila – rekla je Zorana Mihajlović.

Generalni direktor „Elektroprivrede Srbije” Vladimir Grčić juče je na gradilištu izjavio da je započeta finalna realizacija kompletne elektromreže duž cele deonice kroz Grdeličku klisuru – postavljeni su veliki trafoi koji će obezbediti snabdevanje električnom energijom za prilazne saobraćajnice, na petljama i, posebno, za opremanje najvećeg i najdužeg tunela u Srbiji „Manajle” i ostalih na novom auto-putu.

Ministarka Zorana Mihajlović rekla je juče da će do leta u saobraćaj biti puštena i deonica auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine, a do kraja 2019. godine i deonica od Surčina do Obrenovca:

– Na Koridoru 11 biće novih 120 kilometara auto-puta, a uskoro će biti potpisana nova tri ugovora o izgradnji saobraćajnica u Srbiji. Na predstojećem Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u Dubrovniku, potpisaćemo novi memorandum o saradnji sa Kinom u oblasti infrastrukture, što znači da ćemo uskoro graditi deonicu Novi Beograd – Surčin, vrednu više od 70 miliona evra i deonicu Požega–Boljare, za koju se procenjuje da će vrednost radova biti između 1,5 i dve milijarde evra

Potpredsednica srpske vlade dodala je da se sredinom godine, najverovatnije već u junu, očekuje početak radova na izgradnji prve deonice auto-puta Beograd–Sarajevo, od Sremske Rače do Kuzmina, kao i Moravskog koridora, odnosno auto-puta Pojate–Kruševac–Kraljevo–Preljina.


Komentari13
22d28
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zvonko
Koliko sam video projekat, Novi Beograd - Surčin nije auto-put već obična magistrala sa semaforima. Užas u 21. veku.
Čarapan
Dva puta nedeljno idem tom rutom već tridesetak godina .Deonica je preteška ali biće prelepa.Konačno da se nešto radi posle sto godina.Pitam se gdelisu one silne pare što uzeše pisle petog oktobra .Pojeli političari , mislim da bi Đinđić umro od sramote kada bi mogao sada da vidi sa kim je sarađivao.
Aranđel Mihajlović
Početni deo prve deonice od Novog Beograda do Surčina ( Jakova ) je saobraćajni institut ,, CIP '' izprojektovao još 2012 god. Tek ovog meseca se vrši javni uvid u taj uveliko reduciran projekat . Izbačene su dve petlje u Surčinskom polju , a navode se troškovi od 70 miliona evra za autoput kroz ravnu livadu u dužini od 8,5 km ! ! ! ? ? ?
JorgeLB
Zašto nisu napravili tunel u klisuri? Je li uopć moguće ovako sanirati brdo?
putnik2
Prosao sam prosle nedelje starim putem i pogledom na brdo i potporu ,kao laik,mogu reci samo da su sile prirode neumoljive. Ovoj deonici prete odroni,lavine, klizista i svaka jaca kisa ce ruinirati brdo i ugrozavati put.Ako je tunel celom trasom bio skup,onda je izgradnja zastitne galerije bila jedino zastita od odrona i prekida saobracaja. Srecno.
Preporučujem 14
Milovan
Floskulu da ovde 2014 nije bili metra asfalta onaj ko vodi ministarstvo građevinarstva nikako ne bi smeo da koristi jer za jedan autoput najbitniji je fundament nasip i kosina a asfalt u svoja tri sloja dolazi na samom kraju i asfaltiranje se završava za jedno tromesečje građevinske sezone.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja