Poslednji projekat iz pratećeg programa 16. Beogradskog festivala igre, komad „La Vie Parisienne”, koreografkinje Sabrine Bosko, biće pred publikom izveden 29. aprila u 19 časova na Savskoj promenadi u našoj prestonici povodom obeležavanja Svetskog dana igre, uz poslanicu Karime Mansur iz Egipta, najavila je juče novinarima Aja Jung, direktorka BFI, u prisustvu nekadašnje velike balerine i sada koreografa Sabrine Bosko i Marije Janković, njene asistentkinje, kao i Ane Pavlović, primabalerine, u prostorijama Nacionalne fondacije za umetničku igru.
– Sada su mladi igrači, njih tridesetak, iz pet baletskih škola iz Beograda, Pančeva, Milana i Rima i sa dvoje vrsnih prvaka baleta prestoničkog Narodnog pozorišta, Anom Pavlović i Jovanom Veselinovićem pred vama, u predstavi „La Vie Parisienne”. Kostime potpisuje Mima Madžarac – objasnila je ovom prilikom direktorka BFI.
O tome kako će izgledati predstava „La Vie Parisienne” Sabrina Bosko, pedagog u Baletskoj akademiji u Rimu je rekla:
– Biće ovo predstava sa stilom, komad ima četiri slike, prva predstavlja park u Parizu, druga radnju igračaka uz muziku Edit Pjaf. Treća se događa oko Ajfelove kule, a samo finale je u pariskom kafeu. Svedoci smo velike katastrofe koja je zadesila Pariz prošle nedelje, tako da se ova naša produkcija dešava u momentu kada može da predstavlja mali doprinos Italije i Srbije Parižanima.
Drugi deo jučerašnje konferencije protekao je u odgovoru na pitanja kako je Aja Jung zatvorila finansijsku konstrukciju BFI, posle gotovo tronedeljnog programa. Na konkursu za sufinansiranje projekata u oblasti umetničke igre Ministarstva kulture i informisanja BFI je dodeljeno dva miliona dinara, i isto toliko sredstava 23. Festivalu koreografskih minijatura i KUD „Sveti Sava” za Festival folklora „Fidak”.
– Od osnivanja BFI ukazujem na problem da se mora utvrditi princip za dodelu sredstava, kao i vreme raspisivanja konkursa i sagledavanja učinka neke manifestacije. Tako saznajete koliko ste sredstva dobili tek kada se festival završi. Veliki festivali se moraju vrednovati u drugom okviru i određivati im budžet na tri ili pet godina. Ne možete u Italiji na isti način ocenjivati, na istom konkursu, Venecijansko bijenale igre sa folklornim festivalom. BFI nema problem sa Ministarstvom kulture, već očigledno ima problem sa trenutnim ministrom. Ovo je naš deveti ministar kulture, ali niko se nije toliko trudio da uguši BFI kao ministar Vukosavljević. BFI je ipak festival koji ostaje za istoriju ovog naroda, pre svega zbog umetnika koji su prošli kroz Beograd i ispisali istoriju našeg grada. Tužno je pokušavati da udovoljite čaršiji, a ne evropskim standardima i da ministar kulture ne shvati da je jako važno kada mu u grad dođe Ohad Naharin, Jakopo Godani ili Mari Šuinar i da ne pogleda neka njihova dela. Verujem da je ministar ponovo pogrešio i sa svojim komisijama i sa ignorisanjem BFI, koji je važan za region i Evropu.
Na pitanje šta je razlog, ona je odgovorila da nisu svi prethodni ministri imali naklonosti prema savremenoj igri, ali ono što je razlika između njih i ministra Vukosavljevića jeste ta „što sam sa njegovim prethodnicima uvek razgovarala”.
– Zatvaranje finansijske konstrukcije festivala je ugroženo jer je veliki deo troškova morao biti plaćen, počev od avio-karata, blizu sedam miliona dinara je samo dato našim pozorištima za zakup. Deo troškova za sada ostaje nepokriven. I ponižavajuće je da obrazloženje dodele sredstava na pomenutom konkursu dolazi od osobe koja nema ni dana formalnog baletskog obrazovanja – rekla je Aja Jung.