četvrtak, 23.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:47

Bus-plus od 1. maja i u Kragujevcu

Grad planira da do kraja godine postavi sto modernih stajališta, dok će autobusi biti opremljeni audio- -vizuelnim uređajima za informisanje putnika
Autor: Brane Kartalovićponedeljak, 15.04.2019. u 17:41
(Фото А. Васиљевић)

Kragujevac – Elektronske autobuske kartice biće u upotrebi od prvog maja, do kada Kragujevčani treba da zamene stare papirne legitimacije, rečeno je prilikom predstavljanja novog eKG sistema naplate gradskog prevoza, kome su prisustvovali ambasador Turske u Srbiji Tandžu Bilgič, privredna delegacije te zemlje i gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić.

Reč je o sistemu koji je istovetan beogradskom bus-plusu, budući da i Kragujevac koristi računarski sistem turske firme „Apeks solušens”. Za razliku od Beograda, ovdašnja lokalna uprava je zakupila sistem turske firme na dve godine, a mesečna zakupnina koštaće grad 14.500 evra.

– Postoje dve osnovne vrste elektronskih kartica, personalizovane i nepersonalizovane, tako da će svi Kragujevčani moći da ih nabave. Minimalna cena karte, koja će moći da se dopunjuje novcem, iznosi 250 dinara, a prodavaće se u 80 trafika. Karte će i dalje moći da se kupe u autobusu, kod vozača, ali će takva koštati 150 dinara, dok će jedna vožnja sa elektronskom karticom iznositi 70 dinara. Namera nam je da ovaj sistem što pre zaživi – objasnio je Dušan Obradović, direktor Gradske agencije za saobraćaj.

Sistem eKG predstavljen je na novom autobuskom stajalištu u Ulici Nikole Pašića u centru grada. To je prvo od sto planiranih modernih stajališta koja treba da budu postavljena do kraja godine.

– Stajališta su natkrivena, imaju klupe za odmor putnika i kante za razvrstavanje smeća, kao i vizuelni displej koji putnike obaveštava kad stiže autobus koji čekaju. Stajališta će biti prilagođena i za kretanje osoba sa invaliditetom. Napravila ih je kraljevačka firma „Korali”, a jedno stajalište košta oko 5.000 evra – naveo je Obradović.

Prevoz putnika u Kragujevcu obavlja 68 autobusa u vlasništvu prevozničkih firmi „Ariva” i „Vulović transport”. Svakog dana se obavi 1.300 polazaka, a prevoz gradskim autobusima je besplatan za učenike osnovnih i srednjih škola, kao i za Kragujevčane starije od 65 godina. Kako bi sistem javnog prevoza bio održiv, grad iz budžeta izdvaja oko 750 miliona dinara godišnje.

– Radimo i na modernizaciji autobusa, tako da svaki treba da ima audio-vizuelni uređaj koji putnike obaveštava za koliko će stići na sledeću stanicu, zatim klimu i besplatni internet. Cilj nam je da što više Kragujevčana koristi gradski prevoz, kako bi se rasteretio saobraćaj, posebno u centru grada – rekao je Obradović.

Prilikom predstavljanja eKG sistema, napomenuto je da se elektronske kartice u Turskoj koriste u svim većim gradovima te zemlje, ali ne samo u sistemu javnog prevoza. Gradonačelnik Kragujevca je rekao da je ideja lokalne vlasti da se elektronske kartice ubuduće koriste kao ulaznice za muzeje, galerije, bazene, ali i za plaćanje parkinga.

– Kragujevac će uskoro dobiti kinesku donaciju vrednu oko dva miliona evra, što će biti iskorišćeno za izgradnju gradskog Data centra u kome će se generisati važni podaci i iz kojeg će se upravljati sistemom javne rasvete, video-nadzorom i senzorima za ranu dojavu požara. Modernizacija javnog prevoza je početak realizacije velikog projekta „Kragujevac – pametan grad”. Namera nam je da Kragujevac bude u rangu najmodernijih evropskih gradova – poručio je gradonačelnik Nikolić.


Komentari8
a217d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Slobodan Milošević
Ja mislim da većinu cene prevezo i to bar 90% danas snosi grad a da za 10 samo uvode ovaj sistem. Nema logike. To je još neki milion i svima free tj. radnicima i dalje skida 2400. Mislim da će liniski i divljaci da voze za manje pare a kartu niko neće da plaća. Što se tiče stajališta pozdravljam, mi što ovde živimo ne znamo gde su stajlišta naručito po prigradskim naseljima. šŠto se tiče pristupačnosti za invalide nema pojma ovi busevi imaju tri stepenika kao na toranj da se penješ. Tu trebaju oni ravni busevi koje mi imamo mozda 5 kom.
Bojana
Cena dopune treba da bude cena jedne karte a ne minimalno 250din.
Jovke
Toliko mladih talenata koji bi i za 450 evra mesecno napravili ovaj program a mi da placamo toliko. Ali kao i sto rece Nikola neko se lepo ugradio
pera
u poslednjih par godina mnogo se popravio javni prevoz u Kragujevcu. Autobusi idu cesce, cistiji su, ima interneta, radnici su ljubazniji, cena karte su svuda iste(ispravljena je neoravda prema seoskim srefinama), djaci i penzioneri dobijaju besplatne karete...ovi je samo deo a nadam se da ce bus plus doneti samo boljitak. tj siguran sam u to
Milomir
Niste se ugledali na Jagodince, kod njih prevoz besplatan. Ma 'ajte molim Vas, a organizacija linija urnebesno smesna.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja