nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59

Početak ispitivanja novog terenskog vozila „Zastava NTV”

Autor: P. O.ponedeljak, 22.04.2019. u 20:44
(Фотографије Министарство одбране Србије)

Vojnotehnički institut u saradnji sa privrednim društvom „Zastava TERVO” iz Kragujevca učestvovao je u projektovanju novog terenskog vozila „Zastava NTV“ koje je proizvedeno u kragujevačkoj fabrici u dve varijante – kao kombi sa produženom kabinom za prevoz 8+1 lica i teretno vozilo sa kratkom kabinom za transport oruđa i materijala mase do 1,4 tone. Obe varijante su predviđene i za vuču oruđa i priključnih sredstava ukupne mase do 1,7 tone.

Novo terensko vozilo „Zastava NTV” predstavlja višenamensko funkcionalno vozilo maksimalne nosivosti 7,5 tona (korisne 2,5 tone), koje je izuzev motora, menjača i nezavisnog sistema vešanja u potpunosti proizvedeno u fabrici „Zastava TERVO”.

U moto-transmisionom delu ugrađeni su savremeni turbodizel motor marke Kamins, automatski menjač firme Alison, kao i dvostepeni razvodnik pogona sa hidrodinamičkim pretvaračem obrtnog momenta. Sistem nezavisnog oslanjanja vozila pruža optimalne vučno-dinamičke karakteristike pri kretanju na terenu, kao i povećanu udobnost pri kretanju na putevima sa savremenim kolovozima. Dimenzije i masa vozila su takve da pružaju mogućnost ugradnje dodatnog tereta u vozilo u smislu balističke zaštite, turele sa naoružanjem, kao i razne opto-elektronske sprave i uređaje, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Laboratorijska, poligonska i terenska ispitivanja vozila „Zastava NTV”, koje će tokom ispitivanja biti podvrgnuto veoma rigoroznim i zahtevnim testovima, treba da dokaže da su usvojena koncepcija vozila i njegove vučno-dinamičke karakteristike u potpunoj saglasnosti sa postavljenim zahtevima. Tokom ispitivanja u klima komori Tehničkog opitnog centra, kao i ispitivanja koje predviđa desetine hiljada pređenih kilometara na vrlo zahtevnim terenima Deliblatske peščare, Zlatibora i Fruške gore, biće izvršeni testovi i provere svih funkcionalnih karakteristika vozila, kao i njihova usaglašenost sa elementima početnih taktičko-tehničkih zahteva.


Komentari11
0f5aa
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Matija Soskic
Opet o vojsci i oruzju. Dokle, braco Srbi?
Боривоје Банковић
Док год нам је непријатељ на границама. И нисмо браћа.
Preporučujem 18
ПАТРИОТА
Видим неке подругљиве коментаре незналица и искомплексираних људи.Па сваки систем и бивше СФРЈ је имао увозне компоненте.ако узмемо за пример авион "Орао",или Г-4 -мотори су увосе увозили,па ФАП камиои,мотори и мењач су "Мерцедес" ...А овај теренски аутомобил изгледа одлично,сигурно ће ВТИ и "Застава" направити врхунског теренца,зашто би ми увозили "Ланд -Ровере" и "Пух" теренце...Квалитет наших стручњака је познат,као и висојки стандарди,и сигуран сам да ће овај теренац наћи купца и ван Србије...Само напред,на правом смо путу,одлично је почело да се ради у Војној индустрији...Честитам,само напред!!!
jeremija
Ne može se proizvoditi takvo vozilo bez prodaje-izvoza. Ne isplati se. Ako vojsci Srbije treba par hiljada komada, a nema izvoza, onda je to bacanje novca. Pogonski agregat i svi ostali aktivni djelovi su uvoz. Razvoj karoserije je jedino šta ostaje Zastavi, a to je nedovoljno i neozbiljno da bi ušli u ovaj projekt.
Preporučujem 1
Gagi
Bolje da su uzeli licencu za Ivekov LMV 1 (možda i LMV 2, noviji je) bar bi dobili i liniju za velikoserijsku proizvodnju za nas, možda i za sam Iveko. Vozilo LMV ima više varijanti, za razne namene.
Јовиша Видић од Рудина
Домаће возило, осим: мотора, мењача и независног вешања точкова. Има ли ишта иновативног изван онога што сваки добар лимар може да уради.
Nikola
Pa i u vreme Jugoslavije neke komponente za vojnu industriju kupovena su i na istoku i na zapadu. Izguglajte ciji motor koristi Jugoslovenski avion 'Orao'...
Preporučujem 14
АлександарБП
Сем мотора, система вешања, и мењача шта још остаје. Гуме , и лим . А наравно, направиће се десетак комада да се има за параду и онда ће се измишљати неко ново слично возило.
Nikola
A mozda je tako jeftinije, da kupimo motore i menjace od stranaca, nego da pokrecemo sopstvenu proizvodnju motora i menjaca zbog 20 vozila?
Preporučujem 14

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja