utorak, 21.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:27

Naspram tvrđave podići vidikovac

četvrtak, 18.04.2019. u 14:13
Стари златиборски пут са оградом према клисури Ђетиње (Фото: лична архива)

U „Politici” od 14. aprila 2019. godine gospodin Branko Pejović obavestio je čitaoce da se planira izgradnja pešačkog mosta između magistralnog puta Užice–Zlatibor i tvrđave Stari grad (14. vek), smeštene na drugoj obali Đetinje. Uz to, priložio je panoramski snimak Užica i tvrđave, napravljen sa krivine puta odakle se pruža toliko lep pogled na grad, kakav nema nijedan u Srbiji, a verujem da mu nema premca bilo gde u svetu. Most treba da premosti klisuru i omogući turistima prilaz do tvrđave. Ideja i namera su za svaku pohvalu!

Magistralni put ka Zlatiboru nastao je rekonstrukcijom trase starog makadamskog puta, koji je prema klisuri Đetinje bio obezbeđen ogradom. Nju su činili vitki stubići sa vrhovima u obliku ušica šivaće igle, kroz koje se protezala profilisana gredica duž zaštićenog dela puta. Pošto je na tom putu saobraćaj bio redak – mnogim parovima je služio za šetnju. Išlo se uglavnom do krivine naspram Starog grada, iste one na koju treba da se osloni novi pešački most. Izbočina terena na tom mestu pruža šansu da se na njoj izgradi nedostajući vidikovac. S obzirom na to da se magistralnim putem ne smeju šetati pešaci – biće potrebno uraditi prilaznu stazu vidikovcu (i mostu), nezavisnu od magistralnog puta. Pun efekat postigao bi se ako bi vidikovac bio betonski plato, ograđen replikom ograde negdašnjeg puta. A pošto je reč o visprenom rešenju trajne ograde (armiranobetonska konstrukcija) – treba to sačuvati od zaborava. Uostalom, takav vidikovac valja napraviti (sa prilazom) i ako bi se odustalo od gradnje mosta, kako bi turisti uživali u snimanju i pogledu na grad.

Dobrivoje Gavović


Komentari5
c0f09
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Kosta S.
Ako imamo za Notr Dam milion evra, imamo i za ovo odma! Sjajna ideja!
Raca Milosavljevic
....treba pozdravitu ovu bas lepu inicijativu ... a dali je bas najlepsi na svetu o tom potom ...
Sotir Gardačić
Lepa fotografija. Nisam znao da je u Kraljevini Jugoslaviji ulagano u putnu infrastrukturu.
Метузалем
@Sotir Gardačić Зар Ви мислите да су се путеви обнављали само после 1945-те?
Preporučujem 10
Козјера
"Уз то, приложио је панорамски снимак Ужица и тврђаве, направљен са кривине пута одакле се пружа толико леп поглед на град, какав нема ниједан у Србији, а верујем да му нема премца било где у свету." Ма све је у Ужицу најлепше, најневероватније. А пола Ужица живи у Београду, вероватно и овај Гавовић.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja