petak, 13.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:36

Pozorište bolje od društva

Sve predstave na 69. Festivalu vojvođanskih profesionalnih pozorišta dobro posećene i odlično primljene od publike
Autor: Đ. Đukićpetak, 19.04.2019. u 21:00
Марта Береш (Фото: Јован Његовић Дрндак), Хана Селимовић (Фото: Ж. Синобад)

Zrenjanin – Bila sam zadovoljna što se susret pozorišta uopšte održava, ali je moje zadovoljstvo daleko veće nakon što sam odgledala predstave. Očigledan je napredak, a po tom osnovu se može konstatovati da se u našem teatru, bez obzira na sve, čine značajni koraci i to treba ceniti. Gledali smo nekoliko izvrsnih komada i glumačkih i rediteljskih ostvarenja.

Ovo je za Politiku izjavila Vida Ognjenović, predsednica žirija, kada smo je pitali za utiske po završetku 69. Festivala vojvođanskih profesionalnih pozorišta koji se juče završio revijalnom predstavom, kao poklonom za publiku. Odluke za sve nagrađene pozorišne poslenike donete su jednoglasno pa se može reći da su ih dobili sasvim zasluženo, kao što je i zrenjaninska publika zasluženo dobila poklon jer je za vreme festivala prosto hrlila u najstariju pozorišnu zgradu u zemlji.

Treba reći da su oni mogli lako da prepoznaju da su se ostvarila obećanja selektora Slobodana Savića da je izabrao komade bliske aktuelnoj problematici u našem društvu, a to se često uočavalo po reakciji gledališta. Bio je u pravu selektor kada je izrekao procenu da se pozorište hvata ukoštac s gorućim društvenima problemima i to na umetnički relevantan i legitiman način. I u Zrenjaninu su mnogi komentarisali da nam je pozorište bolje od ostatka društva. Tako je u festivalskoj anketi o stanju u teatru Ljiljana Pintarić, profesor i lektor, na pitanje treba li mu promena rekla da „on ide svojim tokom i da mu nije ništa, pa što bi se onda menjalo” i konstatovala da bi možda trebalo više edukacije publici.

– U srpskom teatru je trenutno interesantan pravac koji se uspostavlja u pozorištima koja nisu institucionalno podržana i tu dolazi do izražaja čista energija u smislu potrebe da se izražavaju na teatarski način – kaže dramski pisac Uglješa Šajtinac. Teatrolog Milan Mađarev  vidi budućnost u kreativnom pozorištu, a glumac Dragan Đorđević se zalaže za promene i to pre svega u onim pozorištima kojima rukovode ljudi koji nemaju veze sa strukom, već ih je namestila politika.

„Tartif” najbolja predstava  

Za najbolju na festivalu proglašena je predstava „Tartif”, reditelja Igora Vuka Torbice, u izvođenju Narodnog pozorišta Sombor i Srpskog narodnog pozorišta Novi Sad. Najbolja predstava za decu je „Izvini mama” režisera Todora Valova u izvođenju Dečjeg pozorišta iz Subotice. Igor Vuk Torbica je proglašen najboljim rediteljem za režiju „Tartifa”. Marta Bereš za ulogu Hasanaginice u istoimenoj predstavi i Hana Selimović za ulogu Dorine u „Tartifu” ravnopravno su podelile nagradu za najbolju žensku ulogu. Za najbolju mušku ulogu nagrađen je Saša Torlaković za ulogu Tartifa.

Za najbolju ulogu u predstavama za decu nagrađen je Aleksandar Ristovski za ulogu Pastira i Doktorice Mice u komadu „Konjski zubić u našeg cara” somborskog Narodnog pozorišta. Za najbolju scenografiju nagradu je dobio Oleg Katorgin za komad „Zatvorenik i Šestoprsti” Pozorišta mladih iz Novog Sada. Za najbolji kostim nagradu je dobila Vanja Popović za kostime u predstavi zrenjaninskog pozorišta „Bilo jednom u Banatu”.

Nagrada „Tihomir Mašković” za najbolju kreaciju lutaka pripala je Nataliji Vočevoj za kreaciju lutaka u predstavi „Izvini mama”. Najbolju muziku komponovala je Irena Popović Dragović u „Hasanaginici”.

Specijalne nagrade dobili su Amalija Beneš za pokret i izbor muzike u „Vešticama iz Salema” SNP iz Novog Sada, i ansambl zrenjaninskog pozorišta „Toša Jovanović” za kolektivnu igru u delu „Bilo jednom u Banatu”. Memorijalna nagrada „Ivana Mirkov Vlačić” za likovnu obradu, koju dodeljuje porodica Mirkov, dodeljena je predstavi „Veštice iz Salema”. Savez dramskih umetnika Vojvodine najboljem mladom glumcu dodeljena je Viktoriji Palfi za ulogu dečaka Vasje u komadu „Izvini mama”.


Komentari1
d220f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sinisa Stojcic
U Beogradu pozorisno mrtvilo. Trebalo bi da grad i Ministarstvo kulture finansiraju da ove predstave gostuju i ozive beogradsku pozorisnu letargiju

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja