nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59

OD LETA NA „PROKOPU” - Do perona konačno i liftovima

Autor: Dejan Aleksićponedeljak, 22.04.2019. u 11:48
(Фото Д. Жарковић)

Ugradnja dva stanična elevatora počela krajem februara i taj posao trebalo bi da bude okončan do sredine juna. – Prevoziće putnike, teško pokretne i stare, kao i osobe sa invaliditetomUmesto da se sa teškim koferima spuštaju stepenicama i pothodnicima, kako bi stigli do perona, putnici centralne železničke stanice „Beograd centar” od ovog leta moći će konačno da do peronskog dela silaze liftom. Ugradnja dva lifta na „Prokopu” počela je 25. februara i taj posao trebalo bi da bude okončan do sredine juna. Elevatori će imati nosivost od po hiljadu kilograma i prevoziće putnike, teško pokretne i stare i osobe sa invaliditetom.

– Svaki od njih može da primi po 13 osoba. Putnici sa kote 105 imaće mogućnost da se direktno spuste na perone. Liftovi će se nalaziti u zoni šestog perona, a biće postavljeni i piktogrami koji će usmeravati putnike – ukazuju u „Infrastrukturi železnice Srbije”.

Liftovi, za koje su urađeni otvori koji su konzervirani, ugrađuju se nezavisno od toga što „Prokop” još nema staničnu zgradu.

– „Infrastruktura” je obezbedila novac i sprovela sve neophodne procedure za izgradnju liftova, prateći potrebe putnika i korisnika usluga. U prethodnom periodu, svesni činjenice da liftovi nedostaju, naši i dežurni radnici „Srbija voza” pomagali su putnicima. Postavljena je i pokretna platforma koja im je omogućavala da se lakše popnu sa šestog perona do čekaonice i blagajne. Ali, to su svakako bila iznuđena i privremena rešenja – navode u „Infrastrukturi”.

Da bi liftovi, dugoročno rešenje, bili gotovi do polovine juna, radnici „Progresa” iz Malog Zvornika, i „GT lifta” iz Beograda, firmi koji su dobili posao, imaju zadatak da proseku ploče, montiraju čelične konstrukcije, postave i ugrade elevatore, ali i piktograme. Pre predaje liftova na upotrebu, radnici firmi koje su pobedile na tenderu moraće da srede i trotoare i prilazne površine, ali i da postave nadstrešnice u zoni liftova.

Na „Prokopu” je krajem 2018. završena izgradnja dela betonske ploče. To je bila međufaza u gradnji novog staničnog kompleksa, koja je podrazumevala proširenje ploče za 130 metara sa zapadne strane. Urađena je armiranobetonska konstrukcija prvog perona i ploče koja delimično natkriva prvi i drugi kolosek. Dograđene su armiranobetonske konstrukcije, temelji, stubovi i grede, zaštićena je armatura gde je bilo neophodno. Tako stanica „Beograd centar”, čiji sređeni peronski deo je otvoren u januaru 2016, ima oko 40.000 kvadrata ploče od 45.000 koliko bi ukupno trebalo da ima.

Ovi radovi, vredni oko 400 miliona dinara finansirani su sredstvima preostalim iz kuvajtskog kredita kojim je sređivan peronski deo „Prokopa”. Ove godine, kako su ranije najavili nadležni, očekuje se da Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj odobri kredit i za sređivanje preostalih segmenata ploče i izgradnju stanične zgrade.

Manje je izvesno kada će početi gradnja staničnog zdanja „Prokopa”, koji nadležni smatraju funkcionalnom i uređenom stanicom, iako joj mnogo toga još fali. Krajem 2017. najavljivano je da bi gradnja mogla da počne u toku 2018, ali i ta najava se izjalovila.

Na „Prokopu” od krupnijih stvari treba da se srede i pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš. Ovaj posao mogao bi da krene i u toku 2019. Kako je krajem 2018. za naš list istakao Goran Vesić, zamenik gradonačelnika za ovu godinu je u planu raspisivanje tendera za pristupne veze „Prokopu” iz pravca auto-puta, odnosno čim se završi eksproprijacija.


Komentari15
8d5d1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sky Tait
Odlicno! Mnogo toga se radi i gradi u Beogradu, svaka cast. Liftovi zaista jesu veoma potrebni.
Tomislav
Ne moze covek da se ne zapita, kako to da pobedjujemo gde god da se pojavimo na raznim svetskim takmicenjima: sport, nauka, umetnost, ... . A nismo sposobni da uradimo jednu zeleznicku stanicu kakve postoje na hiljade u svetu; dakle nista novo. Nema liftovao, nema pokretnih stepenica, svuda na svetu ta linija koja odvaja voz i stajaliste je zute boje iz poznatih razloga a na slici vidim sivu; da se bolje ne vidi? Jedini racionalan odgovor nalazim da ovi koji pobedjuju odlaze nekud a da nama odluke donose oni koji su u skoli varali za dvojku.
Beogradjanin Schwabenländle
Често путујем овде возом, удобно, чисто, топло или свеже, зависно од годишњег доба, велике простране станице са великим бројем покретних степеница, лифтовима за старије, мајке са колицима, особама са пуно пртљага, читав низ разних радњи свих врста, у великим градовима прави " шопинг молови ", путничке агенције, представништва кола за изнајмљивање, од тице млеко. А о новим станицама у Берлину, Лајпцигу, Дрездену, Диселдорфу може само да се сања. Наравно упоређење не може да се направи, имају 82 милиона становника, Исто тако у Аустрији, и нарочито у Швајцарској.
Grad Vic
Vicogradija po glavi žitelja ovoga grada. Beograd, unakažen grad, sa svih strana!
geras
vratiti u funkciju glavnu železničku stanicu ! sve drugo je kompletan idiotluk .

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja